Macbruk i spillefilmer

Filmanbefalinger. Sett en bra film?

Innleggav Truls Waage » søn 30.07.2006 21:00

Absolute Fabiousley har en iMac G4, og den nye filmen Accepted med "Mr. Mac" er det masse mac greier ;)

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Innleggav DarkDog » søn 30.07.2006 21:19

Benjamin skrev:Hun har faktisk en PowerMac G4 MDD og en Cinemadisplay (ikke alu typen)

Sorry! min feil! synest den var hvit, og siden den virket større en min trodde jeg at det var 14" iBook..
medlem i 217 måneder
 

Innleggav Hufseking » tor 10.08.2006 17:16

PowerBook 17" montert i bagasjerom på bil i episode 6 (7?) i 5. sesong av "Pimp My Ride". Styring fra førersete via touchscreen.

Hele familien til KISS medlem Gene Simmons ser ut til å bruke Mac.
Ser ihvertfall sånn ut i første episode av "reality" serien, "Gene Simmons Family Jewlels".

Btw:
Simmons klanen ser ut til å være en trivelig og oppegående gjeng i motsetning til en annen rocker med eget show...
medlem i 232 måneder
 

Innleggav Lill345 » tor 10.08.2006 17:45

havsalt skrev:Litt "off topic" (les: ikke spillefilm). Men jeg har lagt merke til en snedig detalj i nyere historier i tegneseriebladet "Donald Duck & Co".Der Petter Smart, Ole Dole Doffen og Langbein er tegnet med en bærbar datamaskin, er det med bilde av en eller annen frukt på, f.eks en banan :D En klar referanse til Apple/*Books.


Det har jeg sett i en tegneserie som heter Witch og.
Der brukte de en pære istedenfor et eple :)

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Innleggav Betti » lør 12.08.2006 10:34

I tegnefilmen "Chicken Little" bruker de en eikenøtt istedet for eple på laptoppen:-) Eikenøtter er også hovednæringen til byen:-)


I serien "Ghost Whisperer" som starter på TVN snart, bruker Jennifer Love Hewit Ibook i pilot episoden. Senere går de over til Dell.

I "what I like about you", brukte de kun apple maskiner i begynnelsen. Det gjør de fremdeles, men nå har de "pyntet" dem med klistremerker.
medlem i 228 måneder
 

Innleggav mdanielsen » lør 12.08.2006 11:26

Senest i går så jeg en Mac i årtidenes dårligste film "Miami Vice" ;) Powerbook for alle penga. Menneh det som irriterer meg mest er utallige tv serier o.l hvor de setter feite klistremerker over eplet på baksiden av skjermen på de bærbare. Er det bare fordi Apple ikke gidder å betale for det mon tro..

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Innleggav Grape » lør 12.08.2006 11:53

Senest igår så jeg tidenest kuleste politi-actionfilm, Miami Vice.
Pulserende stemning med intens spenning. Filmingen førte til en følelse at man var tilstede og det virket mye mer ekte enn mye annet vanlig action som man kjenner fra Hollywood, noe Michael Mann er kjent for. (jmf Heat og Collateral)
Det ble hyppig brukt Powerbook i filmen :)

Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 

Innleggav johanfho » man 14.08.2006 5:33

Er vel heller få som har sett denne filmen men, i Wim Wenders' "Land of plenty" bruker en av hovedpersonene en iBook ganske flittig. 8-)
medlem i 217 måneder
 

Innleggav OlavF » søn 20.08.2006 17:23

Hm, i stad sto "What i like about you" på tven, og der hadde de teipa en logo over Applelogoen.. Vet det her er en super bump, men måtte bare si det. :rolls eyes:

Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 

Innleggav sapo » søn 20.08.2006 17:33

Mac blir hyppig brukt i de brasilianske såpeoperanen her nede, selv om mac ikke er vanlig ellers i landet. 8-)

Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 

Innleggav Benjamin » man 04.09.2006 20:53

Nå nettopp var det en grundig forklaring av .mac i Veronica Mars

Der Veronica og FBI forklarte hva .mac hva for noe.

Den serien har de og en hel del macer i.
medlem i 225 måneder
 

Innleggav Ingunn » tir 05.09.2006 16:29

I den amerikanske klissefilmen Just My Luck som surrer og går på norske kinoer i disse dager, har de med en bærbar Mac.

Tror jeg. Det var i hvert fall en Mac.

Oooog som lyn fra klar himmel, midt i den verste kline-scenen, der hovedpersonene endelig har møtt hverandre, alt er helt kaos (men de er lykkelige, såklart), den kunstige snøen kommer ned fra taket, og festen når sitt høydepunkt kommer plutselig Only This Moment av Röyksopp :-D

Fine filmen. Kjekke mannen.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 

friends

Innleggav popxpress » tir 05.09.2006 16:33

i Freinds har de også enkelte ganger macer. gamle da selvfølgelig

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Innleggav Betti » søn 24.09.2006 13:41

Kom akkurat på noe, det satt langt inne fordi jeg på tidspunktet ikke kjente så godt til mac at det gjorde noe.

I serien Felicity har Noel besøk av kjæresten i første sesong. De har sklidd fra hverandre og Noel er forelsket i Felicity. Skuffelsen er virkelig til å lese i ansiktet hans når hun kritiserer macen hans for å være treg. Enda værre blir det når det viser seg at hun har kjøpt se en ny maskin, en windows pc. Ikke rart at det forholdet gikk i vasken.
medlem i 228 måneder
 

Innleggav skaara » tir 05.12.2006 3:11

I den relativt nye collegeflicken Accepted (som faktisk er riktig så koselig) er det en voldsom eksponering av mac. I tillegg er det han fyren fra Apple vs. PC reklamene som er hovedpersonen.

skaara
medlem i 210 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Film



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]