Hei,
Noen dager siden så ringte jeg Telenor for å få låst opp mobilen min (operatørlås)
Dette står på Djuice:
Operatørlåskode er koden som åpner en operatørlåst mobiltelefon for å kunne ta i bruk SIM-kort fra andre mobiloperatører.
Har du binding, får du koden uten å betale for den. Dersom du har kjøpt en mobiltelefon uten binding, men som er operatørlåst, må du betale et gebyr hvis du skal ha koden før det har gått 12 måneder siden kjøpet.
Jeg ringte dem, måtte vente 40 minutter før de svarte meg. Det ble en skikkelig regning på ca. 100+ kroner.
Jeg snakket med en dame, jeg spurte henne om hun kunne fjerne operatørlåsen fra mobilen min, og forklaret at jeg har en binding. Men hun sa at det ville utløse en bruddgebyr som vil koste meg mye siden jeg akkurat hadde kjøpt mobilen. Men så sa jeg at det stod at det var gratis? Hun ville ikke fjerne operatørlåsen pga. dette.
Jeg ble forbanna, måtte vente 40 minutter for å bli avslått?
Jeg sa klart og tydelig at det var operatørlåsen jeg ville bli kvitt og ikke abonnementet.
Jeg ringte på nytt og fikk melding om at de kunne ringe meg tilbake når de har en person som er ledig. Hvorfor fikk jeg ikke dette tilbudet før? Jeg takket ja og ble ringt opp 5 minutter senere. Det var en hyggelig mann som fjernet operatørlåsen uten problemer.
Her kommer spørsmålet mitt:
Hvordan kan noen som jobber som telenor kundeservice ikke kunne reglene demselv?
Har jeg rett til å få pengene tilbake for den dyre samtalen?
Telenor kundeservice er bare elendig! Skjønner ikke at det er mulig.