MC lappen, og sykkel: RÅD? Ny på sånt!

Prat om alt som ikke har med i1 sine hovedemner å gjøre. Generell snikksnakk!

Innleggav Erlend.Avo » ons 10.05.2006 14:43

Brodern har nettopp kjøpt seg en Suzuki Gsx-R 1000, den har sånn 160hk+++ og drar noe helt hinnsides...er kanskje noe av det mest extreme jeg har vært borti. Han hadde en Aprilia rs 125 med 15 hk en gang i tiden, men den kan ikke sammenliknes....ikke nært engang.
Når det gjelder forsikring så er denne satt på fattern, siden det ene forsikringsselskapet skulle ha mer en det sykkelen kostet ny i året.
Honda hornet er nok en fin sykkel å starte med...

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Innleggav dragehest » ons 10.05.2006 14:55

ja, jeg sparer til Motard nå fordi jeg syns det er et bedre valg som mellomtung, 34 hester på en streetfighter/rsykkel er veldig lite.. Supermotarder er krossere/endurosykler som er veldig lettkjørte og billige i innkjøp og forsikring. snakk om pose og sekk

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Innleggav Aphelion » ons 10.05.2006 14:57

Er det ikke 20 som er grensa for tung? 16 for lett, 18 for mellom og 20 for tung? Hmm...

Brukerens avatar
medlem i 240 måneder
 

Innleggav mhjelmer » ons 10.05.2006 15:14

16 år = moped og lett
18 år = Mellom tung
21 år = Tung

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Innleggav Bayas » ons 10.05.2006 15:41

Noen som evt. kjenner boten ved å kjøpe en plombert sykkel, spare avgifter, fjerne plomberingen og kjøre sykkelen med mellomtung lappen når man er under 21?

Lenge hatt det der som plan, men greit å vite konsekvensene hvis man én dag skulle bli stoppet.. :-)

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Innleggav hadj » ons 10.05.2006 15:46

Ang. boten har jeg ikke noen anelse. Men jeg har en kompis som tidliger eide en Suzuki GSX-R 600 "mellomklasse". Problemet er jo at de som evt måtte stoppe deg ikke har mulighet til å se om den virkelig er mellomklasse. Sykkelen må vel inn på sjekk for å mål evt hestekrefter, og for å se om plomberingen er der. Sjansen fo å bli tatt er vel liten, men boten vil jeg tro er ganske høy. Jeg oppfordrer likevel ikke til å gjøre det :-P

Brukerens avatar
medlem i 220 måneder
 

Re: MC lappen, og sykkel: RÅD? Ny på sånt!

Innleggav Aleksander K » søn 15.05.2011 23:42

hmm, alt under 125cc er lett og alt mellom 125 og 600 cc er mellomtung, og vist du er ute etter drag og ikke fart så bør du satse på ktm, husaberg, husqvarna eller r6.

for eksempel husaberg er egentlig cross sykkel laget for vei og registrering så har syykt dreiemoment og sykt drag, kommer deg lett i 150 vist du gir på, og vist du gir litt til er du på bakhjulet uten clutch, så pass på der ;) pris på husqvarna er c 65-80 tusen og ktm og husaberg mellom 50-78 tusen ca på finn og autodb ;) håper du får lappen og sykkel da :)!
medlem i 154 måneder
 

Forrige

Returner til Snikksnakk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron