skal du se Da vinci koden?

Filmanbefalinger. Sett en bra film?

skal du se Da vinci koden?

Ja
130
76%
Nei
42
24%
 
Antall stemmer : 172

Innleggav Billhater » lør 20.05.2006 14:43

Gjør det! Men det hjelper lite. For både filmen og boka suger sykt.

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav dibon » lør 20.05.2006 15:01

DaVinci Koden var jo helt knall! En av de bedre filmene jeg har sett.

Mulig fordi jeg liker slike filmer :)

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Innleggav Billhater » lør 20.05.2006 15:03

Ååhhhh. Jeg får vondt i hodet.

He, he. Selvfølgelig er det slik :-)

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav Macern » lør 20.05.2006 15:12

Skal selvsagt se den. Har lest boka, og da må jeg se filmen.

Kritikere skal man ikke stole på. Jeg mistet respekt for alle kritikere da "Blade 1" fikk terningkast 1 av Aftenposten. Og da den franske filmen "Barnet", en helt middelmådig film, fikk seks av samme avis, ble ikke respekten akkurat større. :rolls eyes:

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Innleggav HyggeligKar » lør 20.05.2006 15:54

Jeg så Da Vinci-koden i går kveld, må si jeg syntes den var helt grei. Tom Hanks og dama overbeviste ikke helt, men Ian McKellen gjorde en strålende jobb.

Må si et av problemene var at den var så sykt detaljert, de skulle liksom ha med alt og det ble liksom ikke noe pusterom - utenom det, var den egentlig ganske underholdende.

En 4er fra meg. :rolls eyes:

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Re: det er den også

Innleggav cybervision_ » lør 20.05.2006 16:14

steiro skrev:det gjør det bare enda rarere at noen kristne angriper en skjønnlitterær bok :-!


Problemet med boka er jo at den utgir seg for å inneholde og bygge på fakta jf. s.1. Og man ser jo her at det er mange som går på limpinnen pga mangel på normal kildekritikk og til en viss grad allmennkunnskap.
medlem i 222 måneder
 

Sett den på kino

Innleggav steiro » man 22.05.2006 20:58

Da Vinci koden var bra den. men den var på langt nær så bra som boka. Noen anmeldere har gitt den terningkast 1 og da er dem helt på bærtur. Jeg gir den en firer jeg ;)
Dialogene i filmen er lange, men så er det en bok som er vanskelig å filmatisere.
medlem i 214 måneder
 

Så DaVinci nettopp

Innleggav BJS » ons 24.05.2006 1:43

Jeg var veldig fornøyd, men det var vel og merke etter å ha hørt at anmelderne mislikte den. Det senker kanskje forventningene. Syns også at jeg antagelig hadde bedre utbytte av filmen siden jeg hadde lest boken. Det er et par ting de ikke forklarer bakgrunnen for, uten at det ødelegger noe særlig av den grunn.

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Innleggav eilert_frost » søn 28.05.2006 14:06

Marv skrev:VG:
Da Vinci Koden: Terningkast 4
Sin City: Terningkast 3

Sin City er noe av det beste jeg har sett på film. Så om VG & co sier at Da Vinci Koden suger så driter jeg loddrett i det.


kunne ikke sagt det bedre selv!!! syns forresten filmen var bra jeg!

Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 

Innleggav Lill345 » søn 28.05.2006 14:28

har tenkt til det ja :)

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Innleggav Eriksson » søn 28.05.2006 23:51

Kom nettop hjem fra filmen nå. Det er, tross alt folk sier, den beste filmen jeg har sett på en god stund. Denne filmen var helt fantastisk. Har man ikke lest boka bør man ikke bli skuffet.
Jeg har lest boka og manglet et par ting. Sofie cryptexen, Teabings garasje og litt mer utfyllende om diverse ting. Men slik må det bli på film.
Jeg er tross alt personen som skulle ønsket Ringenes Herre var 6 eller 9, 3 timers filmer så alt ble tatt med på en magisk måte :)

Brukerens avatar
medlem i 225 måneder
 

Innleggav Kjelley89 » søn 28.05.2006 23:58

Nettopp sett den jeg åg ^_^
Kongefilm, må sees :bitchin:
medlem i 216 måneder
 

Innleggav iPal » man 29.05.2006 0:21

Jeg så filmen fordi alle mine venner "bare MÅTTE se den", selv om det var mye annet bra på kino. Selv var jeg overbevist om at den kom til å være elendig.

Sterke kommersielle krefter er pådriver for å få laget filmen for å sylte ut så mye som mulig av bokens suksess mens jernet er varmt. En helt grei filmatisering av historien ville uansett trekke fulle hus på grunn av folk som "bare MÅ se den", og dette vet man veldig godt i Hollywood.

Og filmen, den var et eneste stort gjesp - akkurat som forventet. Boka er genial og har en dybde som ikke lett lar seg filmatisere. Når man kutter personkarakteristikken ned til beinet, voldtar mystikken og lager en b-film i lekker innpakning, blir det hele ganske tåpelig. Jeg håper Ron Howard skammer seg!
Sist endret av iPal den man 29.05.2006 0:35, endret 2 ganger.

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Innleggav xenimus86 » man 29.05.2006 0:33

iPal skrev:Sterke kommersielle krefter er pådriver for å få laget filmen for å sylte ut så mye som mulig av bokens suksess mens jernet er varmt.


Så er det vel på sin rette plass å si at filmen ble mest omtalt i media, enn i annonser for filmen. Det har med budskapet til filmen å gjøre, så alt ble skikkelig hypet opp for en film som egentlig var helt elendig. Jeg sovnet når jeg så den. Filmen suger. Var ikke verdt de 85,- jeg brukte på den. Virkelig. Anbefales ikke....
medlem i 228 måneder
 

Innleggav ninja5000 » man 29.05.2006 13:20

Jeg så den i går. Grei film. En grei firer. Var endel scener jeg ikke likte i forhold til hvordan de kunne vært løst med tanke på boka, men uansett. Grei film. Ser for meg den suger kraftig hvis man ikke er belest på emnet, siden det var endel informasjon som ikke ble belyst skikkelig, men som "faller på plass" når man har lest boka, og et par andre bøker rundt samme tema.

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Film



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]