Superman Returns

Filmanbefalinger. Sett en bra film?

Innleggav mhjelmer » man 31.07.2006 16:49

ah, elsker superman filmene, eller egentlig alt som har med superman

gleder meg så sinnsykt, klarte ikke å vente så jeg må laste den ned jeg =-O

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Innleggav Freaken » man 31.07.2006 17:02

jiggigibbie skrev:Kevin smith klipper var genialt. Gleder meg til Clerks 2! Filmen var grei til å være en Supermanfilm.

Uansett, alle vet at Batman er mye kulere.

hvordan kan han være kulere? Hvem hadde tatt hvem i en kamp? Kan Batman redde verden fra en Meteoritt? :bitchin: No!

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Innleggav MSg » man 31.07.2006 17:22

kolby skrev:Vel, han er født som Kal-El på planeten Krypton hvor han er "vanlig". Men pga. jordas lavere tyngekraft og vår gule sol, får han det vi vil kalle superkrefter.
Endre tungekraften til jorda, og fjern sola, så ville ikke lille Kal-El vært like super. :D


Jaja, men nå er han jo på jorda da, og ikke på Krypton :-D

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 

Innleggav Snarf » man 31.07.2006 17:23

Batman er kul, men han er lettare psykotisk. Som mamma Kent kallar han " That psychopath in Gotham City..." Hihi. Anyways, kul ja. Men Superman er den ultimate helten. For enkelte blir det kanskje litt kjedelig med ein helt som nesten er umogleg å ta, men overdrivne superheltfilmar (og blader) skal jo nettop handle om slike figurar som vi ikkje finn i den verkelege verda. Gøy å drøyme seg vekk iblant.

Litt morsomt med alle Jesus allegoriane i den nye Superman filmen. Dei har alltid vore der, men no byrjar regisørane bevisst å spele på det både i Smallville og Superman Returns. Artig.

Såg den på Kino igår og syns den var veldig bra. Underhaldane, morosam til tider, og masse små hyllestar til tidligare filmar, teikneseriane og falne heltar (Brando, Reeve).

Job well done.

Brukerens avatar
medlem i 240 måneder
 

Innleggav svar » man 31.07.2006 17:26

Bill (som i Bill fra kill bill filmene) sa noe smart om superhelter i kill bill2, men husker ikke ordrett hva det var.

Superman er og blir den ultimate superhelt, det er noe spesielt med han.
Skal gå å se filmen når jeg får penger til det :)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Innleggav jiggigibbie » man 31.07.2006 17:39

Freaken skrev:hvordan kan han være kulere? Hvem hadde tatt hvem i en kamp? Kan Batman redde verden fra en Meteoritt? :bitchin: No!


Batman hadde tatt supermann. Kryptonitt...

Uansett, det at Batman er en sammensatt person (les lettere psykotisk) gjør at han er en desto mer spennende karakter. Supermann mangler dybde spør du meg, men nå har ikke jeg veldig greie på tegneserieversjonen.

Og dessuten, du vet at Batman hadde dratt mer damer, mens supermann hadde vært opptatt med å redde folk.

Hilsen (super)jiggi som alltid var batman når han lekte. (:)

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav kolby » man 31.07.2006 17:52

Instead of a human that changes to an alter ego, superman is an alter ego that changes into a human.


Det ble også sagt i en dokumentar jeg så for noen år siden.

An essential characteristic of the superhero mythology is, there's the superhero, and there's the alter ego. Batman is actually Bruce Wayne, Spider-Man is actually Peter Parker. When he wakes up in the morning, he's Peter Parker. He has to put on a costume to become Spider-Man. And it is in that characteristic that Superman stands alone. Superman did not become Superman, Superman was born Superman. When Superman wakes up in the morning, he's Superman. His alter ego is Clark Kent. His outfit with the big red "S", that's the blanket he was wrapped in as a baby when the Kents found him. Those are his clothes. What Kent wears, the glasses, the business suit, that's the costume. That's the costume Superman wears to blend in with us. Clark Kent is how Superman views us. And what are the characteristics of Clark Kent? He's weak, he's unsure of himself... he's a coward. Clark Kent is Superman's critique on the whole human race. Sort of like Beatrix Kiddo and Mrs. Tommy Plympton.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Innleggav svar » man 31.07.2006 19:26

Der fikk du det nøyaktig på ordet ja :-)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Innleggav macPanther » tor 17.08.2006 12:06

Var å såg den får et par dager siden. Vart litt skuffet på noen effekter ellers så var filmen bra (kanskje litt mye kjærlighets ting). Tror dere det blir en fortsettelse sammen med sønnen sin.

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav Superman_s » tor 17.08.2006 12:12

Supermann er heilt klart kongen.

Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 

nei

Innleggav JesperMac » tor 17.08.2006 12:28

Superman returns blir litt for 'gay guy in tigths' for meg P-p Men er det noe som gjør filmen vært å se så må det være Kevin Spacey! Glimrende skuspiller :-D Men for all del, filmen er sikkert bra!

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Innleggav Freaken » tor 17.08.2006 12:29

jiggigibbie skrev:
Freaken skrev:hvordan kan han være kulere? Hvem hadde tatt hvem i en kamp? Kan Batman redde verden fra en Meteoritt? :bitchin: No!


Batman hadde tatt supermann. Kryptonitt...

Uansett, det at Batman er en sammensatt person (les lettere psykotisk) gjør at han er en desto mer spennende karakter. Supermann mangler dybde spør du meg, men nå har ikke jeg veldig greie på tegneserieversjonen.

Og dessuten, du vet at Batman hadde dratt mer damer, mens supermann hadde vært opptatt med å redde folk.

Hilsen (super)jiggi som alltid var batman når han lekte. (:)


Det er greit nok. Batman hadde en vanskelig oppvekst. Og psykotisk overlgen. Men det er bare en ultimat superhelt. Betegnelsen "Superkrefter", blir jo sammenlignet med Supermann sine. Styrke, reflekser, fart, superblikk samt laser og vind. Han kan liksom alt :-D Men helt personlig så ville jeg vært Spiderman :-)

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Innleggav madsbass » tor 17.08.2006 12:41

SPOILER!

macPanther skrev:Var å såg den får et par dager siden. Vart litt skuffet på noen effekter ellers så var filmen bra (kanskje litt mye kjærlighets ting). Tror dere det blir en fortsettelse sammen med sønnen sin.

Har sett filmen selv, likte den godt! men vær så snill, når det gjelder å avsløre ting fra plottet...skriv 'Spoiler Warning' eller noe ;-)

-mb

Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 

Innleggav reder » tor 17.08.2006 12:51

Superlangbein ville vel ha tatt knekken på de alle :-)

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Innleggav Judas » tor 17.08.2006 13:04

Superlangbein rules!!!

Bilde

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 220 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Film



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]