MC lappen, og sykkel: RÅD? Ny på sånt!

Prat om alt som ikke har med i1 sine hovedemner å gjøre. Generell snikksnakk!

Innleggav larshk » tir 09.05.2006 20:50

enkelte 34hk R-sykler er nok drøyere enn man skulle tro...
medlem i 222 måneder
 

Innleggav hadj » tir 09.05.2006 20:52

Du slipper vel trafikalt grunnkurs ja. Kun teorikurset for klasse A du må ha.

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Innleggav artofdesign » tir 09.05.2006 20:54

iTom skrev:Honda Hornet og Suzuki Bandit med flere, skulle være driftssikre alternativ, men...


Akuratt sånn type sykkelutseende jeg er på jakt etter.
;) Så på en Bandit senest i dag.

Disse er type trygge sykkler?

Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

Innleggav hadj » tir 09.05.2006 20:56

Disse syklene kalles "naked sport bikes" på grunn av mangelen på kåpe. Kjørte selv opp på en Hornet. God sykkel, litt følsom på gassen ellers likte jeg den selv om jeg heller foretrekker kåpe.

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Innleggav larshk » tir 09.05.2006 21:01

veldig gode sykler det.
Bandit vet jeg og er i salg ferdig plombert til 34hk, det er også en enkel prosess å åpne opp igjen når den dagen kommer...
medlem i 222 måneder
 

Innleggav PowerBook » tir 09.05.2006 21:03

artofdesign skrev:Blir nok mellomklasse ;)

Teit spm men ca fort går en 34 hk sykkel i fart? (maks)
Og hvor fort akser den på for eksempel 0-100, sånn ca?

Blir ren tipping, siden jeg ikke har kjørt sykkel med mindre enn 120hk siden jeg tok "lappen" for 9 år siden.

Men la oss si at du kjøper en lett 600cc japansk sykkel, som med plombering yter 34hk (110hk+ i fulleffekt). Vil anta at du passerer 100km/t på 5-6 sekunder, og at den gir seg rundt 170-180km/t.
Når du senere fjerner plomben på din 21-års dag kommer du til 100km/t på rundt 3,5 sekunder, og den gir seg nok ikke før 240-250km/t.


Lykke til! :)
medlem i 237 måneder
 

Innleggav artofdesign » tir 09.05.2006 21:05

Har da kommet frem til at jeg er på jakt etter en type:
Honda Hornet eller Suzuki Bandit type sykkel. (etc)
Mellomklasse (maks 34 hk).

Og skal ta lappen for dette ;)


Er det lett å få kjøpt en slik sykkel med for mange HK og plombe den ned til noe lovlig? (Er det lovlig å plombe ned i det hele tatt?)

Skal kjøpe brukt... så hvor mange KM bør de ikke ha rullet?

Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

Innleggav hadj » tir 09.05.2006 21:12

Tok et kjapt søk, og det virker ganske lett å finne disse syklene i mellomklasse. Som larshk sier, så kommer disse også ferdig plombert.

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Innleggav bep0rz » tir 09.05.2006 21:22

Jeg ser du er ute etter noen spesielle typer sykler, men jeg vil anbefale Suzuki GSX-R eller en Aprilia RSV 1000 R Factory hvis du noen gang skulle være på utkikk etter ordentlig maskineri.

Hvis du har kjørt BMW og går over til noe italiensk/japansk merker du forskjell - du slipper å dra på verksted hvis du skal røre gassen.

Lykke til. PS: Vær oppmerksom på at det blir bikkjekaldt her i Norge, og for hver sekundmeter blir det ca 1 grad celcius kaldere.

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Innleggav artofdesign » tir 09.05.2006 21:29

bep0rz skrev:Jeg ser du er ute etter noen spesielle typer sykler, men jeg vil anbefale Suzuki GSX-R eller en Aprilia RSV 1000 R Factory hvis du noen gang skulle være på utkikk etter ordentlig maskineri.

Hvis du har kjørt BMW og går over til noe italiensk/japansk merker du forskjell - du slipper å dra på verksted hvis du skal røre gassen.

Lykke til. PS: Vær oppmerksom på at det blir bikkjekaldt her i Norge, og for hver sekundmeter blir det ca 1 grad celcius kaldere.



Er nok fine de der ja, vakre... Men er mere bandit stilen jeg liker, ikke kåpesykkel. Har ikke kjørt BMW sykkel, kun BMW bil (520 E34).

Men tenker meg å få lappen for sykkel med det første,
og se etter sykkel sammtidig.

Hva ligger forsikring på sykkel på ca?

Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

Innleggav hadj » tir 09.05.2006 21:34

Forsikring på typiske r-sykler er nok veldig høye. Er man under 25 (tror det er den magiske grensa) blir det utrolig dyrt. I mitt navn skulle de ha 42 000 mens i mitt fars navn holdt det med ca 5000, selv om jeg kan kjøre den. Det enkleste er å finne den sykkelen du vil ha, spesifikasjonene på den, så ringer du mange selskap å spør om pris.

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Innleggav Mac4me » tir 09.05.2006 21:43

Jeg kan kjøre alt, jeg er gammel nok!

Edit: Noe enkelte moderatorer her ikke trodde ;)
Sist endret av Mac4me den tir 09.05.2006 21:44, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav hfuhruhurr » tir 09.05.2006 21:44

Kanskje litt greit å unngå en typisk R-sykkel i begynnelsen. Muligheten for å leve litt lenger er noe større da ;) I tillegg slipper du jo å betale et halvt statsbudsjett i forsikring.
Selv koser jeg meg på en Triumph 600 som snart fyller 50 år.
8-)

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Innleggav artofdesign » tir 09.05.2006 21:51

Setter nok forsikringen på mamma. Gjort det med bilen ;)
Men må hun ha lappen for å forsikre en slik en?

Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

Innleggav hadj » tir 09.05.2006 21:53

Hun trenger ikke å ha lappen nei.

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Snikksnakk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron