Vil dem at vi skal stjele, eller hva!?!

Filmanbefalinger. Sett en bra film?

Ska' man stæla * da!?

Stemmeperioden gikk ut lør 18.03.2006 18:12

Ja, når man blir så irritert at man bruker dialekt er det greit!
55
77%
Nei, man får heller la være å se filmen.
16
23%
 
Antall stemmer : 71

Innleggav Daniel » tor 16.02.2006 19:01

Jeg kjøper alle filmene mine. Men noen ganger blir jeg som filmelsker litt forbannet over ventetiden i Norge. Ting tar TID her til lands :-X

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Innleggav Zyklon » tor 16.02.2006 19:34

Birger_Nord skrev:Det kan skape mange konflikter med at filmene i USA blir gitt ut flere år før de når det norske grensen. Det er iåforseg veldig synd, men slik er det nå.

Er imot piratkopiering, men skal innrømme jeg er ikke helt uskyldig. Og det er ikke helt lett å være rein. Eller, det er jo det, men blir bare så INNMARI provosert av alt slik DRM, HCPD, osv. Så på mange måter framprovoserer dette piratkopiering blant den uskyldige brukeren.

Et organ som brude begynne å gjemme seg under en stein er MPAA. Herregud, det tror bokstavelig talt de er guder.

Men synes man skal gjøre det beste ut av det, ved å ikke piratkopiere. Men man kommer liksom ikke utenom det.


MPAA gikk jo nettop ut og hevdet at kopisperre er en bra ting for forbrukere, fordi den hindrer forbrukerene i å bli kriminelle.

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Innleggav ameneon » tor 16.02.2006 20:07

det er nok heller et resultat av at distribusjonsfirmaene prøver å spare penger. Skal vedde på at det ikke blir laget mer enn 2 kopier av Aeon Flux i Norge fordi de som distribuerer film til kinoene ikke vil tape penger på filmer de ikke tror har et stort publikum. Sånt skjer til og med med filmer som Walk the Line og Brokeback Mountain. Mens Narnia ble distribuert i 55 kopier her til lands er det bare 10-12 eks. av disse filmene.

Moderator
medlem i 234 måneder
 

Innleggav Moldarin » tor 16.02.2006 20:13

Men det virker jo ikke som om filmen vil bli vist andre steder enn Oslo og Bergen. Iallefall ikke i følge Filmweb.

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Innleggav tg » fre 17.02.2006 0:29

tror den vil komme andre steder også.. så nettopp reklame for den på mtv...høres litt rart ut å reklamere en god del for den hvis den bare skal vises i 2 byer...+ det virket som en bra film så tror ikke det er no grunn til å vise den kun i 2 byer..måtte ha vært no veldig spessielt da tror jeg..men det er mulig at den kommer ut før i de byene...
medlem i 221 måneder
 

Innleggav Moldarin » fre 17.02.2006 0:31

Vel, det er ikke så rart du så reklame for den på MTV. Det er en MTV Film basert på en MTV serie fra tidlig 90...

Den er bare satt opp på to kinoer i norge, og jeg finner ingen informasjon om at den er satt opp noe annet sted senere...

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Innleggav ameneon » fre 17.02.2006 4:11

som sagt, det skyldes nok distribusjonen. Når det lages så få kopier, kommer nok de fleste kinoer til å prioritere den bort fordi de da må vente leeeeenge før de får den. Hvis få folk ser filmen dekker ikke kinobillettene inn utgiftene byråene har på å trykke filmen. Denne blir nok prioritert bort av byrået i konkurranse med større mer "attraktive" titler.

... jeg jobber på kino. :)

Moderator
medlem i 234 måneder
 

Innleggav Moldarin » fre 17.02.2006 12:07

85% av 42 spurte sier jeg bør stæla, så... Får vel muligens bli en midertidig løsning til DVD-en kommer...

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Innleggav Daniel » lør 18.02.2006 1:18

Moldarin skrev:85% av 42 spurte sier jeg bør stæla, så... Får vel muligens bli en midertidig løsning til DVD-en kommer...


I dette tilfelle kan det faktisk rettferdigjøres. Husk at det er et "lån" da :-P

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Innleggav Mmmarcus » lør 18.02.2006 3:17

Boikott den (penge)sugne kino- og filmbransjen. Til slutt må de jo se at det ikke hjelper å bruke tekniske og juridiske hjelpemidler for tjene penger.
Gå på kino med dama? 170 kr, takk. Pluss transport.
Det skal være en sabla god film for at jeg skal gidde å bruke 200kr på den. Spesielt med tanke på at jeg kan laste den ned flere uker i forveien, helt gratis, men ulovlig.
Eller så kan jeg kjøpe den på play.com litt etterpå, til halve prisen.

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav Daniel » lør 18.02.2006 11:28

Mmmarcus skrev:Boikott den (penge)sugne kino- og filmbransjen. Til slutt må de jo se at det ikke hjelper å bruke tekniske og juridiske hjelpemidler for tjene penger.
Gå på kino med dama? 170 kr, takk. Pluss transport.
Det skal være en sabla god film for at jeg skal gidde å bruke 200kr på den. Spesielt med tanke på at jeg kan laste den ned flere uker i forveien, helt gratis, men ulovlig.
Eller så kan jeg kjøpe den på play.com litt etterpå, til halve prisen.


Det er blit utrolig dyrt å gå på kino i det siste. Jeg som 15-åring må betale 95kr + transport begge veier. Så skal jeg kanskje ha noe å drikke, samt noe snacks:

32kr transport
95kr billett
40kr snacks
= 167kr for èn person. Det er det samme som DVD prisen.

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Innleggav Benjamin » lør 18.02.2006 11:39

Aeon Flux er ifølge min søster en god film. Hun bor i Australia, hun så den på kino før jul.
medlem i 225 måneder
 

Innleggav Moldarin » lør 18.02.2006 13:34

Før betalte jeg 70,- for kinoen på Lillehammer. Så gikk det opp til 95,- pga. at kinoen må ut med høyere leie til Lillehammer kommune. :/

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Innleggav jp_tix » lør 18.02.2006 13:51

Mmmarcus skrev:Til slutt må de jo se at det ikke hjelper å bruke tekniske og juridiske hjelpemidler for tjene penger.


Jasså?!?

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav Rolf jt » lør 18.02.2006 14:10

Hva handler denne filmen om?

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Film



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]