Zzz---Del din sove musikk her---zzZ

Musikkanbefalinger. Hørt noe bra musikk?

Zzz---Del din sove musikk her---zzZ

Innleggav joarek » fre 19.11.2004 10:27

Noen ganger går alt bare galt, enten er det for varmt for kaldt for lyst for mørkt for stille for tett osv. osv. De fleste av oss har hatt problemer med å få sove noen ganger, i natt var det min tur (Arghh).
Når det skjer vender jeg meg til en søt vugge av musikk som en bølge skyller meg ut i drømmeland, ja det er iallefall vanligvis, men hva skjer når du har hørt sovesangene til det knitrer slitt i mp3 formatet (ikke bokstavlig) hehe.

Om du sitter på et godt forslag eller flere ikke nøl med å slenge det ut, husk at det kan redde liv (ehh).

Jeg kan starte med noen av mine: *godt og blandet*
Deep Blue Sea - Deep Forest
Finished Symphony - Hybrid
Gleda - Bjørn Eidsvåg
Ansiktet ditt - Bjørn Eidsvåg
The Slow Phaseout - Motorpsycho
Fiji - Atlantis
The Golden Path - The Chemical Brothers
Feeling this way - The Conductor And The Cowboy
Soma - Smashing Pumpkins
Meia Lua (Steve Gibbs Mix) - Tremor
Sunblind - BT & Paul Van Dyk
Flaming June - BT (om du har noen gode litt dyre hodetelefoner skru opp lyden :wink: )
Og stort sett alt av Kings Of Convenience


Pøs påBilde

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Innleggav TFUFKAP » fre 19.11.2004 10:45

.................................................
Sist endret av TFUFKAP den tor 16.11.2006 17:20, endret 1 gang
medlem i 238 måneder
 

Innleggav iZappa » fre 19.11.2004 10:48

Skal du sove, være romantisk eller drømme?
Prøv da Sigurd Ros med albumene () og Ågaetis Byrjum
Sets the mood

For alt annet sett på Frank Zappa på full guffe.
"A tune by Zappa a day, keeps the doctor away"
(og gir "hva stemmer du?" voten et bedre ressultat)

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 

Innleggav Malice » fre 19.11.2004 10:51

Air er sikkre vinnere... Anbefaler følgende av deres CDer:
Moon Safari 6/6
10,000 Hz Journey 3.5/6
Talkie Walkie 5/6
Le Soleil Est Pres De Moi (Ep) 5/6
Premiers Symptomes 4/6
The Virgin Suicides OST 5/6
medlem i 241 måneder
 

Innleggav TeSp » fre 19.11.2004 11:11

BT og Paul er bra. Men har du ikke hørt om Tiesto og Way out West?

Men KoC er bare helt konge. Det er sove og musikk som går til alt. Liker du litt fart og litt mer rock/punk vil jeg anbefale Muse. Det er røff musikk. Noen harde sanger og noen stille sanger.

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

Innleggav TorbX » fre 19.11.2004 11:16

Erotic Lounge er veldig bra å sove til. Morcheeba, DePhazz, Blank & Jones, Malia m.fl.

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav Malice » fre 19.11.2004 11:20

iZappa skrev:Skal du sove, være romantisk eller drømme?
Prøv da Sigurd Ros med albumene () og Ågaetis Byrjum
Sets the mood

For alt annet sett på Frank Zappa på full guffe.
"A tune by Zappa a day, keeps the doctor away"
(og gir "hva stemmer du?" voten et bedre ressultat)


Sigurd Ros er fantastisk.. Musikkvideoene er også geniale og kan lastes ned gratis (og lovlig) her: http://www.sigur-ros.co.uk/index.html

Jeg hører på Zappa og stemmer Høyre .. Paradoksalt? :P
medlem i 241 måneder
 

Innleggav Fiskepudding » fre 19.11.2004 14:55

Til å sove på er Web radio glimrende - Hard Rock / Metal og ChroniX Aggression -for å bli slått i søvn...

Elles sovemusikk:
Soundgarden
Dead can dance
Lou Reed
Theatre of Tragedy


Til å våkne til er Janes Addiction bra -våkner da i godt humør. (våkner normalt til P1....)

Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Innleggav kaspartu » fre 19.11.2004 15:40

har ikke sovna til musikk på en stund, i nord er det mørkt nok til å sove døgnet rundt for øyeblikket. men jeg brukte de 4 siste låtene på blissard fra motorpsycho som vuggemusikk en periode! kongelig deilig å sovne til.. ellers anbefales selfølgelig fenomenons siste plate, hourglass; til å mekke dagen glad!

-erik

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Innleggav Åsmund » fre 19.11.2004 15:54

Marilyn Manson... :twisted: :lol: , neida

Æresmedlem
Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Innleggav budbringeren » fre 19.11.2004 15:55

"seventeen Seconds" eller "faith" platene til the cure.
"faith" er en av mine favoritter av The cure.
Svevende.skjønt vanvittig melankolsk, er det ikke destruktivt melankolsk, Og sounden er vannvittig. Bare flyt med 8O

Hva med generell meditasjons musikk. Det løfter føttene over bakken og lar deg sveve inn i drømmeland.

Angående søvn, har jeg hatt problemer i mange år skjønt ung alder. sittet med musikk hele natten, ødelagt min indre klokke, og ofte gått på vanlig jobb med to timers søvn fordi jeg laget musikk om natten...
Prøver desperat å få orden på søvnen. Men nå lever jeg av musikk/studio og kan jo jobbe om natten. Men vil oppleve hvordan det føles å våkne uthvilt kl åtte om morgen og ha solen over hodet he he :D

Siden jeg har slitet med søvn lenge har jeg et tips til dere som som har problemer med søvn som faktisk hjelper:

Ofte er tankene søvnens fiende. Kan bekymre deg over det med søvnen og merker hjerteslagene sterkere enn søvnens innkomst.
Har du ikke merket hvor ofte man kan sovne på sofaen foran tven. Altså; får du ikke sove, eller vet at du denne natten kommer til å få problemer, legg deg i sofaen foran tv med volumet lavt på... Der SOVNER man 8O Et eller annet magisk med sofa og søvn.

Kanskje man skulle hatt sengen i stuen, og sofaen på soverommet :D

Brukerens avatar
medlem i 240 måneder
 

Innleggav safarikjx » fre 19.11.2004 16:13

Coldplay er alltid godt å sovne til. Setter sleep timer på 1 time, så slår den seg av så jeg ikke våkner av at jeg har på musikk seinere!

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Innleggav Bender » fre 19.11.2004 16:23

Det finnes ikke noe bedre å starte en god natts søvn med, enn Dimmu Borgir, Slayer og Satyricon. Dette er god og drømmende musikk som spenner opp musklene i kroppen. Driver ut samtlige frustrasjoner og leger fylleangsten fra forrige helg. Hvis man skrur ekstra høyt på volumet, kan man være så heldig å få en utmattende krangel med naboen. Som igjen medfører at man sovner raskt.

God natt :wink:

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 

Innleggav simen » fre 19.11.2004 16:37

Pat Metheny "One quiet night" ingenting er bedre å sove til !! Instrumental akustisk nydelig gitar i nesten en time !

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Innleggav smacmac » fre 19.11.2004 16:48

Muse - Unintended
Millencolin - The Ballad
Enya - May it be/only time


Ellers pleier jeg personlig bare ¨høre på helt vanlig punk/rock når jeg vil sove selv, men om du trenger rolig musikk er dette mine forslag.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 246 måneder
 

Neste

Returner til Musikk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere