Aperture VS Japanfoto (fotobøker)

Prat om alt som ikke har med i1 sine hovedemner å gjøre. Generell snikksnakk!

Aperture VS Japanfoto (fotobøker)

Innleggav svar » ons 16.05.2007 21:28

Har prøvd å finne en del info om temaet men har ikke funnet noe jeg har blitt så mye klok på så jeg spør dere.

Jeg trenger noen fotobøker og vurderer apple sin tjeneste i aperture og japanfoto sin fotobok.
Noen som har noen erfaringr med disse 2 løsningene, eventuelt har noen andre anbefallninger.

Aperture:
+Jeg trenger ikke noen annen programvare for å lage bøkene
+Trenger ikke eksportere bildene (de overføres vell uansett ikke over i raw)

-Kjenner ikke til kvaliteten på bøkene og på trykken.

JapanPhoto:
+Her har jeg sett noen demobøker og vet at det er trykk (300DPI) og ikke en vanlig utskrft.

+Prisen er ikke så gal.

-Programvaren for OSX finnes ikke lenger.
-Bildene må konverteres (vet ikke hvilke filformater programmet støtter)

Dette er de +/- jeg så langt har funnet.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Innleggav svar » ons 23.05.2007 21:12

I følge min kalender er denne tråden akuratt en uke gammel i dag.

Ingen som har noen mening om dette? Det begynner å haste at jeg trenger noen slike bøker :-!

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Innleggav » fre 25.05.2007 9:23

Mangelen på programvare avgjør det for meg.

Personlig pleier jeg å fremkalle hos Elitefoto, og bøkene deres er like dyre (litt dyrere) enn Apple sine, så da blir enkelheten med Apple sin løsning avgjørende.

Brukerens avatar
medlem i 202 måneder
 

Innleggav svar » fre 25.05.2007 9:30

Men hvordan er kvaliteten på apple sine bøker kontra konkurentene sine?
Forstår det slik at du har prøvd både apple og elitefoto sine bøker?

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Innleggav » fre 25.05.2007 15:49

ikke prøvd noen av de. Elitefoto blir vel det beste på kvalitet her i norge, men kan godt være Apple sine er konge de og. Japanfoto ligger jo ofte hakket under på kvalitet, men så er det jo billigere..

Brukerens avatar
medlem i 202 måneder
 

Innleggav svar » fre 25.05.2007 20:47

Ok, etter å ha lest litt rundt ser det ut som mange er misssfornøyd med bøkene fra apple.

Ser nå på sidene til fotoknudsen og de ser ihvertfall ut til å ha ok kvalitet på papiret, 170g og trykk.
Noen som har noen erfaringer med de?

Vurderer snart å lage bøkene jeg trenger selv, vet at canon har noen slike fotobok sett.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Re: Aperture VS Japanfoto (fotobøker)

Innleggav mrPicatta » fre 26.10.2012 16:29

Kan dessverre ikke bidra noe mer enn at jeg har selv brukt Japanphoto flere ganger til bøker, og kvaliteten er ikke så aller verst. Jeg er ihvertfall fornøyd med å bruke det til familiesammenheng. Er spent på Aperture av samme grunn som det du legger fram her. Må prøves neste gang jeg skal ordne med en bok ッ

Sikkert for seint for deg å få en tilbakemelding da men… Det jeg skulle frem til er at det er sikkert mye bedre å bestille fra JP enn å lage disse bøkene selv? Om du er misfornøyd pleier JP å være veldig greie med å ordne opp.


EDIT:(!!)

HAHAHHAHA, så først nå at originalpost er fem (!) år gammel :-[ LOL. jaja, fant du ut av det dengangen? hehe

Brukerens avatar
medlem i 179 måneder
 


Returner til Snikksnakk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron