Hvordan te seg på mac1

Prat om alt som ikke har med i1 sine hovedemner å gjøre. Generell snikksnakk!

Innleggav Haanes » søn 05.03.2006 2:02

Merkelig. Jeg vurderte nylig å starte en tråd omtrent identisk til denne. Det har blitt mer drittslenging. Og det har blitt mange flere tullete tråder.

Før lærte jeg alltid noe nytt av sikkert to eller tre tråder på «siste fra forumet», og på to eller tre andre kunne jeg hjelpe noen. Selv om det ikke er noe galt med snikksnakk, jeg elsker selv å snikksnakke, hadde det kanskje vært lurt å ekskludere kategorien fra siste fra forumet-menyen?

Jeg synes skarpe kommentarer og sarkasme er i orden. Men når denne er fullstendig ubetimelig blir det bare pinlig og dumt, og sikkert ganske trist for noen. Vi bør tillate hete diskusjoner, men ikke ignorant møkkasting.

... og vi må regne med at noen kan ha en dårlig dag, eller - uke for den saks skyld.

Edit: Og siden ingen enda har påpekt det: Det heter «te seg», eller i verste fall «té seg». «Tè seg» uttales «tæ seg». Just for the record. :)
Sist endret av Haanes den søn 05.03.2006 2:06, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Innleggav Judas » søn 05.03.2006 2:05

Det som er viktig er at den gode og inkluderende tonen, som har vært her, og langt på vei er her, for all del må opprettholdes. Nå er jeg i den situasjonen at jeg treffer mange switchere, og av den grunn har det vært naturlig å henvise dem til denne fine "siten" på nettet!
- sitat Strawberry

Det er jo litt av kjernen i dette med diskuterar. Å ha eit ope og velkommande syn på alle.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 220 måneder
 

Innleggav Lonsdale » søn 05.03.2006 2:07

Nå er det mange som har ropt "få vekk SnikkSnakk fra siste fra forumet" tidligere, men vi må igjen konkludere med at det faktisk bare er 2 av 15 tråder som handler om snikksnakk og ikke er relatert til Mac...
Og det er ingen stor andel...

Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 

Innleggav ameneon » søn 05.03.2006 2:12

Jeg er glad i Snikk Snakk også. Poster en del der, jeg. Enkelt og greit fordi jeg føler meg "hjemme" her på mac1 og bruker en del tid her. Dødtid på jobb o.l. Da kan det hende jeg føler for å snakke om andre ting enn mac, men med de samme folkene. Men Snikk Snakk trenger for all del ikke ligge i "siste fra forumet", men å fjerne det helt vil fjerne litt "samfunn"-begrepet fra mac1.

Moderator
medlem i 234 måneder
 

Innleggav GuruGunk » søn 05.03.2006 2:14

Der er jo en "snikk snakk"-kategori her på forumet, så jeg antar at alt er lov


Jeg har fått en ganske ikke-useriøs tråd låst på snikksnakk forumet fordi den ikke var Mac-relatert (eller noe). Vil ikke ta den diskusjonen igjen, bare ville nevne at noen med "makt" ikke er enig i det du mener om "snikksnakk" forumet... Selvom jeg er enig..

GuruGunk
medlem i 220 måneder
 

Innleggav limbo » søn 05.03.2006 2:17

Jeg orker/gidder ikke og lese alle postene så drep meg hvis jeg sier noe som er sagt før. Hvis en "noob" som poster noe totalt lost eller noe som er spurt om før eller noe, kan man si til dem på en hyggelig måte dette var litt dumt eller noe bare det er hyggelig, sån at de skjønner at det er lurt og være seriøs men kan gjerne ha litt humor bare det er seriøs humor (hvis dere skjønner) Bare at vi ikke oppfordre folk til og bare spamme og skit poste, men holder det hyggelig seriøst og hjelpsomt!

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Innleggav GuruGunk » søn 05.03.2006 2:21

Dumt å poste så med en gang kanskje, men jeg fikk en ide.

Som kanskje allerede finnes dog..:P

Hvis man fjerner postcounten fra snikksnakk kategorien så ville det kanskje blitt litt mindre skit? Det fungerer på andre forumer jeg bruker hvor det er fullt av små 1337kiddies som skal ha så mange posts som mulig. Nå er det jo ikke akkurat mange av dem her, men kanskje det ville vært til forumets seriøsitets gode?
medlem i 220 måneder
 

Innleggav Lonsdale » søn 05.03.2006 2:34

Nå er ikke akkurat dette forumet utsatt for mye useriøsposting, selv om det forekommer litt dobbeltposting en gang i ny og ne, men jeg tror ikke svaret vil være å fjerne post-counten. Syntes den egentlig er litt grei å ha..
Men skal man prøve å få litt forandring, så må det skapes holdninger og normer.
Slik som denne posten f.eks. den er et positivt bidrag som tar opp et problem...

Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 

Tid

Innleggav jakobls » søn 05.03.2006 2:37

En god del av tiden min på Mac1 benytter jeg meg til å lese. Jeg skriver ikke så mye. Jeg har lagt inn noen få innlegg der jeg ikke har gitt ett presist/feil spørsmål/svar (som nok endel andre), og da har jeg fått negativ kritikk. Det er litt for voldsomt, når en haug begynner å kritisere. Jeg er 14 år, og bare nysjerrig. Når jeg har sjans prøver jeg å hjelpe folk så godt jeg kan, og kan ikke gjøre noe med det.(ELLER?)

Jeg synst det er veldig hyggelig her inne, og det er kjekt å være her. Håper alle vil fortsette med det positive, og stryke det negative.

Tiggetråder forresten, har jeg ikke mye til overs for. Jeg kjøpte Mac'en min selv, med mine egne penger, og har du lyst på mac, burde du gjøre en innsats for å få en.

Yes..

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Innleggav sortebill » søn 05.03.2006 2:43

Jeg synes snikksnakk er fint, mye artigere snikksnakk fra macere enn fra andre datamaskin-brukere (fint ord, yeah) jeg tror det er fordi de fleste "på den andre siden" er misfornøyde og dette smitter av på snikksnakket.

Mye koseligere å snakke om ditt & datt med folk som er tilfredse med sin datamaskin som fungerer og derfor kan konsentrere seg om ting som er mindre viktig.

Mye av "drittslenginga" tror jeg er feilslått ironi, ironi fungerer ikke alltid så bra på nett har jeg erfart.

Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 

Innleggav ameneon » søn 05.03.2006 2:45

sortebill skrev:Jeg synes snikksnakk er fint, mye artigere snikksnakk fra macere enn fra andre datamaskin-brukere (fint ord, yeah) jeg tror det er fordi de fleste "på den andre siden" er misfornøyde og dette smitter av på snikksnakket.


fordi de plages mens de skriver snikk-snakket sitt. :)

Moderator
medlem i 234 måneder
 

Innleggav limbo » søn 05.03.2006 2:50

GuruGunk skrev:Dumt å poste så med en gang kanskje, men jeg fikk en ide.

Som kanskje allerede finnes dog..:P

Hvis man fjerner postcounten fra snikksnakk kategorien så ville det kanskje blitt litt mindre skit? Det fungerer på andre forumer jeg bruker hvor det er fullt av små 1337kiddies som skal ha så mange posts som mulig. Nå er det jo ikke akkurat mange av dem her, men kanskje det ville vært til forumets seriøsitets gode?


Det er kanskje litt dumt man var ivirig med og svar (har lest igjennom alt nå)

Det som er en mulighet når det kommer til snikk snakk, er og ha en egen kategori de hvor det står siste fra snikk snakk og en siste fra forum. og en egenn counter for snikk snakk (for de folka som tenker på post counten" og en for "gluping saker"

Ikke vet jeg men bare et lite forslag

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Innleggav sortebill » søn 05.03.2006 2:50

ameneon skrev:fordi de plages mens de skriver snikk-snakket sitt. :)


Er ikke så lett å springe med brukne ben liksom :D

Skjønner ikke hva det er med folk og den post counten, er ikke noen gevinst liksom!

Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 

Innleggav GuruGunk » søn 05.03.2006 2:55

Nei, postcounten er bare dum, når du kommer til 1337 kan du ikke poste mer for å holde på det perfekte nummeret :P

GuruGunk
medlem i 220 måneder
 

Innleggav limbo » søn 05.03.2006 2:57

GuruGunk skrev:Nei, postcounten er bare dum, når du kommer til 1337 kan du ikke poste mer for å holde på det perfekte nummeret :P

GuruGunk


Noen kan tenke slik hvis de trenger hjelp: Ja han hadde mange post han må være glup så det han sier stemmer nok veldig bra.

Hva er så perfekt med det nummeret? :S
Sist endret av limbo den søn 05.03.2006 2:59, endret 1 gang

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Snikksnakk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]