Svindelforsøk?

Prat om alt som ikke har med i1 sine hovedemner å gjøre. Generell snikksnakk!

Svindelforsøk?

Innleggav freddjoh » man 26.12.2011 23:37

Har en annonse på Finn.no hvor jeg selger en telefon til 2.500 kr. Fikk en mail fra PayEx om at en kjøper har valgt å kjøpe denne, og avtalt pris er 2.700 kr pluss 600 kr i porto. Mailen er genuin og fra PayEx.

Dette må da være noe muffens? Sender jeg telefonen og han sier at han ikke har mottatt den vil han vel få pengene tilbake?

Noen som har vært borti dette? Mailen hans er en hotmail adresse og navnet er "eksotisk" for å si det mildt, uten at han trenger å være uærlig pga navnet.

Hva burde jeg gjøre her folkens?

Brukerens avatar
medlem i 225 måneder
 

Svindelforsøk?

Innleggav pocolocoyokoono » ons 28.12.2011 0:42

IHehe.

Hvordan vet du at den er genuin? Epostnervfantastisk enkelt å forfalske, "genuint"

Husk regelen, er det for godt til å være sant, så er det oftest det;)

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 

Re: Svindelforsøk?

Innleggav freddjoh » ons 28.12.2011 11:47

E-mailen er genuin. Har fått bekreftet fra Finn og PayEx at mailen er sendt gjennom dem, men jeg stoler ikke på kjøperen, så jeg har avslått budet hans.

Brukerens avatar
medlem i 225 måneder
 

Re: Svindelforsøk?

Innleggav Lars A. Gundersen » ons 28.12.2011 21:26

Har opplevd akkurat det samme ved et par anledninger denne høsten. Garantert svindelforsøk. Jeg har ikke gjort noe forsøk på å grokke akkurat hvordan svindelen har vært tenkt gjennomført, men jeg kan kanskje tenke meg, uten at jeg kjenner PayEx, at nevnte tjeneste ikke er ment for å sikre kjøper og selger mot svindel ved internetthandel, og at vedkommende som står bak bare prøver å ride på PayEx' gode navn og rykte for å gi det hele et skinn av seriøsitet og trygghet.
Altså litt som om å si at 'jeg har konto i DNB NOR, og de kan du jo stole på, så bare sett pengene på kontoen min så sender jeg deg varen'.

Brukerens avatar
medlem i 199 måneder
 


Returner til Snikksnakk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: EviLEddiE, Google [Bot]