Film om rasisme?

Filmanbefalinger. Sett en bra film?

Re: Film om rasisme?

Innleggav PoisonID » ons 22.03.2006 4:20

Grandars skrev:Hei! Nokon som har sett ein god film om rasisme? Gi meg tips! :)


Sjekk Spike Lee, amerikansk svart regissør som tematiserer de svartes situasjon og rasismen i USA i alle sine filmer. Jungle Fever, Malcolm X .....Det er mange fler men jeg kommer ikke på titlene nå ..... Han har et veldig godt blikk for hva som er historie og hvordan det negative bildet av svarte mennesker blir reprodusert i dag. Uten at det blir kjedelig eller belærende ;))

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Innleggav Benjamin » ons 22.03.2006 7:31

Misissippi Burning er veldig bra. Må sees.
medlem i 226 måneder
 

Innleggav Elises_eier » ons 22.03.2006 13:31

Trainspotter skrev:
ninja5000 skrev:Romper Stomper med Russel Crowe fra 1992 er meget bra.


nja,,,.. riktig nok lenge siden jeg så den filmen, men var ganske skuffa. Sammenlignet med A H X holder den ikke mål...

...også er den jo ufattelig uheldig med tittelen sin m.h.t det norske språket :-P
Villa aldre trodd det var en seriøs film ved å bare høre navnet, forbandt den med en gang med stompa...



Romper Stomper er da en uendelig mye bedre film enn AHX, RS er utrolig realistisk og ikke så glatt som AHX.
Russel Crowe gjør sin livs rolle som Hando, og kompisen Davey (Daniel Pollock) er kanskje den aller beste skuespillerprestasjonen i filmen. Han kunne blitt en stor skuespiller hvis han ikke hadde kastet seg under et tog like etter RS inspillingen.
medlem i 229 måneder
 

Forrige

Returner til Film



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]