The Hitchhiker's Guide to the Galaxy

Filmanbefalinger. Sett en bra film?

Har du lest trilogien?

Ja, klart det!
71
62%
Nei
34
30%
Kanskje etter å ha sett filmen
10
9%
 
Antall stemmer : 115

Innleggav kaspartu » søn 26.06.2005 15:32

bep0rz skrev:En trilogi består av tre deler - dermed er nok ikke denne serien en trilogi.

Bøker... >:-o


det er en triologi!! basta...

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Innleggav Wolfgang » søn 26.06.2005 15:34

bep0rz skrev:En trilogi består av tre deler - dermed er nok ikke denne serien en trilogi.

Bøker... >:-o


leste litt på nettmøtet som var på Dagbladet.no
Følgende spm ble stilt:
er ikke en triologi en serie på tre bøker?
Innsendt av: Peder
Jo, de pleier jo aa vaere det, men ikke denne gangen.
sverre


http://www.dagbladet.no/kultur/2005/04/28/430144.html

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Innleggav Apptel » tir 19.07.2005 13:04

Har endelig tatt mot til meg og kjøpt en samlepocket med med alle 5 bøkene! (på norsk da) Men fortvil ikke, jeg kjøpte den første boken på engelsk. Ble ferdig med den i dag! Helt utrolig genial bok! Trudde jeg skulle daue av latter! Og den er så utrolig fasinerende! At man kan ha en så utsøkt fantasi!

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav Wolfgang » tir 26.07.2005 12:54

Hitchhikers Guide to the Galaxy var nominert til Stupidest Movie of the Year av World Stupidity Award. Andre kandidater var Elektra, Alexander, Alien vs Predator og The Pacifier. Men vinneren ble Alien vs Predator.

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Innleggav Betti » tir 26.07.2005 13:47

Mulig at noen allerede har sagt dette, men serien kalles for verdens lengste triologi. Ment som en slags spøk for de so må ha det inn med teskje
medlem i 227 måneder
 

Innleggav TheX » tir 26.07.2005 13:53

Betti skrev:Mulig at noen allerede har sagt dette, men serien kalles for verdens lengste triologi. Ment som en slags spøk for de so må ha det inn med teskje


Se på det øverste innlegget på denne siden av emnet, :-D

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Innleggav Hooloovoo » tor 28.07.2005 13:11

Har nå sett filmen, og ble ikke skuffet. Kunne selvfølgelig vært bedre, men den var i Douglas' ånd, og jeg lo så jeg holdt på å ramle av stolen. :o)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 246 måneder
 

Innleggav Hugin » tor 28.07.2005 15:13

Alle sci-fi bøker er trilogier, derfor også HHGTTG. Grunnleggende litteraturkunnskap. Men 5 bøker er ikke så mye å skryte av, Asimovs Foundation trilogi er vel nærmere 9 bind med alt?

Da attpåklatten Mostly Harmless kom, ble den lansert som "Volume 5 of the increasingly inaccuratly named HHGTTG trilogy".
medlem i 233 måneder
 

Innleggav bluto » tor 04.08.2005 23:12

Så filmen i dag og den kan anbefales! Selv om den selvsagt er sterkt omskrevet i forhold til hørespillet, boka og TV-serien er det umiskjennelig Douglas Adams.

Oppturen er uten tvil Marvin. TV-serie-Marvin er faktisk statist, men den nye Marvin slår alt. :-D

Nedturen er kjærlighetshistorien amerikanerne har prestert å skrive inn i filmen... hvorfor klarer de seg aldri uten det?

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Innleggav Eriksson » tor 04.08.2005 23:42

jeg likte også Marvin men jeg synes han ble litt for mekanisk.. beina hans var litt dumme :P men digget han og mye annet i filmen! :) med håndkle på hodet satte jeg meg i kinosalen for å se filmen.. synd jeg ikke hadde 42 t-skjorte på meg.. :( :P bra film.. men ønsker meg en 2er og synes nesten det skulle kommet en extended version

Brukerens avatar
medlem i 225 måneder
 

Innleggav TopDog » tor 04.08.2005 23:48

Akkurat kommet tilbake fra Vika 1 etter å ha sett den. Må si den var hysterisk morsom. Har bare lest biter av boka (bøkene?) fra før, så skal ikke uttale meg om hvor tro de er til historien, karakterene osv, men syntes det var en konge film!

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Innleggav Einstein » fre 05.08.2005 0:20

Synes filmen var bra alt i alt, men hang meg litt opp i den patetiske Trillian og Deep Thought med kaklende kvinnestemme (i stedet for en "fåmælt" mørk stemme). Det andre hodet til Zaphod var løst på en ny måte, men det er jo greit nok.

Filmen var ikke ment å være lik boken, men allikevel. Humma Kavula var jo vittig. Prosit!

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav Hooloovoo » fre 05.08.2005 1:42

Adams ville jo at filmen skulle være noe eget - frittstående fra hørespillet/boka, men med bunn i den. Og det synes jeg de klarte veldig bra.

Høydepunktet for min del var Sam Rockwell som gjorde en herlig Zaphod, og smekkerne som slo deg i ansiktet hvis du kom med en ny idé på byråkratplaneten ... :D

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 246 måneder
 

Forrige

Returner til Film



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron