Hvordan te seg på mac1

Prat om alt som ikke har med i1 sine hovedemner å gjøre. Generell snikksnakk!

Innleggav Ministry of sound » ons 29.03.2006 0:18

Judas skrev:Sorry ministry of sound. I iveren trykte eg på edit knappen istedenfor quote knappen. Det er retta opp no. Beklager igjen. Det var ikkje meininga.
Judas :-[


Den er godtatt den, det bare så litt vilt ut. hehe

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Innleggav Judas » ons 29.03.2006 0:22

Det såg utrulig rart ut. Har lenge vært redd den feilen der. edit & quote knappen er rett ved sida av kvarandre, og der skjedde det gitt.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 220 måneder
 

Innleggav Even S » ons 29.03.2006 0:22

Ministry of sound skrev:Det betyr, ifølge engelsk-norsk ordbok, lykke til.

ja, vet jo det..

Ja, siden jeg er ganske ny her er det bra et dere med erfaring retter og sier ifra når noe er feil.

Det eneste jeg sier, er at det kan missforstås. ikke noe mer.

Men nå legger vi dette bak oss, natta folkens :-D

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Innleggav Ministry of sound » ons 29.03.2006 0:24

Bra, god natt!

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Innleggav ameneon » ons 29.03.2006 13:13

Judas skrev:Det såg utrulig rart ut. Har lenge vært redd den feilen der. edit & quote knappen er rett ved sida av kvarandre, og der skjedde det gitt.


har skjedd meg flere ganger, men jeg har alltid merka det i tidsnok sånn at jeg bare kunne trykke tilbake i browseren.

Moderator
medlem i 234 måneder
 

Innleggav Nikoraisan » ons 29.03.2006 13:15

ditto. det var vel forøvrig et problem før jeg var moderator også. plutselig slo jeg til med store quotes av meg selv når jeg egentlig skulle redigere innlegget mitt.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav scadente » tir 04.04.2006 20:04

Hei.

Ny her, men old-timer på diverse nettfora. Tenkte jeg bare skulle si; "Hei!"

Kjøpte meg Powerbook for et år siden, så lyset kan man si :)

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Innleggav hansi » tir 04.04.2006 20:09

velkommen til mac1! gratulerer som "frelst" pcbruker!

Moderert av Åsmund
:) Fjernet unødvendig sitering av innlegg rett ovenfor.

Brukerens avatar
medlem i 239 måneder
 

Innleggav torgbren » søn 24.09.2006 0:52

Vekker til live denne tråden. Ønsker at den kommer seg inn på sin opprinnelige retning, men samtidig å gi den en ny vri.

Trådstarter Macaroni skrev:Har brukt mac1 i tre år snart og synes tonen ved "teite" spørsmål og nykommere har blitt dårligere etterhvert.
Jeg er glad i sarkasme og faenskap men når vi ser nye brukere synes jeg vi skal holde oss til saken og akseptere både tigging og annet.

Er jeg bare teit eller?


Jeg noterer at Mac1 nå har en større brukermasse enn tidligere og at tilstrømningen er stor. Samtidig som dette skjer, virker det som at utviklingen medfører en vesentlig økning i brudd på særlig 3 av Mac1s regler:
    §2 Søk først, spør etterpå
    §2.1 Beskrivende tittel på alle tråder
    §2.8 Siteringsfunksjonen skal brukes med omhu

Det er ikke meningen å skremme bort nye brukere fra forumet, men heller å rette en pekefinger mot etablerte Mac1 brukerne. Dette gjelder særlig de som er moderatorer og administratorer. Vi må for det første selv gå foran som et godt forbilde. Deretter må vi informere og gi den informasjon som er nødvendig for at nye brukere får reglene inn i blodet. Men hvordan oppnå dette?

Her er noen eksempler fra forumet: 36113, 36129, 334715.

Håper en slik debatt mottas med forståelse og at det finnes noen der ute som kanskje har et godt forslag på hvordan dette bør gjøres.
medlem i 214 måneder
 

Innleggav eirikaav » søn 24.09.2006 1:00

Tror det kan være lurt å lage en ny post om dette jeg, i steden for å vekke liv i denne. Omtrent ingen som gidder å gå bakerst i en tråd og lese der... Ny tråd, nye muligheter :rolls eyes:
medlem i 210 måneder
 

Innleggav dk » søn 24.09.2006 1:19

Før henviste jeg folk til mac1. Det gjør jeg ikke lenger. Ikke før man skiller bort "snikksnakk" og lignende fra tråder med innhold og ordentlig hjelp/diskusjon.
medlem i 215 måneder
 

Innleggav viking » søn 24.09.2006 1:44

synes virkelig ikke mac1 er så dårlig jeg, men vi må bli flinkere til å gi nybegynnerene beskjed om regelene, og slette topics som er helt like. Syns også at SMS språk ikke hører hjemme på mac1.
medlem i 227 måneder
 

Innleggav arveT » søn 24.09.2006 1:48

kanskje en idé om admin sender automatisk en PM/e-mail til alle nyregistrerte med reglene og linker til switch guiden og andre guider som kan være greie for nybegynnere... så slipper vi kanskje endel helt basic nybegynner spørsmål? bare en tanke, men kanskje det blir gjordt allerede?
medlem i 229 måneder
 

Innleggav Jon » søn 24.09.2006 1:50

Greia er at mange nybegynnerene ikke leser reglene på forhånd, selv om de blir oppfordret til det i registreringsmailen. Jeg har merket en jevn øking av feilposting, dårlig formulerte titler, samt spørsmål som er tatt opp mange ganger før. Sitering har folk blitt bedre på etter at vi begynte å slå hardere ned på det.

Skal man poste et spørsmål på mac1. Søk først (gjerne både google og mac1), skriv så en beskrivende tittel og en detaljert post og post den i rett kategori. :)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 242 måneder
 

Innleggav arveT » søn 24.09.2006 1:55

kanskje det skulle lages en liten teoritest da, med 2 eller 3 tilfeldige spørsmål om reglene på forumet, som alle nybegynnere må igjennom for å kunne registrere seg på forumet :P det ville jo tvinge dem til å skumlese igjennom reglene da iallefall ;)
medlem i 229 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Snikksnakk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron