Charlie og sjokoladefabrikken

Filmanbefalinger. Sett en bra film?

Innleggav Moldarin » lør 17.09.2005 21:49

:D Hahahaha!

Så den nettopp! :D

Elsker Johnny Deep som Willy Wonka! :D Så utrolig morsomt!

PS: Har ikke synes så mye om JD som skuespiller før nå!

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Innleggav Fredolf » ons 21.09.2005 21:00

Kan noen skrive et bra slagord til Charlie og sjokoladefabrikken?
medlem i 226 måneder
 

Innleggav Moldarin » ons 21.09.2005 21:02

Etter den bilreklamen der de sier «kom og opplev sædløsning» så har jeg mistet smaken for slagord. Hva skal du med det? :)

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Innleggav Fredolf » ons 21.09.2005 21:12

En konkurranse, hehe... Men jeg har funnet på et nå...
medlem i 226 måneder
 

Innleggav hkarslen » fre 07.10.2005 18:50

Skuffende film...

Når en film får 5 og 6 fra et samlet anmelderkorps, skrus forventingene kraftig opp, iallefall hos meg. Da er det ikke lenger "bare en søt barnefilm", men en film som skal være veldig bra, for veldig mange. Derfor forventet jeg meg like mange bra figurer og historie som i "De utrolige" og "Oppdrag Nemo", som begge er barnefilmer langt utover sjangeren.

Denne utgaven av Charlie og sjokoladefabrikken faller igjennom på mange punkter for meg.

Det mest irriterende for meg var at dialogen var veldig svak. Selv om Willy Wonka skulle være gal og uforutsigbar, må det være en viss sammenheng og oppbygging av poenger for at man skal få noe ut av det. _Veldig_ mange ganger satt jeg igjen med et spørsmålstegn når folk rundt i salen lo. Det var jo bare rotete! Og mange av poengene var jo IKKE morsomme. Eksemplet som ble nevnt før her når Wonka repliserer til overklasse faren "Youre wierd, hihi".....?!?!? Du er rar! HOHOHO! Kanskje det bare er jeg som er sær, men jeg synes jo feks de to overnevnte filmene er morsomme, så jeg vet ikke...

Gutten var oppskriftsmessig beyond oppskriftsmessig. Greit nok at dette er en sjangerfilm i kjent hollywood format, men skal det ikke være noen overraskeler lenger? Jeg ser gjerne en platt actionfilm med Arnold, men selv der er det noen overrasskelser. "Å, sjokk! Gutten vil heller være hos familien enn å være fabrikksjef sammen med Charlie. Det ville jeg aldri gjettet!" Det blir for dumt..

Fantasilandskapet inne i fabrikken var for lite og stusselig i forhold til hva jeg hadde forventet. Det tok seg litt opp på slutten i heisturen, men dette gresslandskapet med sjokoladeelver kunne man ha gjort mye fetere. Dette er jo fantasi! Lord of the rings gresssletter med niagrafosser med sjokolade er bedre.. kanskje bare en detalj...

I tillegg er det mye rart å se med tanke på hvordan de legger fra historien i klipperommet. Kunne skrevet mer om det, men da måtte jeg nesten se filmen om igjen, hvilket jeg ikke gidder. Synes faktisk det er rart at det ikke er noen andre som reagerer på filmens svakheter som man ikke trenger å være filmstudent for å oppdage. En grei film, 3er, kanskje 4er. Men at dette er noen oscar-kandidat, 5 eller 6er, er for meg helt uforståelig!

Takk for meg!
Håvar
medlem i 223 måneder
 

Forrige

Returner til Film



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]