I helvetes forgård

Filmanbefalinger. Sett en bra film?

I helvetes forgård

Innleggav Ingar » tir 01.03.2005 22:17

Skal du leie en film, og har sansen for litt seriøse filmer med en del blodige, og groteske scener er i helvetes forgård noe for deg.
For å fortelle litt om handlingen (her får du ca samme info som hvis du leser bak på en film - handlingen 10-15 min ut i filmen)

Det handler om en mann som kommer hjem til sin døde kone. Han møter mannen som drepte henne i retten, men han bestakk dommeren så han fikk gå fri. Etter dette havner mannen i fengsel, etter å ha drept mannen.

Så får vi se hans kamp for å overleve i fengselet som ligger i Russland eller noe slikt. Virkelig anbefalt!
medlem i 228 måneder
 

Innleggav rambo » tir 01.03.2005 22:35

Seriøst? Ut fra den beskrivelsen hørtes det ut som tidenes B-film...

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav Snarf » tir 01.03.2005 23:10

Dersom nicket ditt er ein indikasjon på kalla filmar du likar, så bør du ikkje slenge med b-film ordet. ;)

Men seriøst. Trur vi har ein film-tråd her inne ein plass. Søk etter den. Kult om den dukkar opp kvar gong nokon anbefaler noko.

Brukerens avatar
medlem i 240 måneder
 

Innleggav kolby » tir 01.03.2005 23:15


Administrator
Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Innleggav rambo » tir 01.03.2005 23:21

Haha :lol:

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav Ingar » ons 02.03.2005 11:48

Mick_Kolby skrev:http://www.imdb.com/title/tt0193171/

Er det den?


Nei, engelsk tale.
medlem i 228 måneder
 

Innleggav Paperboy » ons 02.03.2005 11:58

Han mener "In Hell - The Savage", som heter I helvetes forgård på norsk. Den er med, hold dere fast, Van Damme. Van Damme = B-film.

Men-men. Jeg skal ikke hovere. Filmsmaken er som kjent som baken. Den er delt.

Her er filmen:
http://www.imdb.com/title/tt0339135/

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav Dysleckticker » ons 02.03.2005 12:44

Problemet er at dere ikke tar filmen for hva den er ment å være. Du som mente at Rambo var B-film materiale, har åpenbart ikke forstått filmens mål og mening. Samme gjelder for denne. Nå sammenlikner jeg ikke disse to filmene, for Rambo setter på mange måter en standard.
medlem i 236 måneder
 

Innleggav Snarf » ons 02.03.2005 22:55

Hehe.. *Fyrer av ein rpg frå inni eit helikopter..*
Der har du b-film : )
Ein tidlaus klassikar, men dog ein b-film :)


Har ein filosofi om at B-filmane (og gjerne C også) er dei som virkelig er "Verdt å kjøpe".

Ein "A-film" som f.eks MAtrix, lotr, Troya, Gladiator osv, er ikkje så veldig imponerande i film samlinga di, ettersom "ALLE" vil kjøpe den. Alle videosjapper har den, alle nettbutikkar, og alle du kjenner mest sansynleg. Filmen vil alltid vere tilgjengelig.

Ein b eller c- film derimot. Lavare etterspørsel = færre videosjapper o.l tek den inn, ingen kjøper den og den blir mao veldig vanskelig å få tak i etter eit par år. Sånne filmar er det kult å ha i filmsamlinga si. Når folk utbryt: "I helvete!! har du KJØPT denne? Den e jo dritdårlig... Men det er jo ei stund sidan eg såg den, og den er jo så dårlig at det er artig... Kan eg låne den..?" (har eg opplevd mange gongar : ) Då er det litt kult med b-filmar i samlinga. Utbrudd som: "Kva er dette for noko rart noko? E den bra? Kan eg låne den?", er også vanlige..

Du vil nestan ALDRI høyre: "WOW!!! Har du The Matrix/Snatch på dvd? E den bra? Kan eg låne den?"


Så vi skal ikkje kimse tå B-filmane. Dei har like god underhaldningsverdi som toppfilmane.

Brukerens avatar
medlem i 240 måneder
 


Returner til Film



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]