Peak oil and the fate of humanity

Prat om alt som ikke har med i1 sine hovedemner å gjøre. Generell snikksnakk!

Peak oil and the fate of humanity

Innleggav sturla » man 25.04.2011 15:08

Ok, dette har ikke noe med Linux, Mac eller data i det hele tatt å gjøre. Vel, ikke direkte i alle fall. Men dette handler om noe som har interessert meg i flere år, men som jeg har vanskeligheter med å finne noen å diskutere med. Det er et ikke tema; hos folk flest, politikere og også media.

Lenken under er skrevet av en nederlandsk sivilingeniør ved navn Hans Zandvliet. Lenken er hentet fra http://www.oildecline.com. Det som gjør den interessant er at den på et kortfattet og enkelt språk over 25 sider beskriver en situasjon som er ganske skremmende. Så kan man velge å være optimistisk eller se dommedag, men artikkelen burde uansett åpne øynene til enhver som leser den.

Peak oil and the fate of humanity

Grunnen til at jeg poster denne her er i grunn den at det hadde vært fint med andre tanker omkring dette enn de jeg selv sitter med. Om i1 sidene er den rette plassen vet jeg ikke. Men problematikken er iallefall av så alvorlig art at hvorfor ikke? Har du tid, mulighet og evne så les artikkelen. Har du andre kilder, artikler eller annet som belyser temaet hadde det vært flott om du postet det.

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 

Returner til Snikksnakk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]