lurt av Lene-Christin Reinertsen??

Prat om alt som ikke har med i1 sine hovedemner å gjøre. Generell snikksnakk!

lurt av Lene-Christin Reinertsen??

Innleggav torgrim » ons 28.09.2011 15:57

Jeg har blitt lurt på finn.no og det er utrolig surt.

Lene-Christin Reinertsen tok kontakt på en "ønskes kjøpt" annonser for en ting av liten verdi. Siden beløpet var lite tok vi sjansen på å forhåndsbetale, men det kom ingenting i posten.

I mitt tilfelle var det snakk om under 200 kroner, ett tap vi kan klare, men det er utrolig irriterende at hun kan holde på på denne måten.

Når vi da begynte å snakke om dette i vennegjengen viser det seg at en veninne av min kone har blitt utsatt for akkurat samme trikset, fra samme person!
Siden to i samme omgangskrets, helt uavhengig av hverandre, har blitt rammet, tenker jeg at det sikkert er mange der ute som blir lurt. Denne personen kan ha en god "ekstrainntekt" på å svare på ønskes kjøpt annonser på ting til under 200 kroner, siden ingen gidder å ta det videre.

Derfor lurer jeg på om det er noen av dere mac1 lesere som har blitt lurt av Lene-Christin Reinertsen?

mvh
Torgrim

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Re: lurt av Lene-Christin Reinertsen??

Innleggav et » ons 28.09.2011 16:03

En med det navnet har vært ute for problemer før, selv om det ikke er mye detaljer her.
medlem i 196 måneder
 

Re: lurt av Lene-Christin Reinertsen??

Innleggav torgrim » ons 28.09.2011 16:06

Ja, jeg fant denne jeg også.
Jeg er i kontakt med den advokaten som har levert forliksklagen i april, så jeg håpet å kunne samle flere små-offer, siden det ikke er lett å bygge en sak på 160 kroner...
Det er vel ikke til å legge skjul på at dette har blitt en prinsippsak... :)

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Re: lurt av Lene-Christin Reinertsen??

Innleggav trudesusann » tor 29.09.2011 22:10

Hei!
Jeg ble lurt av henne for én uke siden!
De svindlet meg for 260 kr på akkurat samme måte som hos deg! Ønsket kjøpt annonse.

De må få straff!
medlem i 150 måneder
 

Re: lurt av Lene-Christin Reinertsen??

Innleggav torgrim » fre 30.09.2011 11:56

Er ikke så lett dette.
Nå har jeg vært i kontakt med flere som har blitt lurt på akkurat samme måten.
Ett av tilfellene er blitt politianmeldt, men politiet har ikke resurser til å følge opp.

Har også snakket med advokaten som har en annen sak gående mot denne personen, men det koster jo fort mye hvis man skal engasjere advokat for å tvangsinndrive penger, og sjansen er jo stor for at det er svært lite å inndrive...

Nå kommer i alle fall denne tråden opp som ett av de første treffene hvis noen googler henne...

T

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Re: lurt av Lene-Christin Reinertsen??

Innleggav turimblar » fre 30.09.2011 15:49

Det vi hadde trengt var et system som eBay hvor man får og gir karakterer på kjøp og salg.
medlem i 227 måneder
 

Re: lurt av Lene-Christin Reinertsen??

Innleggav steel55 » lør 01.10.2011 11:50

Hei! Eg er også i samme situasjon. betalte ho 500 kr etter at ho responderte på en ønskes kjøpt annonse på finn.no.
Har handla brukt i årevis men aldri opplevd makan. Ubeskrivlig irriterende!! Er vel liten vits å engasjere politi, ikkje rart ho står registrert med over 4 adresser etter å ha googla for harde livet! dette forumet bekrefta iallefall mistanken om lureri.
medlem i 150 måneder
 

Re: lurt av Lene-Christin Reinertsen??

Innleggav Dorkfish » lør 01.10.2011 12:26

Hva slags produkter er det hun tilbyr seg å selge? Kjekt å vite da jeg handler mye på Finn bl.a.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Re: lurt av Lene-Christin Reinertsen??

Innleggav Brakkvatn » lør 01.10.2011 13:31

Har dere klaget til finn.no? Kan de gjøre noe for å forhindre at det skjer igjen?

Brukerens avatar
medlem i 192 måneder
 

Re: lurt av Lene-Christin Reinertsen??

Innleggav nuffelura » søn 02.10.2011 0:51

Hei jeg har også blitt lurt av denne dama,hun svarte på en ønskes kjøpt annonse på finn,betalte henne 300 kr for en jakke som ikke har kommet og hun svarer ikke lenger på tlf. Jeg skal anmelde henne på mandag og har heldigvis gratis advokathjelp igjennom fagforeningen på jobben. Er ikke mye penger det er snakk om men det blir en prinsipsak . Folk skal ikke få holde på sånn.
medlem i 150 måneder
 

Re: lurt av Lene-Christin Reinertsen??

Innleggav torgrim » søn 02.10.2011 8:58

Nå er vi her fire som er blitt lurt på akkurat samme måten.
Nuffelura, vi kan gå sammen så har vi en sterkere sak, du kan jo drøfte dette med advokaten din.

Jeg har snakket med advokaten som allerede har en sag gående mot vedkommende, men han jobber ikke gratis, og jeg ønsker ikke å bruke mange tusen kroner for å kjempe en prinsippsak.

Finn.no kan ikke gjøre noe siden hun bare svarer på "ønskes kjøpt" annonser.

mvh
Torgrim

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Re: lurt av Lene-Christin Reinertsen??

Innleggav nuffelura » søn 02.10.2011 22:03

Jeg skal anmelde henne i morgen og kontakte advokaten vi har igjennom jobben. Noen andre som har lagt inn en anmeldelse på henne? Jo flere vi er jo bedre.
medlem i 150 måneder
 

Re: lurt av Lene-Christin Reinertsen??

Innleggav torgrim » søn 02.10.2011 22:17

En veninne av min kone har anmeldt. Hun ble svindlet for ca 800.

Torgrim

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Re: lurt av Lene-Christin Reinertsen??

Innleggav nuffelura » man 03.10.2011 0:07

Kanskje vi burde skrive en Melding på facebook og dele med venner,på den måten når vi ut til mange å får advart mot henne. Kanskje det er flere i samme situasjon som oss. Gå ut i media,har allerede skrevet en mail til tv2 hjelper deg. Jeg har "bare" tapt 300 kr men det her er en prinsipsak for meg.
medlem i 150 måneder
 

Re: lurt av Lene-Christin Reinertsen??

Innleggav pvm » man 03.10.2011 15:21

Kan notere meg som offer!

Fremgangsmåten er som andre har beskrevet. Ser ut til at denne dama har funnet seg en grei ekstra(eller kanskje primær)inntek, ettersom hun holder seg til relativt beskjedene beløp, som folk ikke orker å forfølge.

Hadde ute en annonse der vi øksket å kjøpe Bjørnen i det store blå huset. Bare noen timer senere tikket det inn melding fra Lene Reinertsen: "Hei. Jeg har følgende dvder av Bjørnen i det store blå huset: - Jakten på dne tapte ost, - Bursdagsselskap og gaver. - Jojo lympiaden. - Sunnheten selv."

Etter et par hyggelige smser ble kr. 300,- overført hennes konto. Senere er det tyst fra Lene, og ingen filmer er naturligvis ankommmet. Hun svarer verken på telefon eller sms.

Kr. 300,- er naturligvis ingenting, men om vi kan få satt en stopper for denne dama ,eller i de minst stikke kjepper i hjula hennes, er jeg gjerne med på gruppesøksmål, som det jo ble adgang til ved tvisteloven av 2008. Vedlegger litt info fra domstol.no.

http://www.domstol.no/no/Nar-jeg-skal-i ... pesoksmal/
medlem i 150 måneder
 

Neste

Returner til Snikksnakk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere