War of the Worlds

Filmanbefalinger. Sett en bra film?

Skal du se War of the worlds

Ja
41
73%
Nei
15
27%
 
Antall stemmer : 56

Innleggav jp_tix » tor 29.09.2005 17:32

Screenwriter fra War of The Worlds skriver om filmen på sin blogg her. Litt underholdende.

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav MsSolberg » tir 03.01.2006 6:54

Jeg syntes at War of the worlds var ekstremt bra, men -for- en crappy slutt på filmen. Halvparten av filmen blir det fokusert på hvor vanskelig og hvor umulig det er å kunne ødelegge fienden, og når en liten ting skjer - så dør plutselig alle sammen av de "slemme" aka aliens.

Ufattelig dårlig slutt. Virker nesten som at produsenten av filmen plutselig ikke gadd mer. Rett og slett.

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Innleggav NuSkool » tir 03.01.2006 8:29

MsSolberg skrev:Ufattelig dårlig slutt. Virker nesten som at produsenten av filmen plutselig ikke gadd mer. Rett og slett.


Jeg er helt enig med deg, men det er jo akkurat samme slutt som i romanen til H.G. Wells fra 1898... Så det er jo ikke noe hverken regissør eller produsent har kommet opp med, selv om det faktisk kan virke som om de pluteselig ikke lenger gadd mer...

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 

Innleggav KDN » tir 03.01.2006 8:53

Hakke gidda å lest alle postene i denne tråden men vil bare si at det er en typisk Hollywood action film som man har sett 100 ganger før.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Innleggav NickFalk » tir 03.01.2006 10:08

War of the Worlds bærer jo selvfølgelig et visst preg av å være en påkostet Hollywood sci-fi film. Allikevel er det jo spesielt én ting som skiller den fra den gemene hop, nemlig den ekstreme fokuseringen Spielberg og manusforfatterene har på å se hele historien gjennom en persons øyne.

Jeg kan i hvert fall ikke erindre å ha sett en annen "popcorn" film hvor man plent nekter å trekke kameraet tilbake for å vise seeren fete vistaer og pyroteknik. Jeg synes dette gjør filmen bedre og "ektere" på et vis. Her er det individets oppfatning av det ekstreme som gjelder og ikke gung-ho kræsjbang først og fremst. (Eksempelvis scenen hvor amerikanske militærstyrker forsvinner over fjellsiden for å sloss mot romvesnene og vi aldri får se hva som skjer). Liker dessuten godt det faktum at man våger å ta et slikt emne dønn seriøst. Ikke en masse dårlige one-liners og blunking til kamera.

Svakheten i filmen er i stor grad den samme som i boka nemlig slutten. Nevnte det samme om denne filmen i en annen tråd og Deux Ex Machina er stort sett et dramaturgisk fy-fy. Dog kan det sies at det funker litt bedre i boka rett og slett fordi den fortelles i tilbakeblikk og leseren dermed vet at hovedpersonen overlever. Det kunne forøvrig lett vært håndtert litt mer elegant bare ved å hinte om at romvesnene ikke følte seg helt pigge tidligere i filmen...

Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 

Forrige

Returner til Film



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]