Hvordan te seg på mac1

Prat om alt som ikke har med i1 sine hovedemner å gjøre. Generell snikksnakk!

Innleggav earl » lør 04.03.2006 21:25

Men syns moderatorer heller bør fjerne tråder med idiotisk innhold, og evt. sende en PM enn å gå til offentlig personlig anngrep.

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Innleggav ameneon » lør 04.03.2006 21:34

ja, det gjelder å være litt proffesjonell og diskret, men også skrive en kort kommentar om hvorfor innholdet er blitt moderert. Må si jeg syns stort sett moddene her gjør en flott innsats, og bare ett tilfelle jeg kommer på, der jeg syns en mod har gått over streken.

Men tror kanskje det begynner å bli nødvendig å holde et litt strammere tøyler for å unngå at ting sklir ut. Jeg er litt spent på å høre fra Jon, Admin, Thomasb og co.

Moderator
medlem i 234 måneder
 

Innleggav njadve » lør 04.03.2006 21:35

Jeg er helt enig. Mange ferske switchere som kommer inn her og spør etter noe enkelt og greit for oss som har tatt i en Mac, blir ofte henvist til søkefunksjonen. Dette er ikke bra, for søkefunksjonen her i forumet er veldig dårlig, og det er ofte vanskelig å finne ting man leter etter. Jeg for min del prøver å være snill og grei og jeg prøver å gjøre alt for at de som spør skal få et svar på det de spør etter.

Så, dere som reagerer på at ferske brukere med 2-3 innegg kanskje dobbeltposter eller noe, ikke reager så voldsomt. Man skremmer bort folk, og stemningen blir dårlig på forumet her...

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav Macaroni » lør 04.03.2006 21:37

Jøss, god respons på tråden.

Etter hva jeg har erfart er det ofte spørsmål som er teitere en å spørre hvor man får tak i penger til en mac.
Synes den siste med link til paypal var fin.

De som stiller slike spørsmål vil jeg tro kødder litt, og hvis det er noen som lar seg provosere, kan de vel heller la være og svare.

Heretter ved slike spørsmål kan det henvises til "bruktmac" eller kanskje benytte seg av det. Jeg kan betale en par hundre kr hvis noen har lyst til å vaske vinduene hjemme hos meg.
medlem i 229 måneder
 

Innleggav Judas » lør 04.03.2006 21:37

E_R_L_E_N_D skrev:Men syns moderatorer heller bør fjerne tråder med idiotisk innhold, og evt. sende en PM enn å gå til offentlig personlig anngrep.


Meget godt poeng ERLEND.
Det hadde og vore kjekt å høyrt åsmund, thomasb, jon og dei andre moderatorane og ikkje minst admin sin meining om dette temaet. Om dei har merka seg det same som me har, om det tidligare har vore slike problemstillingar o.l.
Eg meinar, for ei stund sidan var det veeeldig mange som fekk på pukkelen for orddeling. Ikkje at det er noko gale i dèt, eg er for eit godt skriftspråk, men at grammatikk skal bli slått hardare ned på enn slett oppførsel, syns eg er litt rart.
No er ikkje dette eit veldig stort problem, men det er viktig å diskutere det før det tar heilt av syns eg. Moderatorane ville selfølgelig ikkje latt dette skli ut, men dei kan godt vita at det er brukarar som set pris på det dei har skapt og er interessert i at det skal vera ein bra stad å vera for alle macarar.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 220 måneder
 

Innleggav ameneon » lør 04.03.2006 21:43

har mange ganger lest setningen "ingen spørsmål er teite" her på mac1 så da skulle det bare mangle at det ordtaket følges opp. :)

Moderator
medlem i 234 måneder
 

Innleggav thomasb » lør 04.03.2006 21:50

Husk også Mac1s regler :)

§ 1. Politimester Bastians Lov.
"Du skal ikke plage andre, du skal være grei og snill, og forøvrig kan du gjøre som du vil."


Flott dere oppfordrer til bedre stemning på Mac1. Det er noe jeg tror alle ønsker.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

Innleggav Billhater » lør 04.03.2006 21:55

Takk til trådstarter for en høyst betimelig diskusjon! Dette gjør at denne kvelden faktisk ble en god del hyggeligere!

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav tactus » lør 04.03.2006 22:24

Denne tråden var jammen intern IMHO.

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav TFUFKAP » lør 04.03.2006 22:45

....................................
Sist endret av TFUFKAP den tor 16.11.2006 19:06, endret 1 gang
medlem i 238 måneder
 

Innleggav njadve » lør 04.03.2006 23:04

TFUFKAP skrev:Det er jo enkelte som tilbringer absurd mye tid her (sier jeg, og poster på en lørdagskveld...).


Akkurat det der har jeg også tenkt på. Jeg besøkte et forum som jeg ikke hadde besøkt på lenge. Jeg var hyppig bruker der for et par år siden, og nå hadde de lagt ut liste over mest aktive brukere. Da hadde den med flest innlegg runt 1300 innlegg. Da begynte jeg å tenke, her på Mac1 har jeg ca 2300 innlegg(eller noe sånt), og det er siden april eller noe sånt. Hvor nye tid bruker jeg her inne egentlig? Og det kom jeg virkelig til å tenke over når jeg ser at de er stolte over å ha fått 1300 innlegg etter to-tre år!

Men, ikke la tråden spore av pga. dette. Måtte bare få det ut.

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav macPanther » lør 04.03.2006 23:11

Hva er vitsen å skremme bort nye brukere her på forumet, helt tåpelig..
Hadde jeg lagt inn en ny tråd og fått slik pepper ,så hadde jeg tenkt meg to ganger før jeg hadde gjort det igjen..

Og til Newbie det gjelder , velkommen til Mac1(hvist han gidder å komme tilbake)

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav Judas » lør 04.03.2006 23:13

njadve skrev:
TFUFKAP skrev:Det er jo enkelte som tilbringer absurd mye tid her (sier jeg, og poster på en lørdagskveld...).


Da begynte jeg å tenke, her på Mac1 har jeg ca 2300 innlegg(eller noe sånt), og det er siden april eller noe sånt. Hvor nye tid bruker jeg her inne egentlig?


Er ikkje det egentlig eit symtom på kor bra dette forumet er.
Njadves innlegg var jo offtopic, men alikevel understrekar det poenget so til dei grader. Me er mac brukarar, mac brukarar er kjent for å utvikla eit forhold til maskinen, og det blir jo gjenspegla på dette forumet kor folk heng, dag ut og dag inn.
Er det mange forum i norge som har brukarar som arrangerer pizzatreff og får både faglig og sosialt utbytte i tillegg til forumet? Eg spør, for dette er det einaste forumet eg har brukt aktivt. Trur ikkje akkurat at IT-avisens brukarar treffes IRL. Då hadde det vel blitt slåsskamp p-D
Eg kan godt sei at mac1 er blitt ein stor del av min digitale kvardag. Det er startsida mi, og eg sjekker den før eg sjekkar avisene om morgonen.
Derfor synest eg dette er ein viktig diskusjon. Då kan eg trygt anbefale mac1 til mine venner og kjente som er nysgjerrige på mac, utan å vera redd for at om dei postar noko så er den og den online. Lat oss halde ein hyggelig velkommen tone til alle som er interessert i mac, for det er jo derfor me er her.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 220 måneder
 

Innleggav njadve » lør 04.03.2006 23:22

Nettopp! Som Juds sier, hvor mange fora er det som arrangerer pizzatreff? Dersom man skal drive slik å svare nye brukere med kjeft og kritisere de for alt de gjør, ja da tipper jeg de aldri kommer tilbake. Og jeg tviler på at de anbefaler Mac1, selv om de kanskje fikk svar på det de spurte etter.

Litt av vitsen her på Mac1 er å ha et hyggelig "samfunn", bruker samfunn i mangel av et bedre ord, der man utveksler meninger. Dersom man ikke får inn nye brukere kan det bli ganske kjedelig i lengden ettersom at man kjenner alle og vet omtrent hva de kommer til å si om noe.

Jeg dumpet innom et engelsk bilforum for en tid tilbake. Da skrev jeg litt, og snart oppdaget jeg at det var kommet en tråd om meg i et offtopic-forum. Der de ville frem til at jeg sikkert bare var en tullete fjortis som ikke kunne engelsk. Dette skjedde helt i starten, og derfor ble forumet raskt slettet fra bokmerkene mine. Jeg gadd rett og slett ikke lese der mer siden jeg ikke følte meg velkommen der.

Så, poenget mitt er at dersom man skal bli mer kjent i aviser etc. så er man nødt til å få flere brukere, og det får man ikke ved å avvise newbies med enkle spørsmål. De stikker (slik som jeg gjorde fra det bilforumet) og gidder ikke komme tilbake...

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav admin » lør 04.03.2006 23:36

Flott at folk engasjerer seg! Vi synes stemning på Mac1 og folkene som er her er utrolig bra - slik vil vi gjerne fortsette å ha det. Vi prøver å få folk til å være oppmerksomme på våre regler og få folk til å overholde disse enkle reglene uten å slå ned på alt og alle.

Vi ser dog utfordringen med at det blir fler og fler medlemmer på Mac1 og derfor tregner vi kanskje også flere moderatorer :)

De av dere som har noe å utsette på noen moderatorer ser jeg gjerne sender meg en PM eller mail -> webmaster@mac1.no og forteller hva/hvorfor.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Snikksnakk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron