The Cure

Musikkanbefalinger. Hørt noe bra musikk?

The Cure

Innleggav budbringeren » lør 29.05.2004 18:20

Hørte The Cure for første gang da jeg var tolv år. Bror kom hjem fra Tyskland med "Kiss me" Og jeg fikk bokstavelig talt bakoversveis.. Reagerte sterkt på "sjelen" i musikken og sounden generelt.. Og er fortsatt, 17 år etter, like forelsket i musikken deres.. Den Treffer meg, og nå vet jeg jo også mye om dem.. Kunne vel vært med i Kvitt eller dobbelt og håvet inn førstepremien;)
Hvis noen lurer på tips om dette fantastiske bandet, så bare spør!

Skal nevne mine favoritt cder:

Kiss me kiss me kiss me
Disintegration
Faith
Seventeen Seconds
The Top

Er du litt melankolsk, og jeg mener da i positiv betydning, for melankoli er ikke negativt.. Men vil du flyte litt i den stemningen mens du er kreativ på macen din, kanskje du er forfatter eller noe, Så lytt f.eks til sangene: If only to night we could sleep, Faith, sinking, The loudest sound, og annet..
Vil du høre vanvittig bra "pop" som ikke likner annet på denne jord, hvilket gjør The Cure så spesielt, så hør på f,eks Lullaby, Lovecats, caterpillar, Fishbones og annet..

The Cure er Store, og jeg tror et av de bandene, artistene som vil overleve tiden... Slik som pink floyd, beatles, acdc, led zeppelin og mange mange band som har kommet for å bli.. Nevøen min på 13 har plutselig begynt å høre på the cure, hvilket understreker poenget mitt..

Uansett, bra musikk er musikk som er bra:) Og musikk som treffer en, er næringsfull musikk uansett hva slags stilart det er.. Jeg anbefaler å lytte litt til the cure.. Kanskje det vil inspirere:)
David Bowie sa på en konsert, når han skulle introdusere Robert Smith, grunnstenen i The Cure, At The Cure er en av de Beste og betydningsfulle band fra England.. Jeg er helt enig:))
Som som nevnt; Hva som treffer er bra musikk, og kanskje ikke The Cure fenger du som leser dette nå,,

Men muligens også du får bakoversveis;)

Ha en god helg, kjære macbrukere!

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

Innleggav Thor » lør 29.05.2004 19:45

100% enig i alt du skriver her budbringeren. Killing An Arab fra Boys Don't Cry var en av de første sangene jeg lærte meg å spiller på bass for lenge, lenge siden. The Cure er absolutt et av mine favorittband også, men nå for tiden får de så alt for lite tid i cd-spillern / iTunes.

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Innleggav budbringeren » lør 29.05.2004 20:19

Det er en kjempesang!:) Sikkert litt vanskelig å lære hvis det var noe av det første du du spilte... A forest har en velkjent basslinje man aldri glemmer.. Du tråkket deg sikkert igjennom den og..
Fikk du med deg noen konserter?

Kiss me og the prayer tour i drammenshallen var uforglemmelig.. Og jeg satt på skulderen til bror på kiss me konserten, med bustete hår og hadde lært mine første gitar grep..;)

Cure har noen b- sider som jeg håper du ikke gikk glipp av,, "the exploding boy, a japanese dream, twilight garden, samt mange andre...

Det er slik med de fleste band, de gir ut middelmåtige singler, hvor de bra sangene ender som B-side sang.. Slike tilfeller med Cure også..

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

Innleggav Thor » lør 29.05.2004 21:11

Introen var et slit å få til den gang, og resten er jo samme riffet gjentatt gjennom hele låta. Synes det er en glimrende låt til å lære seg dette med timing, noe som er temmelig viktig når man spiller bass. Tror kanskje jeg plukker den frem igjen nå på grunn av deg, hehe... Jeg har sikkert glemt hvordan den spilles, men det kommer nok fort tilbake. Desverre er jeg for ung til å ha fått med meg noen av konsertene deres i Norge (jeg er 25), men dukker de opp igjen er jeg på plass.

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Innleggav budbringeren » lør 29.05.2004 23:11

På hjemmesiden deres TheCure.com Fins både lyrikken og akkordene på de fleste sangene..
Er kun fire år eldre, men som lillebror, blir man sittende trygt på storebrors skulder.. ;) Men senere konserter var jeg stor nok.. Nå virker det som at norge ikke prioriteres i det hele tatt.. de reiser forbi Norge og tar turen heller til Sverige... Bl,a Arvika forrige sommer..
Spiller du bass jevnlig? Musiker?

Ang bass, så er "torture" på cden "kiss me" noe av det beste jeg har hørt fra dem... Og "fascination street" låter tøft!!

JA du sitter vel og øver nå du, og macen din grynter oppgitt på grunn av manglende oppmerksomhet;)

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

Innleggav Thor » søn 30.05.2004 0:00

Takk for tipset om akkordene, var ikke klar over at de hadde slikt på hjemmesiden sin. Da har jeg noe å gjøre resten av sommerferien. :D

Spiller bass hele tiden jeg. Jeg spiller for tiden i to band, Bad Dreams og TOB. TOB er ett av to "husband" på studentbyen jeg bor på. Bad Dreams spiller cover av 80-talls hard rock / metal låter. Veldig morro! Ellers er jeg altetende når det kommer til spilling. For eksempel, i dag her jeg spillt både The Trooper med Iron Maiden, og Toxic med Britney Spears.....

Ingen fare med Mac'en, den får nok oppmerksomhet. Kanskje for mye faktisk. Hehe...

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Innleggav budbringeren » søn 30.05.2004 1:14

Kunne tenke meg at macen din er bortskjemt på oppmerksomhet;)
Det er bra å være altetende på musikk!
Nå faller jeg ut av temaet på denne siden, men ser antakeligvis etter en bassist for noen konserter, akkustiske konserter.. Kanskje jeg kunne sendt en mail hvis det viser seg at jeg trenger en bassist..

Godt natt i stuen:)

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

Innleggav Thor » søn 30.05.2004 11:20

Hehe....du skal bare si fra hvis du trenger bassist, jeg er med på alt som er gøy. Holder du til i Trondheim du også?

BTW, nå er denne tråden skikkelig off-topic 8O

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Innleggav budbringeren » søn 30.05.2004 15:55

Innbilte meg av en eller annen grunn at du var fra Oslo jeg.. Da blir det verre..
Ja falt litt ut av tråden nå;)

Men vi holdt oss til musikk da i det minste he he..

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 


Returner til Musikk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere