Skummel film

Filmanbefalinger. Sett en bra film?

Innleggav iHaraldM » søn 30.07.2006 15:50

Hva med Signs? Er jo ikke "kjempeskummel", men du sitter liksom å gnager litt på hånda likevel. :-P

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Innleggav haartufs » søn 30.07.2006 15:56

Synes nye skrekkfilmer bare blir teitere og teitere jeg. Det eneste som gjør det skummelt er jo at de har masse ekle effekter; blod, gørr og ekle barn.
Før var de nok ganske mye mer gjennomtenkt med kameravinkler og alt.
The Shining er jo et mesterverk.

Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 

Innleggav Daniel » søn 30.07.2006 16:01

Helt enig Haartufs. Skrekkfilmer blir bare dårligere nå for tiden. Litt synd egentlig.. Det er synd "alle" filmene følger "oppskriften". Til slutt er det bare kopi av en remake av en kopi av enda en kopi igjen :-P

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Innleggav lipslide » søn 30.07.2006 16:02


Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Innleggav Wackhy » søn 30.07.2006 18:04

The Descent. Kongefilm ;) En av de bedre jeg har sett i nyere tid i den sjangeren faktisk.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Innleggav mortenster » søn 30.07.2006 18:17

Eraserhead av Lynch.
Genial og sær. mye fet score som gjør godt med stemmningen

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Innleggav gradient » søn 30.07.2006 18:28

Ikke akkurat film, men er det noen som kjøpte det første "Resident Evil"spillet da det kom på playstation for mange år siden?

Jeeses så jeg og en kompis satt og svetta foran tv-skjermen.
Det som var så genialt med det var at du ikke hadde kontroll på "kameravinkelen".
Noe som medførte at man måtte stoppe opp av og til å bare lytte......så plutselig hørte man noe som slepte beinet etter seg komme nede i den mørke gangen.

Satt man midt på natta var det ekstra ille.....*mimre*

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav PitBull » søn 30.07.2006 18:37

Resident evil er laget film om også! De er kuuule! :D

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav DarkDog » søn 30.07.2006 18:39

- Gotihica er en konge film. husker ikke akurat nå om historien var av dem beste men det er kanskje den filmen jeg har skvetie mest av. Tror det er noe med at musikken ikke "varsler" deg om at noe skal skje før du plutselig sitter der med hjerte i halsen.
- The Others en bra film.
- Ring må man jo bare ta med. Lå våken i flere netter og såg for meg at hu ekle jenta krabba ut av tv´n og dro seg oppover trappa for å skremme livet av meg.. Tenker fortsatt innimellom på det (eneste filmen som jeg noen gang har fått mareritt av)
- Gostship er vel litt skummel. litt "artig" slutt.
- Gathering er en også en småskummel film med uventet slutt.
- The village
- og 13 ghost
ja mange mange filmer som er skumle..
- SAW . etter å ha sett denne satt jeg igjen med en følelse som .... Du føler nesten panikken deres. SAW2 er derimot ikke så bra igjen!

det var mange filmer kos dere...
medlem i 217 måneder
 

Innleggav trondtheone » søn 30.07.2006 18:44

En syk film er "Battle Royale" Det var der Tarentino "fant" hun kinesiske syko dama som er med i Kill Bill. Hun med skoleuniform og jernkule.

http://www.battleroyalefilm.net/movie/

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Innleggav Macern » søn 30.07.2006 18:58

Arne-Daniel skrev:Slutter meg til de som mener The Grudge (Forbannelsen) er skummel. Det er faktisk den skumleste filmen jeg har sett (så den på kino da)!


Veldig enig! Så den på Collosseum kino og hadde litt problemer med å sove etterpå... Tenkte på at den japanske jenta i filmen skulle klatre opp i senga mi og forbanne meg... (:)

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Innleggav veparma » søn 30.07.2006 19:11

The ring er ille...

Villmark er ikke såååå skummel, men den er veldig bra
medlem i 222 måneder
 

Innleggav Wackhy » søn 30.07.2006 19:32

gradient skrev:Ikke akkurat film, men er det noen som kjøpte det første "Resident Evil"spillet da det kom på playstation for mange år siden?

Der sa du noe! Har faktisk Directors Cut versjonen av dette spillet i hylla.
Kanskje ta en runde på dette etterpå. Er litt lei Final Fantasy etter tre måneder nå :P

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Innleggav Sune » søn 30.07.2006 19:43

Vil bare si at jeg har veldig lyst til å se Silent Hill.
Den går vel på kino nå om jeg ikke tar helt feil.
Tror den er temmelig bra ... spillene er iallfall syke.

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav rend » søn 30.07.2006 20:18

Jeg synes også at den danske serien riget aka the kingdom også bør nevnes. Ved aller første øyekast er den en dramaserie fra et sykehus, ved andre øyekast er den en hysterisk morsom såpeoperaparodi og når du har sett en hel episode skjønner du at det hele er ganske okkult skummelt.
[/url]

Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Film



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]