Gi oss DIN musikk :)

Musikkanbefalinger. Hørt noe bra musikk?

Gi oss DIN musikk :)

Innleggav aslak » tor 23.09.2004 10:11

Her kan folk poste sin musikk, kommentarer på musikken hører også hjemme her. husk å poste litt om utstyr du bruker/har brukt.
i produksjonen.

Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Innleggav aslak » tor 23.09.2004 10:22

http://www.aurora-records.com/phon.html

Låtene er en samling av låter fra 97-2000, stort sett lagd på en roland mc-303 grooveboks og en emu esi 6400 sampler.
unntaket er sistelåta, subwave, som er min første offentlig fremførte låt, laget på en roland jv-1000.

og flashback, pling, driving in my car og please er laget på samme utstyr, men styrt av sequencerdelen i logic, samt at jeg har brukt logic til å ta opp vokal og enkeltinstrumenter.

Sjangermessig veksler det mellom elektronika og triphop.

skal poste nyere låter sånn helt plutselig.

Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Innleggav Snarf » tor 23.09.2004 13:40

Bra initiativ: likte det eg hørte.
:)

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

Innleggav aslak » tor 23.09.2004 13:58

takk :) håper flere følger opp.

er utrolig hvor mye man får gjort om man bare reiser seg og gjør det isteden for å snakke om hva man burde ha gjort.

Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Innleggav TorbX » tor 23.09.2004 15:47

Jeg legger ut musikken min her:

http://www.icompositions.com/auditorium ... puser=1767

Jeg anbefaler å høre på "Project - You will dance to this". Den er mitt siste prosjekt. Er i gang med å sample inn litt fraser som kompisene mine har sagt i fylla :lol:

Musikken jeg lager er for det meste Euro Techno / Trance. Desverre har det seg slik at få av mine sanger noensinne blir "ferdige". Jeg blir så fort lei av mine egne låter.

Utstyr:

Yamaha Rm1x --> En sequenser
Yamaha u 700 --> Sampler
Syntekno TeeBee 303 --> Lydmodul
Et midikeyboard
Lånte en gang en korg, som kan høres i enkelte låter.

Ikke noen datamaskin i bildet her! :-)

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav TorbX » tor 23.09.2004 15:58

Det verste jeg vet er når folk spør: "Hvilket program bruker du?"

"INGEN!" :lol:

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Re: Gi oss DIN musikk :)

Innleggav TorbX » tor 23.09.2004 16:08

aslak skrev:Her kan folk poste sin musikk, kommentarer på musikken hører også hjemme her. husk å poste litt om utstyr du bruker/har brukt.
i produksjonen.


Aslak!

Kan jeg få det sampelet av hun som synger Driving My Car? Så skal jeg lage en variant med min egen vri. Får jeg lov? Bare send et digert sample til hervikTABORT@gmail.com :wink:

EDIT 1: Eventuelt bare når hun synger der hvor du har en pad i bakrunnen: "Driving in my car, trying to forgeeeet youuu...." Det er najs.

EDIT 2: Nei, det er ikke det hun synger, hun synger "I'm driving fast, trying to close this time in my life..." Det har jeg lyst til å bruke.

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav aslak » tor 23.09.2004 16:27

skulle gjerne ha gitt deg det, men råmiksen ligger på en gammel mac et eller annet sted der jeg gikk på folkehøyskole.

du kan jo spørre henne selv om hun vil synge på låta di, http://www.parismusic.info/ ;)

-aslak-

Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Innleggav TorbX » tor 23.09.2004 16:42

aslak skrev:skulle gjerne ha gitt deg det, men råmiksen ligger på en gammel mac et eller annet sted der jeg gikk på folkehøyskole.

du kan jo spørre henne selv om hun vil synge på låta di, http://www.parismusic.info/ ;)

-aslak-


Wow, hun der er jo nesten kjent! :wink: Tør ikke spørre henne om noe sånt, jeg er jo amatør dø-lux i forhold til det hun driver med nå...

Kjipt da: "Øh, duh, gidder du å bli med i den røtne leiligheten min og synge inn i creative-micken min?"

Er det greit at jeg bare sampler av et par strofer rett fra din sang da? F.eks. det rolige partiet i midten?

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav aslak » tor 23.09.2004 17:02

for min del er det greit, men vokalen eier jeg ikke. men ingen saksøker noen for å leke litt til hobbybruk ;)

Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Innleggav SeaLion » tor 23.09.2004 17:16

Det ligger et par skisser på http://home.online.no/~selode/jazz/index.html

Brukerens avatar
medlem i 250 måneder
 

Innleggav Snarf » tor 23.09.2004 23:26

Mykje bra her folkens. Føler meg forplikta til snart å hive noko ut her sjølv også. Torbx.. musikken dingav meg veldig flashback til da eg var dj på den lokale fritisklubben på 90-tallet. Var ei fin tid, Tusen takk:)

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

Innleggav Åsmund » søn 26.09.2004 23:21

Får vel legge ut musikken min jeg og da. Jeg har produsert en masse låter med en rap gruppe som heter "The Ashes". Jeg laster opp låtene nå, så da skulle de være der alle sammen i løpet av et par timer.

Samtlige låter er laget med en Roland MC-505 og tatt opp med en iMac DV. Et fåtall av låtene er mikset med Deck 2.

Du finner musikken her:
http://no.minside.cc/memyselfandi/music/

Utstyret jeg har er:
Roland MC-505
Korg Triton Le, 64 tangenter
Behringer Eurorack 1204FX-PRO
iMac DV
PowerBook G4

Æresmedlem
Brukerens avatar
medlem i 250 måneder
 

Innleggav hansi » man 27.09.2004 3:25

homepage.mac.com/h_a_n_s_i

jeg og en kamerat satt og kjedet oss, og lagde likesågodt en sang i garageband; Weed SMOKES tsabummtsabummm2E0

det tok bare 30min eller no

Brukerens avatar
medlem i 240 måneder
 

Innleggav TorbX » man 27.09.2004 11:09

Snarf skrev:Mykje bra her folkens. Føler meg forplikta til snart å hive noko ut her sjølv også. Torbx.. musikken dingav meg veldig flashback til da eg var dj på den lokale fritisklubben på 90-tallet. Var ei fin tid, Tusen takk:)


Det får jeg selv hele tiden også! Rart at du sa det :)

Jeg har prøvd å ta meg selv og musikken min mer seriøst og forsøkt meg på mer "seriøs" musikk, men det går ikke. Jeg får omtrent bare til sånne happy greier.

Like greit, det er jo bare for moro skyld ;)

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Neste

Returner til Musikk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]