Skylanders

Prat om alt som ikke har med i1 sine hovedemner å gjøre. Generell snikksnakk!

Skylanders

Innleggav bohdi » søn 20.01.2013 0:09

Hei!

Under "snikksnakk" kategorien er det vel høg takhøgde - så eg forsøker:

Jr vil gjerne ha Skylanders med portal (han har vore på besøk med søskenbarn som har PS3 med slikt opplegg) - og eg tykkjer det virkar ålreit - og snokar litt på nettsider mv for å finne ut av kva eg bør anskaffe.

Vi har ein Nintendo Wii, og eg ser at f eks ToysRus har tilbod på startpakke ( http://i1.no/0esd/ ) som ser bra ut. Ein par spørsmål melder seg som eg ikkje veit kven eg kan spørre, og forsøker derfor her:

1. Er figurane som ein setter på portalen plattformuavhengige? Slik at dei som søskenbarna har kan brukast på Wii portalen dersom dei er på besøk?

2. Korleis er det å bruke dei "vifte i lufta" kontrollane til Wii på skylanders? Såg at PS3 gjengen hadde "tradisjonelle" kontrollar. Har lurt på å kjøpe nokre frå GameCube-tida slik at ein har med ledning til Wii'en også - men er dette unødvendig/lurt?

3. Eg snubla over denne annonsa på finn: http://i1.no/0ese/ som såg bra ut, men dette er ikkje det siste spelet, eg trur det som søskenbarna hadde heitte Giants?

Håpar på litt veiledning her, for jr har lyst på Skylanders, og eg har lyst å sjekke ut litt meir før eg kjøper noko som kanskje ikkje fungerar slik han/vi har tenkt.

På førehand takk for innspel :-)

Brukerens avatar
medlem i 225 måneder
 

Re: Skylanders

Innleggav Gelle » søn 20.01.2013 12:41

Svarene under er i følge vår 10 og 8-åring. Jeg selv aner ikke noe om dette:

!. Figurene er plattformuavhengig.

2. "vifting i lufta brukes bare til noen få funksjoner. Det meste gjøres via knappene.

3. Skylanders Giants er et annet og nyere spill ja. Og ikke alle disse figurene kan brukes på Giants.

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: Skylanders

Innleggav bohdi » søn 20.01.2013 21:51

Fantastisk! Takk til han / ho for svar!

Eg trur eg går for ein pakke på tøserus, og så kjøper eg nokre GameCube kontroller av meir tradisjonell art enn vifteopplegget.

Brukerens avatar
medlem i 225 måneder
 

Re: Skylanders

Innleggav Stensilcase » tor 14.03.2013 5:32

Hey Bohdi,
Jeg har selv vært Bugtester for Skylanders Giants, så om du har noen andre spørsmål, så er jeg glad for å svare på dem. Gelle har allerede svart på de spørsmålene du hadde der. jeg kan utdype litt mer.

1. Ja de er uavhengige av hva platform du bruker. Og går helt fint å ta med til kompiser for å spille med dem. Det er en funksjon som tar eierskap av karakteren slik at du kan se figuren i samlingen din inne i spillet.

2. Viftingen med kontrollen brukes bare når du skal åpne kister, plukke opp steiner og gjøre styrkeløft etc på Wii. Det er så klart litt unødvendig, men det kan være litt gøy for de yngre.

3. Skylander Giants er ganske nytt ja, drev å bugtestet det i Irland tidligere før det kom ut. Det går fint an å bruke skylanders 1 figurer i Giants spillet og, men om du vil ha fullt utnyttelse av spillet bør du kjøpe en av kjempene slik at du kan spille alle deler av spillet.
Selv synes jeg Skylanders Giants var ganske bra for å være et barnespill.
medlem i 132 måneder
 

Re: Skylanders

Innleggav bohdi » ons 01.05.2013 16:58

Takk for gode svar - har ikkje skrive dette før - så eg gjer det no!

Oppsummert etter å ha hatt Skylanders Giants i hus nokre månadar er at dette er knallbra!

Ikkje minst det med at det er norsk tale.

Og her er eit oppføgingsspørsmål - eg har leita etter andre Wii spel med norsk tale - utan hell. Nokon som veit om slike?

Brukerens avatar
medlem i 225 måneder
 

Re: Skylanders

Innleggav Stensilcase » man 06.05.2013 6:55

Hey igjen Bohdi,

Jeg vet i allefall at Disney's Epic Mickey (Norsk Tale) skal være ute på Nintendo Wii, så du kan jo sjekke det ut. Det ser ganske artig ut.

http://www.youtube.com/watch?v=JapWSh0voWc
medlem i 132 måneder
 


Returner til Snikksnakk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron