Vil dem at vi skal stjele, eller hva!?!

Filmanbefalinger. Sett en bra film?

Ska' man stæla * da!?

Stemmeperioden gikk ut lør 18.03.2006 18:12

Ja, når man blir så irritert at man bruker dialekt er det greit!
55
77%
Nei, man får heller la være å se filmen.
16
23%
 
Antall stemmer : 71

Innleggav Moldarin » lør 18.02.2006 14:11


Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Innleggav vegardtveito » lør 18.02.2006 14:22

Jeg er generelt i mot å laste ned filmer uten å betale for dem, men her om dagen gjorde jeg det. Det var fordi jeg hadde bestillt 'Sin City' delux edition før jul, men den har ikke kommet enda, og jeg vil se den. Da lastet jeg den ned og så sletter jeg den når jeg får DVD'en. Ser egentlig ikke noe galt i dette.

Så i dette tilfelle syntes jeg du har rett til å laste ned filmen Moldrain.

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Faen.

Innleggav Moldarin » man 20.02.2006 17:42

Samme greia med musikkbransjen også...

Den Lillehammer baserte gruppen Andreas Ljones Band skulle gi ut et album idag. -tror du noen platebutikker i Lillehammer hadde CDen? Nei.

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Innleggav 2mass » tor 13.04.2006 2:13

er litt sånn med både musikk, film og spill bransjen. de burde begynne med nettløsninger som har bra utvalg og gir deg det du vil ha uten DRM til en grei pris og helst samtidig som de er tilgjengelig fysisk. ( Kanskje før også ? ;) )

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Re: Faen.

Innleggav kallestudioklovn » tor 13.04.2006 2:22

Moldarin skrev:Samme greia med musikkbransjen også...

Den Lillehammer baserte gruppen Andreas Ljones Band skulle gi ut et album idag. -tror du noen platebutikker i Lillehammer hadde CDen? Nei.


Og derfor er det greit å laste den ned?
Tror du det gjør at skiva er på plass til neste utgivelse?
Andreas Ljones, som etter det jeg vet har brukt 3-4år og massevis av penger fra egen lomme på å få til en plate. Så skal han gå glipp av 15-25Kr fordi du er sint på butikken, eller?
medlem i 216 måneder
 

Innleggav 2mass » tor 13.04.2006 2:36

det var vel ikke akkurat det han mente, han ville vel bare si at han er oppgitt over det. . o_O

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Innleggav Ministry of sound » tor 13.04.2006 3:27

Aeon Flux er ikke verdt bryet...men Andreas Ljones derimot er bra!! :)
Kjøper gjerne en plate eller to for å sponse de.
Kjøper alltid plater for å støtte opp om norske artister!!

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Innleggav svenlaurens » tor 13.04.2006 9:49

BareTom skrev:Underholdnings industrien har vel egentlig helt forj**lig lite fokus på kunden, og alt for mye fokus på kontantstrømmene.


helt enig, men hva ville du gjort? jeg ville hatt pengene, jeg! men jeg ville nok smålig gått over på internett virksomhet

Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 

Innleggav Strangeways » tor 13.04.2006 10:13

Jeg har samme problemet med "The devil and Daniel Johnston" som jeg har fått beskjed om at ingen norske distributører har kjøpt kinorettigheter til, noe jeg kan med litt velvilje skjønne siden det er en såkalt "smal" film.
Innen alle bransjer er det slik at det er INGEN som har ALT, har jobbet i musikkbransjen i x antall år og slik jeg ser det må kundene selv ta en stor del av skylden for at bredden i butikk har forsvunnet da mange benytter internett for å spare en tier eller to, dette har da ført til en ond sirkel.
At trådstarter ikke finner den plata han vil ha i butikken kan ha like mye med distribusjon og promotion å gjøre, og er ikke nødvendigvis butikkens skyld.
Man MÅ selge inn produktet sitt, ingen driver butikk for å være snill, men for å tjene penger, slik er det i alle bransjer og er ikke unikt for underholdningsbransjen slik det ble hintet til i denne tråden.

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Innleggav Betti » tor 13.04.2006 10:59

En gang lastet jeg ned en sang av en norsk artist..... fikk så dårlig samvittighet at jeg kjøpte cden etterpå selv om jeg ikke likte den noe særlig. Etter at platekompaniet i Bergen fikk en lang trapp trives jeg ikke der lenger, ikke fordi jeg ikke gidder trappen (bor i 5 etasje). Derfor har jeg pga. det og fordi jeg ikke har plass til flere cder begynt å kjøpe musikken min på itms. Kopisperren er ikke noe problem, man har jo lov å brenne cder fra itunes, og da er kopisperren borte. Jeg har flyttet litt musikk mellom egne maskiner, og det synes jeg er helt rimelig. Kjøper fremdeles godartistene mine på cd. Problemet blir vel med filmer som med musikk, det blir for dyrt til at folk dropper å laste ned ulovlig.
medlem i 228 måneder
 

Re: Vil dem at vi skal stjele, eller hva!?!

Innleggav freddjoh » tor 13.04.2006 11:16

Moldarin skrev:>:-o Hva * er greia!?!

Vil filmindustrien at vi skal piratkopiere filmer, eller ikke???

Jeg mener, jeg har nå holdt meg i skinnet i de to månedene ekstra det har tatt å få Aeon Flux fra USA til Norge... Også viser det seg at den kun skal vises på kino i Oslo og Bergen!?! HVA FAEN!?

Bor jo tre timer/400,- fra Oslo! Urk!

Argh! o_O


Jeg får heller ikke sett filmen på Kino, for jeg bor også litt for langt unna til å reise til Oslo. Men Limewire har hjulpet meg slik at jeg nå kan se den på iBook'en min, når det passer MEG!!

Dette er ikke en oppfordring til kopiering. Men jeg skal ikke dømme deg dersom du velger å gjøre det.

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Innleggav Moldarin » tor 13.04.2006 18:29

Andreas Ljones Band sitt album fikk jeg dem til å legge på iTunes Music Store. Så den fikk jeg derifra.

Filmene kommer vist aldri til Lillehammer. Så jeg får a) vente på DVDen eller b) laste ned filmen og kjøpe DVDen senere.

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Innleggav Betti » fre 14.04.2006 20:49

Moldarin skrev:Andreas Ljones Band sitt album fikk jeg dem til å legge på iTunes Music Store. Så den fikk jeg derifra.


Hvordan fikk de det til? Har et familiemedlem som ga ut en plate på det jeg tror var et eget selskap for noen år siden. Han fikk glimrende kritikker med promoterte ikke platen. Hadde vært litt stilig og praktisk om han fikk lagt den ut for salg på Itms da han har mange musikalske kontakter i USA han sender ut denne platen til.
medlem i 228 måneder
 

Innleggav Moldarin » fre 14.04.2006 21:59

Akkurat det må du ikke spørre meg om.

Jeg bare spurte på ALB foumet om de kunne være så snille og legge ut plata si på iTMS.

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Forrige

Returner til Film



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]