Hvordan te seg på mac1

Prat om alt som ikke har med i1 sine hovedemner å gjøre. Generell snikksnakk!

Innleggav Judas » ons 08.03.2006 0:52

La inn eit litt mindre bilete. slik at det ikkje «sprenger» skjermen. Klikk på det så får du større utgåve

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 220 måneder
 

Innleggav Snarf » ons 08.03.2006 0:53

K :)


Lurte berre på om der hadde stått noko spanande du hadde sensurert vekk. Hihihi

Brukerens avatar
medlem i 240 måneder
 

Innleggav ameneon » ons 08.03.2006 0:58

Jeg tror du og NoSanity modererte oppå hverandre. hihi. :)
Han gikk inn og modererte samtidig som du, men du fullførte etter han, dermed forsvant hans moderering. Let the fun begin!

Moderator
medlem i 234 måneder
 

Innleggav kaspartu » ons 08.03.2006 0:58

ikke bli for ivrig gutter ;)

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Innleggav Jokerman » ons 08.03.2006 1:05

NoSanity skrev:takk for velkomst. vil du ha en bedre søkefunksjon, får du vel nesten ta det opp med de som lager forumscriptet phpbb. det er ikke noe mac1-adminsene kan gjøre noe med...


Rart, for søkefunksjonen fungerer mye bedre i alle de andre phpbb-forumene jeg henger på...?
medlem i 229 måneder
 

Innleggav Judas » ons 08.03.2006 1:05

kaspartu skrev:ikke bli for ivrig gutter ;)


Hehe
Fort gjort å bli litt ivrig no i begynnelsen. Eg trur paperboy testa oss der.
Men seriøst, det tar ein dag og to til å bli vant med dette, så all konstruktiv kritikk blir ønska hjarteleg velkommen i innboksen min.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 220 måneder
 

Innleggav Nikoraisan » ons 08.03.2006 1:11

ameneon skrev:Jeg tror du og NoSanity modererte oppå hverandre. hihi. :)
Han gikk inn og modererte samtidig som du, men du fullførte etter han, dermed forsvant hans moderering. Let the fun begin!


glimrende observert, ameneon... jeg vil vel konkludere med at vi går inn for oppgaven. Det skal sies at det var en smule uvant med alle disse nye knappene. bommer ofte på rediger- og sitérknappen. heldigvis har det gått bra til nå.

men nå er det ihvertfall new deputies in town, og jeg håper det fører til at mac1.no holder seg til å være det beste nettstedet for macere i norge.

Jokerman skrev:Rart, for søkefunksjonen fungerer mye bedre i alle de andre phpbb-forumene jeg henger på...?


nå er jeg ingen ringrev på slikt, men admin/thomasb/mick_kolby og de andre guruene kan vel kanskje forklare litt bedre. det at det er så vanskelig å søke, har vel også noe med at folk oppretter hauger av tråder med samme emne, men med forskjellige ord for det. dermed blir det ikke like enkelt å finne akkurat de trådene du er ute etter.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav Haanes » ons 08.03.2006 1:41

hansi skrev:siden emnet er oppe.. tér (med eller uten apostroff?) jeg meg?


Du ter deg fint. Uten aksent. ;)

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Innleggav Sakalav » ons 08.03.2006 9:12

Jeg synes også at nivået har steget på forumet etter denne tråden, og det er jo veldig positivt. :-)
En ting jeg tenkte på er at moderatorene kansje kunne få tildelt bestemte grupper i forumet der de hadde å forholde seg til. Da slipper man jo en god del dobbel moderering, og det blir lettere å holde oversikten. Har sett på andre forum at det kansje er 2 moderatorer pr. gruppe i forumet, og jeg ser på det som en løsning for å ha mest mulig kontroll. Da blir det også lettere for brukere å ta kontakt hvis det er noe de er missfornøyd med.

Ellers så håper jeg også at jeg kan bidra med noe bra her, og takker for tilliten. :-)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Innleggav Mac4me » ons 08.03.2006 9:17

Sakalav skrev:En ting jeg tenkte på er at moderatorene kansje kunne få tildelt bestemte grupper i forumet der de hadde å forholde seg til. Da slipper man jo en god del dobbel moderering, og det blir lettere å holde oversikten.


Kjempeide!

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav smacmac » ons 08.03.2006 9:40

Moderert av Åsmund
:) Fjernet unødvendig sitering av innlegg rett ovenfor.


Det kan vel kanskje moderatorene bli enige seg i mellom...

Jokerman skrev:Rart, for søkefunksjonen fungerer mye bedre i alle de andre phpbb-forumene jeg henger på...?


Hvilke forum da? Jeg synes generelt at de er like jeg?
cocoaforgeforumets og ipodlinuxforumets søkefunksjoner er i hvertfall ikke bedre, og de har ikke en gang egen google mulighet i tillegg.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 246 måneder
 

Innleggav limbo » ons 08.03.2006 9:55

Gratulerer NoSanity, Judas og Sakalav!!

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Innleggav nicho » ons 08.03.2006 12:10

Jeg syns det er veldig bra at denne tråden har fått en slik oppmerksomhet og handlekraft den har.
Jeg registrerte meg her da jeg ver i ferd med å bytte til Mac og syns jeg fikk mye god hjelp og støtte herifra. Folk her er veldig hyggelige og hjelpsomme mennesker!

Men jeg må inrømme at en del av kvalitetene på tråder og svar har vært ganske så lave (barnslige?). (At jeg har unnlatt å besøke Mac1 på et par dager, faktisk.) Jeg er selv moderator på et forum med over 1600 aktive brukere og hadde nok satt ned foten flere ganger enn det som har blitt gjort her. Men Mac1 er et litt spesielt sted da det virker som om vi har brukere fra 10 til repektable 50 eller mer. Jeg syns derfor det er viktig at man tenker litt over hva man skriver og svarer.

Mente ikke å tråkke noen på foten her, only my two cents.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Innleggav TorbX » ons 08.03.2006 12:16

Under mac1-logoen burde det stått: "Her gjelder Kardemommeby-loven".

Være snill og grei, osv.

:-D

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav Judas » tir 28.03.2006 23:05

Og denne tråden er eit godt eksempel på korleis me ikkje skal motta nye brukarar.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 220 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Snikksnakk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]