911 - Loose Change (2nd edition)

Filmanbefalinger. Sett en bra film?

911 - Loose Change (2nd edition)

Innleggav tactus » fre 16.06.2006 21:46

Konspirasjonsfilm om 11 september 2001 på høygir. Loose Change stiller spørsmålet om hva som egentlig skjedde før og under 11 september 2001, som f.eks. hva som skjedde med de fire sporløse flyene som styrtet den dagen, hvordan to fly kan styrte tre bygninger i bakken, hvordan flykaprene kan være observert i livet, og hva som kan være motivet bak det hele, o.l.. Filmen overlater ikke alt til seeren og trekker noen kontroversielle konklusjoner for deg, men formålet er vel å skape debatt om noe også vi i Norge betaler følgende av den dag i dag med ivrig USA patriotisme i stortingskorridorene og metalldetektortest ved ombordstigning på alle rutefly.

Loose Change er også tilgjengelig for "instant play" på video.google.com.

Man kan spørre seg om det er ett ukjent siste kapittel i "sagaen om 11 september" som vi ikke har vært vitne til enda. Hva tror dere?

---

Tips: Du kan laste ned iPod-utgaven på Google (eller laste ned originalen via torrent) og hentet ned engelske/danske undertekster på loosechange911.com forså se filmen med undertekster i VLC dersom du har problemer med å følge dialogen i filmen.

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav viking » fre 16.06.2006 22:02

vi har en hel konspirasjonstråd, join mer enn gjerne der.
medlem i 227 måneder
 

Innleggav tactus » fre 16.06.2006 22:39

Du står fritt til å se filmen eller ikke, Loose Change har en disclaimer som oppfordrer til å dele filmen mellom venner og ukjente. Dersom dette passer bedre i den andre tråden så tenker jeg moderatorene vet hva de skal gjøre.

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav thomasmoen » fre 16.06.2006 22:45

Skremmende film.. får deg til å tenke.. men.. vet ikke om jeg vil ta alt like seriøst men..

Brukerens avatar
medlem i 240 måneder
 

Innleggav hansi » fre 16.06.2006 23:00

søk etter tråden med navn "Konspirasjonsteoriar". der får du vite min mening om Loose Change og 9/11.

tornsuits: Loose Change trekker endel konklusjoner ja. se heller filmen jeg har i signaturen, eller 9/11 Eyewitness

Brukerens avatar
medlem i 239 måneder
 

Innleggav viking » fre 16.06.2006 23:50

leste faktisk en del interesangt om 9/11 på wikipedia i går, det som var mest interesangt var dette

"President Bush was promoting the passage of his education plan at Emma E. Booker Elementary School on the morning of September 11th.
Allan Wood and Paul Thompson have questioned the President's behavior after being told that the nation was under attack[82]. They think it's likely that he would have been taken to safety at once, presuming that he too would be a possible target of a terrorist attack. He remained in the classroom for another 7-9 minutes. That is seen as an indication that his security staff was informed in advance about the specifics of the attacks, and was therefore not worried about the President's safety."

kilde: http://en.wikipedia.org/wiki/9/11_conspiracy_theories

men når det er sagt så er jeg langt fra overbevist, jeg tror foreløpig på USA's myndigheter.
medlem i 227 måneder
 

Innleggav ask » lør 17.06.2006 1:18

Det du nevner her, viking, er vel første scene av Fahrenheit 9/11, er det ikke?

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav bep0rz » lør 17.06.2006 1:50

Oppspinn og pølsevev. Selvfølgelig tok terroristhandlingene sted på amerikansk jord.

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 

Innleggav andrenos1987 » lør 17.06.2006 4:28

bep0rz skrev:Oppspinn og pølsevev. Selvfølgelig tok terroristhandlingene sted på amerikansk jord.

Dette tror ikke jeg på! I filmen Loose Change tar de blant annet opp hvordan et fly som kræsjet inn i Pentagon laget bare ett rundt hull, uten noen spor av vingene på et fly. Verken ekte flyrester eller menneskekropper var i finne inne i Pentagon etter at "flyet" kræsjet inn i det (:)

Brukerens avatar
medlem i 225 måneder
 

Innleggav sortebill » lør 17.06.2006 10:26

Det mest interessante er jo det faktum at den motordelen de finner faktisk ikke er på den flytypen som visstnok skal ha kræsjet inn i bygningen.. Dette ser jeg på som et veldig sterkt bevis for at noe er muffens.

Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 

Innleggav viking » lør 17.06.2006 10:55

Det andre jeg har begynt å lure litt på er tower 7 eller hva det heter, hvorfor det egentlig kolapset.
medlem i 227 måneder
 

Innleggav tactus » lør 17.06.2006 10:59

Må si filmen hansi linker til godt utfyller Loose Change (takk for linken forresten). At WTC #7 som ikke var rammet av flyene må ha klappet sammen i vakum er virkelig spinnvilt å tenke på.

*Sukk*

Bilde

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav NikolaiFjagesund » lør 17.06.2006 11:47

det som er helt sikkert er at folka i forsvarsdept. i USA ikke bare sitter og drikekr kaffe hver dag :-P alle sakene og hemmligehetene er skumle synes nå jeg da :-s

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Innleggav dibon » lør 17.06.2006 11:51

hansi skrev:søk etter tråden med navn "Konspirasjonsteoriar". der får du vite min mening om Loose Change og 9/11.

tornsuits: Loose Change trekker endel konklusjoner ja. se heller filmen jeg har i signaturen, eller 9/11 Eyewitness


Den i signaturen din var _veldig_ overbevisende igrunn.

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Innleggav hansi » lør 17.06.2006 17:57

tactus skrev:*Sukk*


helt enig.

her er forresten en ganske bra 9/11 side: http://www.911blogger.com/

Brukerens avatar
medlem i 239 måneder
 


Returner til Film



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron