Hvilken film eller tvserie?

Filmanbefalinger. Sett en bra film?

Hvilken film eller tvserie?

Innleggav kajac » tir 01.05.2007 22:40

Plutselig når jeg tenkte igjennom gamle tvserier jeg har sett, kom jeg på en som jeg ikke klarer å finne ut av.

var norsk (i verste fall dansk eller svensk) og het noe med popkorn (operasjon popkorn?)

Uansett, det eneste jeg husker er at serien eller filmen gikk ut på at en ungdom skulle bruke et kinoprinsipp der han viste et bilde av popkorn i ekstremt liten tid sånn at personen som så på skulle få lyst på popkorn. Han ungdommen i denne serien/filmen, brukte dette til mye annet, vet å sende det ut på tv nettet.

Jeg husker også at han brukte floppydiskerav den gamle typen.

Lurer rett og slett på om dette faktisk var en film/serie, eller om jeg bare inbiller meg det.

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Innleggav Jostifer » tir 01.05.2007 23:05

Operasjon popcorn var en norsk kortfilm fra 1998, vist på Midt i smørøyet da det rullet over skjermen i sin tid. Fant ikke så mye mer info, annet enn et par skuespillere o.l.
Google er kos :wub:
Den er skrevet om på IMDB, men det var kun fra premiere i sverige (2000)
Operasjon popcorn

Jostein

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav iBjorn » tir 01.05.2007 23:29

Forøvrig litt det samme som Tyler Durden (Brad Pitt) driver med i Fight Club, men det er jo ikke popcorn det han klipper inn...

btorbo

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Innleggav 0lav » ons 02.05.2007 0:04

Husker at jeg også så dette.. Var midt i smørøyet det ble sendt på ja. Mener å huske at han hovedpersonen flyttet til et hus for den tidligere eieren hadde gjemt en floppy under tappeten i veggen. Han fant denne, fant et program på den som han fant ut hva gjorde. Han sendte så dette på tven og hypnotiserte alle som så på elns.. Husker ikke helt hva han gjorde med den..
medlem i 213 måneder
 

Innleggav Holyman » tor 03.05.2007 23:51

Herregud som jeg husker den der! Jeg var kanskje 7-8 år. Den gjorde et enormt inntrykk. Hadde vært utrolig gøy å sett igjen!

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Innleggav corneliuz » fre 11.05.2007 17:48

Jeg husker den også!
På 1 av 24 bilder ble det skrevet "jeg har lyst på popcorn" i filmene.
Dette ble visst gjort i USA på 80 tallet.

Hvis noen finner ut et sted å kjøpe evt. laste ned lovlig, send meg en pm :)

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Re: Hvilken film eller tvserie?

Innleggav forbjok » tor 10.06.2010 9:14

Husker denne ja, men mener ganske bestemt å huske at det var en serie på 2-3 episoder, som gikk hver helg i et par uker, og ikke en kortfilm. Finnes det flere "operasjon popkorn" kanskje?
medlem i 213 måneder
 


Returner til Film



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere