lurt av Lene-Christin Reinertsen??

Prat om alt som ikke har med i1 sine hovedemner å gjøre. Generell snikksnakk!

Re: lurt av Lene-Christin Reinertsen??

Innleggav nuffelura » man 03.10.2011 19:20

Det vi kan gjøre for at vi skal advare andre mot å gå i den samme fella som oss er å legge ut en advarsel på facebook,det når veldig mange fort. Jeg har lagt ut denne på min side og bedt mine venner ADVARSEL!! Om du eller noen du kjenner handle på nett . En dame ved navn Lene christin Reinertsen svindler folk via ønskes kjøpt annonser på nett. Hun svar at disse tingen du er på utkikk etter har hun og får folk til å sette over penger mot at hun sender varen. Dette skjer ikke og hun er ikke lenger mulig å få tak i. Hun bruker tlfnr 41747090. Kopier og del så denne damen blir stoppet !
medlem i 150 måneder
 

Re: lurt av Lene-Christin Reinertsen??

Innleggav nuffelura » ons 12.10.2011 12:01

Hei en liten oppdatering,har truffet på flere som har blitt svindlet av denne damen. Etter jeg la ut advarselen på facbook kom det flere mail fra folk som har blitt lurt. Jeg har selv anmeldt henne og kontaktet advokat,tv2 hjelper deg og forbrukerådet . Noen andre som har anmeldt henne?
medlem i 150 måneder
 

Re: lurt av Lene-Christin Reinertsen??

Innleggav torgrim » ons 12.10.2011 12:07

Min kones veninne vet jeg har anmeldt. Jeg kan be henne kontakte deg.
Du kan kanskje sende meg din mailadresse på PM?

mvh
Torgrim

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Re: lurt av Lene-Christin Reinertsen??

Innleggav fornøyd » ons 12.10.2011 13:18

Jeg fikk det jeg kjøpte.Ikke noe tull.
medlem i 150 måneder
 

Re: lurt av Lene-Christin Reinertsen??

Innleggav TheRealChristoffer » ons 12.10.2011 13:39

Tror jeg ikke noe på da du nettop laget bruker

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Re: lurt av Lene-Christin Reinertsen??

Innleggav missfornøyd » ons 12.10.2011 13:55

torgrim skrev:Jeg har blitt lurt på finn.no og det er utrolig surt.

Lene-Christin Reinertsen tok kontakt på en "ønskes kjøpt" annonser for en ting av liten verdi. Siden beløpet var lite tok vi sjansen på å forhåndsbetale, men det kom ingenting i posten.

I mitt tilfelle var det snakk om under 200 kroner, ett tap vi kan klare, men det er utrolig irriterende at hun kan holde på på denne måten.

Når vi da begynte å snakke om dette i vennegjengen viser det seg at en veninne av min kone har blitt utsatt for akkurat samme trikset, fra samme person!
Siden to i samme omgangskrets, helt uavhengig av hverandre, har blitt rammet, tenker jeg at det sikkert er mange der ute som blir lurt. Denne personen kan ha en god "ekstrainntekt" på å svare på ønskes kjøpt annonser på ting til under 200 kroner, siden ingen gidder å ta det videre.

Derfor lurer jeg på om det er noen av dere mac1 lesere som har blitt lurt av Lene-Christin Reinertsen?

mvh
Torgrim


Kan notere meg som offer!

Fremgangsmåten er som andre har beskrevet. Ser ut til at denne dama har funnet seg en grei ekstra(eller kanskje primær)inntek, ettersom hun holder seg til relativt beskjedene beløp, som folk ikke orker å forfølge.

Hadde ute en annonse der vi øksket å kjøpe Bjørnen i det store blå huset. Bare noen timer senere tikket det inn melding fra Lene Reinertsen: "Hei. Jeg har følgende dvder av Bjørnen i det store blå huset: - Jakten på dne tapte ost, - Bursdagsselskap og gaver. - Jojo lympiaden. - Sunnheten selv."

Etter et par hyggelige smser ble kr. 300,- overført hennes konto. Senere er det tyst fra Lene, og ingen filmer er naturligvis ankommmet. Hun svarer verken på telefon eller sms.

Kr. 300,- er naturligvis ingenting, men om vi kan få satt en stopper for denne dama ,eller i de minst stikke kjepper i hjula hennes, er jeg gjerne med på gruppesøksmål, som det jo ble adgang til ved tvisteloven av 2008. Vedlegger litt info fra domstol.no.

http://www.domstol.no/no/Nar-jeg-skal-i ... pesoksmal/


Helt utrolig at noen skal kunne holde på dene måten uten at noen tar ansvar
medlem i 150 måneder
 

Re: lurt av Lene-Christin Reinertsen??

Innleggav Alan86 » lør 15.10.2011 21:29

Hei, jeg kan ha blitt lurt av denne damen. Hun tok kontakt på finn, under en ønskes kjøpt annonse, og ville ha 400,- for en dekoder.
Nummeret hun brukte var det som andre her har nevnt,414747090

Jeg satte over pengene, og hun sa hun skulle sende dekoderen med bilde av den og pakken.Det samboeren min stusset over først var at bilde er tatt etter at hun påsto å ha sendt den og det syntes jeg var merkelig,

Jeg googlet først navnet hennes etter å ha betalt de 400,-.

Da kom jeg over at navnet hennes var nevnt i forbindelse med diverse svindelsaker.

Da jeg konfronterte henne med dette virket hun ikke overrasket i svaret ( når hun endelig svarte)og sa bare at dekoderen skulle være fremme fredag eller lørdag. Og i dag er det lørdag. Hun svarte først da jeg konfronterte henne med anmeldelse,og sa da hun hadde sendt den ( forrige mandag, da sa hun jeg skulle få den torsdag eller fredag, deretter sa hun i mail fredag eller lørdag.)

Mulig hun har fått det veldig travelt med å få tak i en dekoder de siste dagene.

Og nå har jeg ventet på denne dekoderen i snart 4 dager.
siden adressen hennes som jeg fant sa at hun bodde på Stange og annen sa at hun bodde i Brumunddal som er svært nær der jeg bor( ELVERUM), og da skulle man tro den skulle ha kommet frem innen nå.

Jeg skal anmelde henne på tirsdag eller onsdag om jeg innen da ikke har fått dekoderen evt. om noen har er interessert i å gå sammen med meg å levere inn en gruppeanmeldelse.
medlem i 150 måneder
 

Re: lurt av Lene-Christin Reinertsen??

Innleggav brimien » tor 20.10.2011 22:31

Jeg har akkurat blitt lurt av denne damen. Hun var veldig kjapp på å svare på min ønskes kjøpt annonse på Finn. Dreide seg om 155 kroner, så ikke noe stort tap, men prinsippet er jo verre. Trist at noen vil være kjeltring for så lite. Blir gjerne med på gruppesøksmål hvis noen som vet hvordan man går frem tar kontakt. Hun må stoppes før noen blir virkelig lurt.



21. oktober
Ny dag, nye muligheter. Jeg har fått tilbake pengene mine idag. Hun svarte på epost med en gang jeg sa jeg hadde funnet dette forumet på nett, og at jeg ville forfølge saken. Under ett døgn etter var pengene på konto. Hun ryddet opp for seg, og det er bra.
medlem i 150 måneder
 

Re: lurt av Lene-Christin Reinertsen??

Innleggav Nissemann200 » tir 25.10.2011 23:26

Mulig hun har blitt skremt av å se navnet sitt rundt på Facebook, og har begynt å betale tilbake når folk klager... :-)

Jeg googlet henne også, og fant en del sider knyttet til navnet hennes. Sannsynligvis er de fleste av disse sidene / profilene på ulike nettsteder hennes: http://www.diigo.com/user/nissemann/Reinertsen

Du trenger bare Google og Leatherman. :-)
medlem i 149 måneder
 

Re: lurt av Lene-Christin Reinertsen??

Innleggav torgrim » ons 26.10.2011 11:17

Har skjedd endel siden sist...
Jeg har vært i dialog med Lene Reinertsen, og fått mange lovnader om penger mot sletting av poster her.
Har enda ikke sett noen penger på min konto, så vi får se hva som skjer.

mvh
Torgrim

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Re: lurt av Lene-Christin Reinertsen??

Innleggav TheRealChristoffer » ons 26.10.2011 11:56

Hahaha, for ei d ame, panikken slår henne

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Re: lurt av Lene-Christin Reinertsen??

Innleggav McDaniel » ons 26.10.2011 17:12

For en simpel dame... eller jente ?
Sånne må stoppes, er ikke rett at folk skal få holde på slik.
Småe beløp, men blir en prinsippsak.

Har blitt "lurt" en gang selv på ett forum for noen år siden, men fikk pengene igjen til slutt.
Hadde planer om å reise å hente pengene/delene selv og da skjedde det ting rimelig fort.

Håper dere får igjen penga deres, og for all del.. IKKE slett denne tråden eller navnet hennes så andre kan google det.

For sikkerhets skyld: LENE-CHRISTIN REINERTSEN svindler folk!

Brukerens avatar
medlem i 199 måneder
 

Re: lurt av Lene-Christin Reinertsen??

Innleggav nuffelura » ons 26.10.2011 17:49

Jeg er en av de heldige som har klart å få igjen penger av denne dama,etter at jeg anmeldte henne og kontaktet advokat . Kontaktet også forbrukerådet,finn.no og tv 2 hjelper deg. Mitt råd til dere er: IKKE GI DERE ! Hun er ikke alene om disse svindlene,var i kontakt med en av de på forumet her som hadde satt inn penger til hennes kjærestes konto. Legg ut en advarsel om henne på facebook,da når man mange mennesker. Jeg la ut dette på min side. ADVARSEL!! Om du eller noen du kjenner handler på nett . En dame ved navn Lene christin Reinertsen svindler folk via ønskes kjøpt annonser på nett. Hun svarer at disse tingene du er på utkikk etter har hun og får folk til å sette over penger mot at hun sender varen. Dette skjer ikke og hun er ikke lenger mulig å få tak i. Hun bruker tlfnr 41747090. Kopier og del så denne damen blir stoppet !
medlem i 150 måneder
 

Re: lurt av Lene-Christin Reinertsen??

Innleggav nannamor » man 07.11.2011 16:33

Som sagt : Dama svindler i stor stil......
Jeg betalte for ei adventsstjerne jeg aldi fikk.
Anmelder henne i morgen. Har ventet lenge nok og gitt henne masse sjanser til å ordne opp.
medlem i 149 måneder
 

Re: lurt av Lene-Christin Reinertsen??

Innleggav flyndrefjes » man 07.11.2011 19:28

Registrer mistanken her: http://telefonterror.no/41747090

Brukerens avatar
medlem i 166 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Snikksnakk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]