The Hitchhiker's Guide to the Galaxy

Filmanbefalinger. Sett en bra film?

Har du lest trilogien?

Ja, klart det!
71
62%
Nei
34
30%
Kanskje etter å ha sett filmen
10
9%
 
Antall stemmer : 115

Innleggav Spider_Jerusalem » ons 11.05.2005 22:09

HHGTTG er et genialt bokserie (trilogi i fem deler) som fungerer egentlig kun på engelsk.

Gleder meg til filmen, men det blir aldri så bra som boka.

-SJ
medlem i 236 måneder
 

Innleggav kaspartu » ons 11.05.2005 22:38

ohhh... jeg gleder meg for mye til filmen.. klarer nok ikke å vente! skaffet meg hele tv-serien i går, men har ikke fått tid til å se den.

burde vært en bolk i det spørreskjemaet som heter.. vel holder på å lese boka, og det har jeg gjort i minst ett år nå ;)

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Innleggav Einstein » ons 11.05.2005 22:46

kaspartu skrev:ohhh... jeg gleder meg for mye til filmen.. klarer nok ikke å vente! skaffet meg hele tv-serien i går, men har ikke fått tid til å se den.

burde vært en bolk i det spørreskjemaet som heter.. vel holder på å lese boka, og det har jeg gjort i minst ett år nå ;)


Jeg får visst ikke lagt inn noen endringer i spørreskjemaet nå, kanskje pga. overgangen til Mac1 v.2? Men det svaralternativet er et godt forslag, du hadde nok ikke blitt den eneste til å stemme der :)

Hilsen
Topic Starter

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav inikken » ons 11.05.2005 22:49

Det er en av de beste bøkene noen gang skrevet. Det mener jeg helt klart. Tror jeg har lest den fem ganger.

For de av dere som liker boken kan jeg også anbefale Tor Åge Bringsværs "Den som har begge beina på jorda står stille" Morsom!

Filmen blir sikkert bra. BBCs TV serie fra begynnelsen av 80 tallet er også å anbefale. Spessielt gøy å se "om filmen" der de forteller hvordan de presenterer Guiden. Kostelige greier.

Brukerens avatar
medlem i 243 måneder
 

Innleggav helgis » ons 11.05.2005 22:50

[quote="Paperboy"]Jeg har fire bokstaver til deg

C R A P[/quote]

Har du lest boken? Har ikke møtt noen som har lest boken og ikke liker den. Hvis du leser den norske så kan jeg forstå det. Jeg har aldri vært glad i den norske oversetelsen av boken men den engelske er noe av det beste jeg har lest. Jeg har lest hele serien mer en to ganger.

Man kan foresten kjøpe en av hitch hikers lydbøkene på iTMS. Absolut å anbefale.
medlem i 226 måneder
 

Har sett filmen

Innleggav vegardtveito » ons 11.05.2005 22:59

Kom akuratt igjen fra London, hvor jeg så filmen som går for sin fulle gang der.
Jeg orker ikke å skrive noen stor anmeldelse, men dette er noe av hva jeg syntes:
- Filmen var kjempemorsom, det syntes også vennene mine som ikke hadde leste bøkene.
- Mye nytt som ikke finnes i noen av de andre formatene.
- Norges fjorder nevnes!
- Marvin var utrolig morsom.
- Det jeg satt igjen med etter filmen var alikevel et savn etter noe mer. Kanskje fordi jeg syntes den var frykteforferdelig kort. 1 time og 30-40 min var litt lite spørr du meg.
-Alt i alt en kjempekul film som må sees igjen (denne gang med håndkle rundt halsen,) når den kommer til Norge.
- terningkast 5 tror jeg.

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Innleggav akh » ons 11.05.2005 23:19

Jeg har lest bøkene, og de er hysterisk morsomme. :bitchin: 42, jeg sier ikke mer...
Så dessverre filmen forrige helg, og den skuffet noe voldsomt. :( (mest fordi jeg hadde enorme forventninger antagelig).

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 

Innleggav hansi » ons 11.05.2005 23:24

"The whale hung in the air in the same way that bricks don't"

Brukerens avatar
medlem i 239 måneder
 

Innleggav Spider_Jerusalem » tor 12.05.2005 9:27

TVserien fra åttitallet er virkelig verdt å eie, er utrolig bra og morsomt laget. :)

"I'll just pop off to the kitchens to shoot myself. Don't worry, I'll be very humane about it."

-SJ
medlem i 236 måneder
 

Innleggav Endre » tor 12.05.2005 10:05

Tv serien går på nrk 2 på onsdager foresten.
medlem i 227 måneder
 

Innleggav gard » ons 01.06.2005 13:54

Nå har jeg lest boka bare pga. filmen :) Kjempe morsom! Begynte på del 2 for litt siden.
medlem i 230 måneder
 

Innleggav imack » ons 01.06.2005 14:31

5-boks triologien er den eneste boka jeg har lest mer enn én gang.

Og har sett filmen 4 ganger. Klarte ikke vente til den kommer på kino 29 juli. Første gang var jeg veldig begeistret, men litt usikker på hvor bra jeg egentlig synes den var. Men som sagt, jeg har sett 3 ganger til etter det :-D

Jeg og andre som har lest bøkene, sett serien og hørt radioshowet er veldig fornøyde med filmen. Det samme er de jeg har sett den med som aldri har vært borti Hitchhikers før.

Jeg kan love at jeg skal være på premieren - med håndkle selvfølgelig!

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 

Innleggav joarek » søn 26.06.2005 14:43

The Hitchhiker's Guide to the Galaxy - 1.0
classic game in widget form :-D :-D

http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/27210

Hehe, skriv "kill bed" 8-)

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Innleggav Leon » søn 26.06.2005 14:50

Ingen moderatorere som har lyst til å endre vekk versalene i tittelen?

Har dessverre ikke hatt tidl til å lese bøkene, men det skal skje - en dag..

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav bep0rz » søn 26.06.2005 15:20

En trilogi består av tre deler - dermed er nok ikke denne serien en trilogi.

Bøker... >:-o

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Film



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere