The Hitchhiker's Guide to the Galaxy

Filmanbefalinger. Sett en bra film?

Har du lest trilogien?

Ja, klart det!
71
62%
Nei
34
30%
Kanskje etter å ha sett filmen
10
9%
 
Antall stemmer : 115

The Hitchhiker's Guide to the Galaxy

Innleggav Einstein » tor 07.04.2005 12:35

Til sommeren kommer filmen! Ser at det er flere fan av 5-bok trilogien (!) her på forumet! :lol:

Blir spennende å se hvordan de har visualisert Douglas sin absurde verden :roll:

På imdb.com kan du se castingen. Anbefaler å se traileren dersom du ikke kjenner til Haikerens Guide til Galaksen!

PS! Morsomt at traileren bruker Guiden til å forklare hva en trailer er og hva filmen dreier seg om.

People of earth.
I regret to tell you that in order to make way for a supergalactic highway, your planet has been schedueled for demolition.
Have a nice day.

Fritt etter hukommelsen...
Sist endret av Einstein den tir 22.11.2005 13:07, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav Paperboy » tor 07.04.2005 12:37

Jeg har fire bokstaver til deg

C R A P

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav subsequent » tor 07.04.2005 12:40

Har du en side hvor vi kan se traileren til denne filem ? :D
medlem i 235 måneder
 

Innleggav hansi » tor 07.04.2005 12:44

du finner traileren på apple.com/quicktime

gleder meg til filmen, har lest bøkene et par ganger!

Brukerens avatar
medlem i 239 måneder
 

Innleggav magnus » tor 07.04.2005 12:45

http://www.apple.com/trailers/touchston ... thegalaxy/

apple.com/quicktime har mange trailere ;)
medlem i 244 måneder
 

Innleggav Hooloovoo » tor 07.04.2005 12:48

Blir spennende å se filmen, men jeg har ikke høye forhåpninger. Fallgruvene er simpelten for mange. Men jeg skal på premiæren!

Holder på med boka, men har hørt det opprinnelige hørespillet (som boka er bygd på) utallige ganger. Poengene og dialogen er så bra at man aldri blir lei... For de som synes boka ser fryktinngydene ut, er hørespillet så absolutt å anbefale. Man får mye mer utbytte av boka hvis man har hørt det først.

Og Paperboy - har du ikke mer å si enn crap, synes jeg ikke du burde gidde å poste heller. Spam og usaklige kommentarer trenger vi ikke. Hvis du ikke liker H2G2 kan du godt si det, men kom da i det minste med en begrunnelse. :o)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 246 måneder
 

Innleggav Einstein » tor 07.04.2005 12:48


Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav Linz » tor 07.04.2005 12:50

Holder på med boka nå ;-)

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Innleggav Brutal » tor 07.04.2005 12:55

Har ikke lest boka, men har sett BBC mini-serien fra 1981.

Brukerens avatar
medlem i 242 måneder
 

Innleggav Paperboy » tor 07.04.2005 13:03

Sorry, Hooloovoo. Det skal ikke skje igjen. Tar 100 armhevinger over et papir hvor det står "c r a p", mens jeg tygger febrilsk på tungen min for å fremkalle smerte.

Heretter skal Paperboy være snill. Kardemommeloven lenge leve!
:D

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav Juntao » lør 23.04.2005 22:54

Av de få bøkene jeg har lest så er Haikerens Guide til Galaksen en av de. Og det er den beste boken jeg noen gang har lest.
Leste den tidligere i år, ble dritt glad da jeg fikk høre om filmatiseringen av filmen. Sett traileren, og den ser dritt rå ut.

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Innleggav NuSkool » lør 23.04.2005 23:01

Jeg leste en review av en som hadde vært på en screening som sa at den var ikke så veldig mye å glede seg til! Søk så finner dere sikkert...

Men bøkene er helt fantastiske!!!

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Innleggav skyfex » lør 23.04.2005 23:02

Uff.. Dette er skummelt. Scriptet er jo laget av Douglas Adams før han døde, familien og nære folk har vært med på å lage filmen, castingen er for det meste britisk og mange av dem er morsomme og/eller gode skuespillere. Men allikevel kan det gå til helvete. Men hvis den internet-only traileren er noe indikasjon på hvor god filmen er så blir den nok bra, for det er den morsomste traileren jeg har sett på lenge :D

Men ikke forvent kopi av boka, det ville aldri fungert på film, og det vet Douglas. Radiospillet, bøkene og tv-serien er alle litt forskjellige.

Har selv lest hele bok-serien på engelsk. Det beste jeg har lest så langt, og jeg leser ganske mye :)

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

Innleggav NuSkool » lør 23.04.2005 23:15

Men jeg fant en annen skrevet av en fan som skriver:
I loved it!

Jeg skal ikke si noe mer før jeg har sett den og kan dømme selv... Folk har jo forskjellige smak!

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Innleggav shaker » lør 23.04.2005 23:17

Jeg har sett de to trailerene som ligger på apple sine sider, og gleder meg noe inni h* mye. Kjipt at den ikke har premiere i Norge før 29. juli (2 mnd etter US).

Har lest den første på norsk, så gikk det noen år og jeg kom over den på engelsk. Den var mye bedre. Håper ikke filmen blir som den norske versjonen av boka. Vi får håpe på det beste; DON'T PANIC! 8)
medlem i 246 måneder
 

Neste

Returner til Film



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]