Cloverfield - Hva synes man?

Filmanbefalinger. Sett en bra film?

Terningkast?

1
0
Ingen stemmer
2
3
13%
3
3
13%
4
5
21%
5
9
38%
6
4
17%
 
Antall stemmer : 24

Cloverfield - Hva synes man?

Innleggav Nikoraisan » tir 12.02.2008 19:48

Så Cloverfield på søndag... Hva synes det gode i1-folk? Jeg har rangert den som en av topp 3 hos meg.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Re: Cloverfield - Hva synes man?

Innleggav Yzzer » tir 12.02.2008 19:54

ikke sett den, men er blitt meget skeptisk etter en haug av anmeldelser som går på at hele filmen er filmet med håndholdt kamera. Skal vissnok ikke være noe for de som blir lett bil og sjøsjuke :rolls eyes:

Humpetitten hompetatten hei hvor det går-filming?

Er det så ille som de skal ha det til..?

Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

Re: Cloverfield - Hva synes man?

Innleggav debianuser » tor 14.02.2008 16:48

Synes den var veldig bra, men jeg visste jo da også va jeg gikk til. Som Yzzer skriver så er HELE filmen filmet med håndholdt kamera. Jeg gir den en 5'er, og ikke en 6'er av den grunn at jeg har noen filmer som jeg liker en del bedre. Jeg gikk på kino med 5 andre, der 3 synes den var forholdsvis dårlig, og 3 synes den var veldig bra (inkludert meg da altså).

Brukerens avatar
medlem i 202 måneder
 

Re: Cloverfield - Hva synes man?

Innleggav Millad » tor 14.02.2008 16:59

Jeg synes den er bra, men sluttet plutselig. skulle ønsket jeg kunne se hva som hadde kjedd med den monsteret...

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Re: Cloverfield - Hva synes man?

Innleggav Sofie » lør 23.02.2008 0:36

Jeg synes den var kjempebra! Monsterfilm kan ikke bli bedre :-D

Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Re: Cloverfield - Hva synes man?

Innleggav fiberkanin » lør 23.02.2008 0:38

Det eneste som var orginalt, var at hele filmen var filmet med et håndholdt kamera...
Ellers er samtlige godzilla filmer kliss lik...

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Re: Cloverfield - Hva synes man?

Innleggav Eventh » lør 23.02.2008 1:11


Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Re: Cloverfield - Hva synes man?

Innleggav mikaelb » lør 23.02.2008 1:14

Jeg ble nok skuffet da jeg så filmen. Det er slettes ikke noe originalt med den.
Det er en action/thriller/skrekk film som bruker håndholdt kamera? Hvor har jeg sett det igjen... Blair Witch Project. Eneste forskjellen er at Blair Witch Project er mye bedre gjennomført.

Jeg syns dette var en film som prøvde på mye mer enn den greide å gjennomføre. Den skulle holde litt mystikk, men som fleste skrekkfilmer fra Hollywood greide de ikke å gjennomføre det, og måtte vise monsteret på kloss hold og dermed ødelegge hele mystikken bak filmen. Hele mystikken som gjenstår da er hvorfor den er der, hva den er og hvor i alle dager den kommer i fra. Og når alt annet er avslørt så er det bare irriterende at det ikke blir forklart gitt innblikk i slike ting. Mulig jeg har gått glipp av noe, da man alltid gjør det på kinoer.

Jeg syns bare dette er nok en "monster etter deg, spring rundt i hele byen for å unngå problemet" og "se på vår CGI" film som ikke bringer noe nytt til verden.

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 

Re: Cloverfield - Hva synes man?

Innleggav RissEh » lør 23.02.2008 1:35

Jeg ble sjøsyk.... :-*
medlem i 210 måneder
 

Re: Cloverfield - Hva synes man?

Innleggav Twinrehz » fre 04.07.2008 1:46

mikaelb skrev:Jeg ble nok skuffet da jeg så filmen. Det er slettes ikke noe originalt med den.
Det er en action/thriller/skrekk film som bruker håndholdt kamera? Hvor har jeg sett det igjen... Blair Witch Project. Eneste forskjellen er at Blair Witch Project er mye bedre gjennomført.

Jeg syns dette var en film som prøvde på mye mer enn den greide å gjennomføre. Den skulle holde litt mystikk, men som fleste skrekkfilmer fra Hollywood greide de ikke å gjennomføre det, og måtte vise monsteret på kloss hold og dermed ødelegge hele mystikken bak filmen. Hele mystikken som gjenstår da er hvorfor den er der, hva den er og hvor i alle dager den kommer i fra. Og når alt annet er avslørt så er det bare irriterende at det ikke blir forklart gitt innblikk i slike ting. Mulig jeg har gått glipp av noe, da man alltid gjør det på kinoer.

Jeg syns bare dette er nok en "monster etter deg, spring rundt i hele byen for å unngå problemet" og "se på vår CGI" film som ikke bringer noe nytt til verden.

La meg få være uhyre uenig med deg.

For det første, Blair Witch Project er blant de mest elendige filmene jeg har sett. Noen tullinger som springer rundt i skauen og hører merkelige lyder. Spennende, jadda :rolls eyes:

Cloverfield, derimot, likte jeg. Monstere som ødelegger, folk som ikke vet hva som foregår, sånt liker jeg. :bitchin: Og jeg syns ikke den ligner på Godzilla (den amerikanske versjonen fra 1998) i det hele tatt.

(Og for et tips til de som ikke skjønte vitsen med den siste scenen før rulleteksten, følg nøye med litt til venstre på bildet (tror det var der) av havet, før det skifter til å se på de som holder kameraet :-D )
mikaelb skrev:Hele mystikken som gjenstår da er hvorfor den er der, hva den er og hvor i alle dager den kommer i fra. Og når alt annet er avslørt så er det bare irriterende at det ikke blir forklart gitt innblikk i slike ting. Mulig jeg har gått glipp av noe, da man alltid gjør det på kinoer.
medlem i 218 måneder
 

Re: Cloverfield - Hva synes man?

Innleggav magnuz » fre 04.07.2008 6:45

Cloverfield var et adrenalin rush av dimensjoner på kino, og kanskje enda mer på blu-ray i hjemmekinoen. Denne må sees på noe stort med masse lyd, for her er lyden en stor del av filmen. Å se denne på 15" bærbar blir feil.

Et av årets artigste filmer! 8-)
medlem i 229 måneder
 


Returner til Film



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Leif Kristian