ADVARSEL: Om noen prøver å selge deg en MBP 17" til 11.000.

Prat om alt som ikke har med i1 sine hovedemner å gjøre. Generell snikksnakk!

ADVARSEL: Om noen prøver å selge deg en MBP 17" til 11.000.

Innleggav MindTooth » ons 07.05.2008 17:03

Om det er en person ved Krister Aga som annonserer for en MacBook Pro 17", ny uåpnet til rundt 11.000,- Er dette scam! Kommer til å politianmelde han førstkommende fredag. Har vært å snakket med politiet. Snytt meg for penger. Og går under falsk navn. Ville bare si fra til mine fellow Mac1-users...

Birger :(

Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 

Re: ADVARSEL: Om noen prøver å selge deg en MBP 17" til 11.000.

Innleggav Macini » ons 07.05.2008 18:14

Takk for tipset!
Trist at du er lurt.
Dessverre finnes det slike mennesker.

Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 

Re: ADVARSEL: Om noen prøver å selge deg en MBP 17" til 11.000.

Innleggav ompa » tor 08.05.2008 12:40

Genialt!

Har akkurat blitt enig med denne Krister om å sette inn 11 laken på kontoen hans. Hadde det ikke vært for denne posten hadde jeg kasta 11 tusen i dass.

TAKKER!

PS! Han holder til i Vesterlio 2, Søfteland (hvis noen bor i nærheten og har lyst til å gni isopor på ruta hans).
medlem i 191 måneder
 

Re: ADVARSEL: Om noen prøver å selge deg en MBP 17" til 11.000.

Innleggav åttitre » tor 08.05.2008 14:01

Man kan vel hente nok informasjon med Kontonr hans? Altså om det er snakk om scam og man kontakter politiet! Eller hva har politiet sagt?
Men aldri sett inn 11k på en konto sånn uten videre...
medlem i 240 måneder
 

Re: ADVARSEL: Om noen prøver å selge deg en MBP 17" til 11.000.

Innleggav Reidunn » fre 06.06.2008 22:45

Tusen hjertelig takk for denne artikkelen poppet opp. Har vært på Finn.no for å se etter en MacBook Pro. Fant en 14 dager gammel 17" til 14 000. Ingen setter vel ned prisen med 7 - 8 000 på så kort tid. Ble jo fristet, sendte mail til han. Fikk korte svar tilbake. Tenkte å ringe han, men sto ikke oppført med tlf eller i registeret over email. Heldigvis trykket jeg på Gule Siders Nettsøk og da kom dette navnet opp som viste til dette nettstedet Kreativ1. Gjett om jeg ble glad. Jeg sendte melding omgående til Finn.no og fikk svar at dette var en "sak".
Kan være utrolig lett å gå i baret. Denne virket bare for usannsynlig.
Det ble i allefall grunnen til at jeg meldte meg inn her - og det tror jeg ikke jeg kommer til å angre. Her er det flotte diskusjoner og tips som jeg har god nytte av. Har brukt kvelden til å lese :)

Ivrig og kreativ Mac-bruker posting.php?mode=reply&f=113&t=196469#
medlem i 190 måneder
 

Re: ADVARSEL: Om noen prøver å selge deg en MBP 17" til 11.000.

Innleggav Copycat80 » tor 12.06.2008 7:05

Heihei!!

Takker for denne tråden... det luktet svindel, så jeg googla han og kom hit:)

ba om pengene først:)
medlem i 235 måneder
 

Re: ADVARSEL: Om noen prøver å selge deg en MBP 17" til 11.000.

Innleggav iBruker » tor 12.06.2008 7:52

Skulle gjerne tatt å banket han opp for deg. :-P

Noen stjal min iPhone og det er ikke kult i det hele tatt!

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Re: ADVARSEL: Om noen prøver å selge deg en MBP 17" til 11.000.

Innleggav Copycat80 » tor 12.06.2008 7:58

Hehe.. men han har jo ikke gjort noe galt.. ennå... han ba meg sette pengene inn på konto først... seriøst hvor dum tror han at folk er... Jeg skrev tilbake at jeg skulle avtale med en Onkel i Bergen for henting... Venter på svar nå:)
medlem i 235 måneder
 

Re: ADVARSEL: Om noen prøver å selge deg en MBP 17" til 11.000.

Innleggav iBruker » tor 12.06.2008 8:06

Snakket først og fremst til trådstarter. ;)

Men, du kommer nok ikke til å få noen mail tilbake... :-/

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Re: ADVARSEL: Om noen prøver å selge deg en MBP 17" til 11.000.

Innleggav MindTooth » tir 08.07.2008 3:15

Damen har erkjent straffeskyld, og venter nå på at domstolen skal avgjøre skjebnen hennes.

Ser på pengene som tapt, men om jeg ikke får de tilbake kommer jeg til å stevne politiet inn for retten, da bevisets tilstand er avgjørende, og tiltalte har erkjent straffeskyld. Om vedkommende måtte være 35år i fengsel for å tilbakebetale pengene mine. Gir jeg blanke faen, not my damn problem!

Så vi får se. Godt andre ble varslet om vedkommende. Minner også om at saken tilhører Hordaland Politidistrikt og det er flere som har anmeldt vedkommende. Så det er synd å måtte medele at jeg er ikke den eneste.

Birger :)

Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 

Re: ADVARSEL: Om noen prøver å selge deg en MBP 17" til 11.000.

Innleggav Tubaplayer » man 14.07.2008 22:11

Jeg har all mulig sympati for deg, siden jeg har opplevd det samme for noen år siden (15.750,- kr i dass). Men du må ærlig talt være litt slow i toppen om du tror at
- å stevne politiet gjør saken din bedre
- 35 år (eller 100 år for den del) i fengsel skal gi henne penger til å betale deg tilbake

Det som skjer nå, hvis hun blir dømt og funnet erstatningspliktig (det blir hun, med mindre du har vært så uforsiktig at domstolen finner at du burde ha oppdaget at dette var en svindler, noe som er svært lite trolig at de sier), er at Statens Innkrevingssentral tar saken, og lager en erstatningssak overfor den dømte. Det vil si at den blir overvåket, og den dagen vedkommende på lovlig vis tjener eller får penger eller andre omsettelige midler, så vil SI ha styring på disse pengene, og du vil, når det blir din tur, få en prosentandel av det vedkommende tjener/får. Så får du spørre deg selv: hvor sannsynlig er det at en person som er tiltalt (og dømt?) for flere svindelsaker (og kanskje andre saker også?), noen gang kommer til å ta helomvending, klippe seg og få seg en jobb, og begynne å tjene penger på lovlig vis? Og i såfall: hvor langt bak i køen står du og ditt krav? Det er 7 år siden min sak ble avgjort, jeg venter fortsatt i spenning...

Uansett: jæ.. triste greier, og ufattelig surt! Håper du er heldigere enn meg, og at du får tilbake pengene dine!

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 

Re: ADVARSEL: Om noen prøver å selge deg en MBP 17" til 11.000.

Innleggav termserv » man 14.07.2008 22:24

Den norske stat verner om de kriminelle, sånn er det bare. For øvrig har straffedømte rett til å beholde en minstesum for å overleve, men personen har mistet retten til å eie noe, inntil gjelden er nedbetalt.

Om noen stjeler 2 millioner fra deg, vil du mest sannsynlig aldri se noe til de pengene, fordi de aldri kommer til å tjene penger igjen.

Det eneste du kan gjøre er å ta lærdom av det. Ikke vær blåøyd og sett inn penger uten en eller annen sikkerhet! Og husk, penger er bare penger, de kan tjenes opp igjen.

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Re: ADVARSEL: Om noen prøver å selge deg en MBP 17" til 11.000.

Innleggav sturla » tir 15.07.2008 11:24

Den norske stat har lang tradisjon i å verne om alle sine borgere. Og takk og pris for det. At straffe nivået er lavt i dette landet er en annen sak. For lavt i mange tilfeller, spør du meg.

Når det gjelder slike saker skal politiet selvfølgelig etterforske, hvis man kommer til kjennskap om dette ved for eksempel en anmeldelse. Hvis vedkommende blir funnet skyldig kan han pådømmes et erstatningsansvar under rettsforhandlingen. Man tar altså med et sivilrettslig krav samtidig under den strafferettslige behandlingen.

Hvis vedkommende blir dømt til erstatningsansvar, sitter fornærmede igjen med et dokument som vil ha samme betydning som et gjeldsbrev som igjen kan tvangsinndrives etter begjæring ovenfor namsmannen.

Problemet er bare det at ofte er det ikke vel bemidlede mennesker som gjør slike ting. Kjeltringer (!) har som oftest ikke godt betalt jobb, stor formue eller verdfull eiendom det kan tas pant eller utlegg i. Da kan det ta tid å få tilbake pengene, og i noen tilfeller blir dette dessverre umulig.

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 

Re: ADVARSEL: Om noen prøver å selge deg en MBP 17" til 11.000.

Innleggav MindTooth » ons 03.09.2008 14:15

Etter en samtale med en nær venn, kommer jeg til å ta kontakt med advokat, hvor jeg presiseres at et forlik hvor jeg tilbakebetales 8000,-, henlegger jeg anmeldelsen. Om ikke, vil jeg kjempe videre.

Selv vet jeg at jeg kan se pengene tapt, men kun for prinsippet. Da jeg mener fullt og helt at ingen har rett til å gjøre som vedkommende i denne saken. Eller andre saker for den saks skyld.

Birger :)

Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 


Neste

Returner til Snikksnakk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere