King Kong

Filmanbefalinger. Sett en bra film?

Innleggav Macern » tor 15.12.2005 2:00

Hold dere til emnet i tråden som er "King Kong" :devil:

Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Innleggav ameneon » tor 15.12.2005 2:31

må da kunne snakke om regissøren av filmen King Kong, det er da høyst relevant.

Moderator
medlem i 235 måneder
 

Innleggav Macca » tor 15.12.2005 2:57

Som trådstarter kan jeg si at jeg synes det er heeelt greit, bare det ikke sklir helt ut og at tråden begynner å handle om blomster og bier og slikt. At Ringenes Herre dukker opp i denne tråden synes jeg er helt naturlig.

Kan også legge til at jeg synes Ringenes Herre-trilogien (film) er utrolig bra. Den hadde store forventninger den måtte leve opp til og klarte det ganske bra, synes jeg. Å sammenlikne boken og filmen for mye mener jeg blir litt feil, for når man leser en bok danner man seg et bilde i hodet av hvordan tingene er, og dette bildet er forskjellig fra person til person, og da er det jo umulig å lage en film som stemmer overens med alles oppfatning av boken.

Man kan derimot sammenlikne den nye King Kong med originalen fra 1933! :-D Det blir muligens en smule urettferdig, med tanke på dagens teknologi og den teknologien man hadde tilgang til på den tiden. Originalen kan jo trygt kalles en klassiker. Den nye er etter min mening bedre, så for meg kan dette godt være en klassiker om 50 år. Den nye er kanskje ikke så revolusjonerende som den gamle (hvis den gamle var det, da). Den gang var effektene utrolig imponerende, og det er de for all del denne gangen også, men jeg tror ikke den gjevne kinogjenger vil tenke så mye over det. Tror mange begynner å ta slike effekter for gitt.

Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Innleggav Benjamin » tor 15.12.2005 9:01

King Kong var konge
medlem i 226 måneder
 

Innleggav Mega_Therion » tor 15.12.2005 13:45

E_R_L_E_N_D skrev:
Mega_Therion skrev:Hmmm, synes Peter Jackson bare har tapt seg etter gressklipperepisoden i «Braindead».

PS
P. Jackson er fra NZ …


TAPT SEG???
Denne "episoden" ble jo lagt før alt som har gjort ham relativt kjent....
Derfor kan han ikke ha tapt seg.
Hvis en skiløper gjør det dårlig i år 1994, men er knakende god i år 2000 har han ikke blitt dårligere!


Så, så. Var bare et forsøk på litt ironi – men det funker jo sjelden her på forumet. Er det forresten noen her som i det hele tatt har sett «braindead»? (utenom Fantomas) Den er faktisk verdens beste splatterfilm! Løp og kjøp!

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Innleggav Jostifer » tor 15.12.2005 13:50

King kong var utrolig bra, jeg vil også ha en 12 meter høy gorilla, da kan jeg sitte på skuldra dens og la den føre kaos og destruksjon igjennom Åndalsnes by! Muahaha!
*kremt* Uansett, anbefaler alle som liker spenning å se denne filmen. :-D

Jostein

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav geagle » tor 15.12.2005 13:52

dessuten kunne du fått king kong til å stjele en PM quad til deg :rolls eyes:

Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 

Innleggav Funkaholic » tor 15.12.2005 13:56

Hvorfor stoppe der? Kunne jo stjålet en hel Apple Store pluss parkeringsplassen.

Brukerens avatar
medlem i 244 måneder
 

Innleggav Jostifer » tor 15.12.2005 14:05

Jeg kunne ha bortført Steve, men det er for slemt, setter heller en kjole på Bill og lar Kong få gjøre som han vil
;)

Jostein

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav earl » tor 15.12.2005 15:23

Jeg syns Bad Taste slår Braindead

Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 

Innleggav Wolfgang » tor 15.12.2005 15:35

Mega_Therion skrev:
E_R_L_E_N_D skrev:
Mega_Therion skrev:Hmmm, synes Peter Jackson bare har tapt seg etter gressklipperepisoden i «Braindead».

PS
P. Jackson er fra NZ …


TAPT SEG???
Denne "episoden" ble jo lagt før alt som har gjort ham relativt kjent....
Derfor kan han ikke ha tapt seg.
Hvis en skiløper gjør det dårlig i år 1994, men er knakende god i år 2000 har han ikke blitt dårligere!


Så, så. Var bare et forsøk på litt ironi – men det funker jo sjelden her på forumet. Er det forresten noen her som i det hele tatt har sett «braindead»? (utenom Fantomas) Den er faktisk verdens beste splatterfilm! Løp og kjøp!


1) Ironi via tekst er veldig vanskelig når man ike får brukt tonefall og kroppsspråk

2) Edit: Ikke sett Braindead, men det var Bad Taste...det var ikke noe å skrute av for å si det sånn...

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Innleggav Mmmarcus » tor 15.12.2005 16:21

Hvis dere skal se en tidlig film av Peter Jackson må dere se "Forgotten Silver". Filmen han brukte for å lure en hel stat (NZ). Braindead, Bad Taste og Meet the Feebles er stort sett bare møkk med en fin porsjon humor.

Tror vi kan glede oss til Halo-filmen, også regisert av Jackson, og han har en vane for å engasjere seg ekstremt innenfor det emnet han lager film av.

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Innleggav ronaldhole » tor 15.12.2005 16:31

ser ut til at Peter Jackson har blitt glad i øya.. Fint sted virker det som..


Hepp hepp!

Ville bare nevne at Norge var et av de tre landene som ble vurdert til å spille inn Ringene Herre. Men heldigvis har vi vanvittig politisk styring her, og moms og toll og greier, så det ble det ikke noe av. Filmene fikk heller ikke noe særlig oppmerksomhet, så rent turistmessig var det vel ikke noe å hente....

,-)

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Innleggav bep0rz » tor 15.12.2005 16:41

Jeg har sett Braindead, Bad Taste, LotR - og nå King Kong.
Jackson har virkelig laget noen fantastiske filmer, og hans de to førstnevnte er uten tvil noen klassikere.

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Innleggav Macern » tor 15.12.2005 19:28

bep0rz: Er du like pen i virkeligheten som på bildet? ;)

Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Film



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron