King Kong

Filmanbefalinger. Sett en bra film?

King Kong

Innleggav Macca » ons 14.12.2005 4:36

Ja, da kom jeg akkurat hjem fra premieren på King Kong på Colosseum. Den var så bra at jeg synes den fortjener en egen tråd.
Peter Jackson har gjort det igjen (hehe) :-P

Filmen varte i 3 timer, og jeg kjedet meg ikke ett sekund – jeg så ikke på klokken en eneste gang. Da filmen var over tenkte jeg «Wow, det var 3 korte timer!». Dette er den absolutt beste filmen jeg har sett i år. Det var ikke bare action, men det var mye som var utrolig vittig der også (som scenen der Kong slåss mot dinosaurene). Tror det skal bli vanskelig å gjøre det stort bedre (men jeg har store forventninger til Narnia). Anbefaler absolutt alle å dra og se den mens den går på kino. Den oppleves på kino!

Er det noen andre her som har sett den? Hva synes dere?

Akk, nå må jeg legge meg. Orker ikke skrive mer om filmen nå. God natt!

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Innleggav limbo » ons 14.12.2005 8:20

Jeg tenkte jeg skulle se den i helgen. Gleder meg som en unge, men jeg får se hva julebudsjette streker til :P

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Innleggav zand » ons 14.12.2005 9:59

Skal på den på mandag. Er egentlig ikke sånn kjempe fan av den type filmer, men blir moro å se den allikevel :)

Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

Innleggav ameneon » ons 14.12.2005 20:58

Vanvittig bra film! Velskrevet, velregissert og med et lag av gode skuespillere. Falt spesielt for et par av birollene. Men 3 timer og 7 minutter uten å gjespe en eneste gang midt på natten. Jeg må si jeg er imponert. Og effektene mangler sidestykke. :)

Moderator
medlem i 234 måneder
 

Innleggav r_gangstad » ons 14.12.2005 21:29

Råbra film! får terningkast sju fra meg ihvertfall 8-)
og effektene er jo helt hinsides...

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 

Innleggav Eriksson » ons 14.12.2005 21:29

hehe, gleder meg til å se filmen..
Det er tydeligvis den dyreste filmen noensinne laget, og med gode effekter nevnt.. Den er laget på Mac ikke sant..? hehe

Brukerens avatar
medlem i 225 måneder
 

Innleggav ameneon » ons 14.12.2005 21:51

nei, den er laget på new zealand tror jeg. hihihih... :)

Moderator
medlem i 234 måneder
 

Innleggav Eriksson » ons 14.12.2005 22:01

ameneon skrev:nei, den er laget på new zealand tror jeg. hihihih... :)


hihihihihihi.. :P
spørsmålet mitt står fortsatt ubesvart..
ser ut til at Peter Jackson har blitt glad i øya.. Fint sted virker det som..

Brukerens avatar
medlem i 225 måneder
 

Innleggav Macca » ons 14.12.2005 22:01

Filmen fortjente absolutt 6-erne den fikk av VG, Aftenposten, Dagsavisen og Absolutt Underholdning. Skjønner ikke at den "bare" fikk 5 av Dagbladet. Hvis ikke denne filmen fortjener 6, hva skal til for å få 6 da!?!

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Innleggav ameneon » ons 14.12.2005 22:04

ja, ikke sant... Peter Jackson er i ferd med å skrive seg inn i historiebøkene som en av vår tids største regissører og eventyrfortellere. Tar nok over tronen etter Spielberg.

Moderator
medlem i 234 måneder
 

Innleggav r_gangstad » ons 14.12.2005 22:14

Eriksson skrev:hehe, gleder meg til å se filmen..
Det er tydeligvis den dyreste filmen noensinne laget, og med gode effekter nevnt.. Den er laget på Mac ikke sant..? hehe


Den er ihvertfall redigert i Avid på Mac...

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 

Re: King Kong

Innleggav Funkaholic » ons 14.12.2005 22:18

Macca skrev: (men jeg har store forventninger til Narnia)


Gleder meg til Narnia! Vel, så den på lukket visning på colosseum for to uker siden, men skal lage premiereshowet og gleder meg rått til å se den en gang til! :)

Brukerens avatar
medlem i 243 måneder
 

Innleggav Macca » ons 14.12.2005 22:20

Ja, Peter Jackson er utrolig dyktig! Spørs om han ikke allerede har tatt over "tronen" etter Spielberg (dersom det er han som besatt "tronen" fra før). Ikke det at det bare er Spielberg og Jackson som kan lage gode filmer. Absolutt ikke! Det finnes mange dyktige regissører der ute (og det finnes noen som ikke er fullt så dyktige).

Hmmm, jeg vurderte nesten å dra å se filmen i dag igjen (noen venner spurte om jeg ville være med). Hadde utrolig lyst, men følte at det hadde blitt litt overkill. Hadde i så fall blitt andre gangen på under 24 timer. Vil ikke ødelegge filmen ved å bli lei av den med en gang, heller, så jeg stod over.
Sist endret av Macca den ons 14.12.2005 23:31, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Innleggav Mega_Therion » ons 14.12.2005 22:20

Hmmm, synes Peter Jackson bare har tapt seg etter gressklipperepisoden i «Braindead».

PS
P. Jackson er fra NZ …

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Innleggav ameneon » ons 14.12.2005 22:24

Ja, LOTR var en gedigen skuffelse... Glad det er over. o_O

Moderator
medlem i 234 måneder
 

Neste

Returner til Film



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron