The Grey album

Musikkanbefalinger. Hørt noe bra musikk?

The Grey album

Innleggav sniffer » tor 26.02.2004 15:27

http://www.greytuesday.org/

http://www.illegal-art.org/audio/grey.html

Akkurat lastet ned. Virker som ett kjempe album.

Dette albumet ligger åpent på nettet som en protest mot Emi, som vil stoppe albumet da de eier rettighetene til Beatles White Album som er mixet inn i dette albumet, sammen med Jay-Z's The Black Album. Protesten er mot musikk industrien som bruker opphavsrett som ett våpen istede for ett skjold til å beskytte musikken. The Grey Album av DJ Danger Mouse har fått kjempe kritikk ifra f.eks. Rolling Stone, men som sagt ble det stoppet av Emi som har opphavsrett. Jay-Z og plateselskapet Roc-A-Fella på sin side har ingen problemer med at dette albumet blir utgitt, da det er veldig nyskapende og de selv har gitt ut capella versjon av sitt black album til nettopp å kunne brukes i mixer. Man protester altså for at opphavsrett ikke skal brukes på en slik måte at det stagnerer utviklingen av musikk som kunstform. For mere informasjon sjekk linkene ovenfor.

Merk, det er sivilulydighet å laste ned dette albumet. Jeg har gjort det og jeg er positiv til denne aksjonen, men det betyr ikke at du skal gjøre det samme.

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Innleggav andemann » tor 26.02.2004 16:08

Her i norge kvalifiserer det vel ikke som sivli ulydighet å laste det ned?

Andreas

Brukerens avatar
medlem i 245 måneder
 

Innleggav sniffer » tor 26.02.2004 16:19

andemann skrev:Her i norge kvalifiserer det vel ikke som sivli ulydighet å laste det ned?

Andreas
Fordi opphavsretten til Emi ikke gjelder her? Selvfølgelig gjør den det, og ved å laste ned albumet støtter du aksjonen. Albumet er ulovlig, men det med nedlastning er jeg usikker på.

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Innleggav pale » man 16.08.2004 17:55

Dette kan likes. Det er ikke straffbart å lastened noe artistene har lagt ut seff. Det er jo de som har opphavsrett.
medlem i 235 måneder
 

Innleggav pale » man 16.08.2004 17:57

får støtte det da.
medlem i 235 måneder
 

Innleggav zabo » man 16.08.2004 21:08

Bare sånn for å uttrykke min politiske mening - jævla raddisaksjon!
medlem i 236 måneder
 

Innleggav pale » man 16.08.2004 21:21

Det kan du mene det. Og bare for å utryke min mening om det du nettopp sa: jækla kapitalist svin.
medlem i 235 måneder
 

Innleggav Beate » man 16.08.2004 21:25

zabo skrev:Bare sånn for å uttrykke min politiske mening - jævla raddisaksjon!


Greit!
Bare sånn for å utrykke min politiske mening kan jeg opplyse deg om at det nå er ca 56 min, ifølge Tomato Torrent, til The Gray Album er ferdig lastet ned. :wink:
Jeg kunne bare ikke dy meg.
medlem i 236 måneder
 

Innleggav magnus » man 16.08.2004 21:52

zabo skrev:Bare sånn for å uttrykke min politiske mening - jævla raddisaksjon!


Hvis derre på liv og død må støte en eller annen musikkaksjon, støtt denne: http://www.opprop.no/opprop.php?id=dragostea

Verden står ikek til påske med denne sangen.
medlem i 245 måneder
 

Innleggav pale » man 16.08.2004 22:16

Melder meg på den og jeg. Med glede.
medlem i 235 måneder
 

Innleggav sniffer » man 16.08.2004 23:40

zabo skrev:Bare sånn for å uttrykke min politiske mening - jævla raddisaksjon!

Demokrati og politisk frihet er ikke det samme som frihet til å rakke ned på andres meninger. Det er jækli mye jeg ikke støtter, men grensen min går ved usaklighet. Det var dagens pekefinger. Nå tilbake til ..eh.. hva nå enn som ble diskutert i denne svært gamle tråden. :)

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Innleggav Hooloovoo » tir 24.08.2004 17:45

Enig med ovenstående taler. Men jeg husker heller ikke hva som ble diskutert, bare at jeg ble frustrert over å ha modemlinje. Mangel på vann og båndbredde er de to store verdensproblemene i dagens samfunn.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 246 måneder
 


Returner til Musikk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]