Hvordan te seg på mac1

Prat om alt som ikke har med i1 sine hovedemner å gjøre. Generell snikksnakk!

Tråden:

Innleggav Even S » tir 28.03.2006 23:18

Det var jeg som startet denne tråden -Judas- har lagt ut her.

det som skjedde var at jeg startet en tråd der jeg spurte om råd og hjelp til en logo. der andre brukere kunne komme med forslag.

Jeg tar meg ikke nært av kommentarene, langt ifra..Men forstår at somm kan gjøre det, om du synest et spørsmål er teit eller unødvendig, så kan du holde det for deg selv.

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Innleggav Grandars » tir 28.03.2006 23:31

Velkommen til forumet, even1990! Hels Marius V! Og les PM'en din.. ;-)

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav zyklopz » tir 28.03.2006 23:33

håper du får hjelp med logoen even1990.
har fått litt useriøse tilbakemeldinger selv her på forumet og synes dette er beklagelig.
medlem i 226 måneder
 

Innleggav Ministry of sound » tir 28.03.2006 23:38

Jeg skjønner at den tråden skled ut...for det gjorde den...nå snakker jeg kun på egne vegne og sier unnskyld hvis mine kommentarer ble for "kvasse". Skjønt jeg kan ikke se det...mitt poeng var kun å rette opp i en orddelingsfeil og måten "konkurransen" ble utlyst på.
Det var en god idé men her må man være mer presis når man har med gjengen her inne å gjøre.
Uansett synes jeg ikke du skal gi opp ideen.

En ting til..som er mer generelt...er man nødt til å skrive smileys overalt for å bli oppfattet positivt??


PS! Det skal sies at visse moderatorer her også ikke er særlig hyggelige i sin språkbruk heller....men nok om det.

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Innleggav Judas » tir 28.03.2006 23:42

Ministry of sound skrev:En ting til..som er mer generelt...er man nødt til å skrive smileys overalt for å bli oppfattet positivt??

Nei, men det hjelper med ein smiley om ein brukar ironi eller for å «mjuke» opp litt krasse kommentarar. Spesielt ironi er ekstremt vanskelig å få til å fungere skriftlig.
Ministry of sound skrev:Det skal sies at visse moderatorer her også ikke er særlig hyggelige i sin språkbruk heller....men nok om det...

Har du klager eller kritikk til nokre av oss moderatorane, så er me meir enn glade for tilbakemeldingar. Send ein PM til den det gjeld eller send direkte til admin.
:-)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 220 måneder
 

Innleggav Nikoraisan » tir 28.03.2006 23:47

Jeg vil gjerne be alle som føler seg plaget/trakassert/fornærmet/støtt, eller på noen som helst annen måte har dårlige opplevelser med andre brukere, å si ifra til oss moderatorer. Det finnes en PM-funksjon her, som jeg merker blir lite brukt. Jeg har også en god del PM-er jeg har sendt til folk, som enda ikke har blitt lest.

SJEKK INNBOKSEN DERES FOLKENS!

Dette er et sted for alle, og da betyr det ALLE. Du skal kunne ha dine egne meninger osv, uten at det skal bli tråkket på. Det eneste som kreves i gjengjeld er at du heller ikke tråkker på andres meninger, og at du presenterer dine meninger på en respektabel måte.

Jeg synes det kanskje har sklidd litt ut igjen i det siste, med krasse tilbakemeldinger. Mye kan kanskje være dårlige formuleringer og ordvalg (som jeg har gjort noen ganger selv i det siste :-! ), men det er bedre å si ifra en gang for mye enn for lite. Det samme gjelder også «spøker» som ikke fremkommer som spøker. Sarkasme og ironi er farlige midler å bruke skriftlig, og det er VELDIG greit å slenge på et par smileys etter en spøk som lett kan oppfattes galt. Selv om du ikke mente det slik, er det EKSTREMT lett for andre (som, let's face it, ikke har alltid har samme tankegang som deg) å lese det andre veien.

Så som sagt; si ifra om du føler deg dårlig behandlet. (flowers)

(hilsen en som har brent seg på sarkasmebruk begge veier.)

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav Ministry of sound » tir 28.03.2006 23:54

Judas skrev:
Ministry of sound skrev:En ting til..som er mer generelt...er man nødt til å skrive smileys overalt for å bli oppfattet positivt??

Nei, men det hjelper med ein smiley om ein brukar ironi eller for å «mjuke» opp litt krasse kommentarar. Spesielt ironi er ekstremt vanskelig å få til å fungere skriftlig.

ja det forstår jeg men om man skriver "good luck" som jeg gjorde uten ironi, så fikk du det til å virke som om det skulle være negativt?
(Siden du skrev at det bare var en kommentar som var fornuftig....der er jeg ganske uenig siden jeg synes bare noen få av de var det. Skal ikke nevne de med navn siden det sikkert er feil.)
Jeg synes det er viktig at dere som moderatorer også er forsiktig med hvordan man uttaler seg. Dette er et saklig utsagn!

Jeg HATER smileys...de har ødelagt språket vårt.
Når jeg føler meg forpliktet til å skrive smiley etter "good luck", eller andre ord, istedenfor utropstegn eller lignende så er det noe feil et sted.

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Innleggav Even S » ons 29.03.2006 0:01

Du trenger ikke bruke smilys om du ikke vil det, men da kan du kanskje heller skrive det på en måte som det ikke vil bli tvil rundt.

Moderert av Åsmund
:) Fjernet unødvendig sitering av innlegg rett ovenfor.

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Innleggav Ministry of sound » ons 29.03.2006 0:06

even1990 skrev:
Ministry of sound skrev:Jeg HATER smileys...de har ødelagt språket vårt.
Når jeg føler meg forpliktet til å skrive smiley etter "good luck", eller andre ord, istedenfor utropstegn eller lignende så er det noe feil et sted.


Du trenger ikke bruke smilys om du ikke vil det, men da kan du kanskje heller skrive det på en måte som det ikke vil bli tvil rundt.


Skjønner at dette ikke er lett.
Skriver jeg lykke til trengs det IKKE en smiley for å skjønne hva det betyr.
Hvis folk tar det feil så synes jeg problemet ligger et annet sted.

PS!Å skrive ironi er noe man bør unngå ja. Det passer kun i et kåseri. Skal man skrive det er jeg enig i at en blunksmiley gir det den "rette" meningen.

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Innleggav Ministry of sound » ons 29.03.2006 0:08

HVorfor står det at det er jeg som skrev den posten det her blir sitert til????

Moderert av Åsmund
:) Fjernet unødvendig sitering.

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Innleggav Even S » ons 29.03.2006 0:10

Du skrev God Luck...Etter å ha rettet på noen 'feil' på tråden.

Men dette er ikke så viktig!
Sier ikke at du mente noe negativt med det, men at det kan tolkest negativt. Ikke noe mer.

Moderert av Åsmund
:) Fjernet unødvendig sitering.

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Innleggav Judas » ons 29.03.2006 0:12

Sorry ministry of sound. I iveren trykte eg på edit knappen istedenfor quote knappen. Det er retta opp no. Beklager igjen. Det var ikkje meininga.
Judas :-[

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 220 måneder
 

Innleggav NuSkool » ons 29.03.2006 0:14

Judas skrev:Sorry ministry of sound. I iveren trykte eg på edit knappen istedenfor quote knappen. Det er retta opp no. Beklager igjen. Det var ikkje meininga.
Judas :-[


Ikke lett med mange moderator knapper! :-D

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Innleggav Even S » ons 29.03.2006 0:15

NuSkool skrev:Ikke lett med mange moderator knapper! :-D


Hehe :-P

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Innleggav Ministry of sound » ons 29.03.2006 0:17

even1990 skrev:Du skrev God Luck...Etter å ha rettet på noen 'feil' på tråden.

Men dette er ikke så viktig!
Sier ikke at du mente noe negativt med det, men at det kan tolkest negativt. Ikke noe mer.


Jeg skrev GOOD luck. God er ikke et ord jeg bruker lett....(Ikke no stygt ment med det heller!)
Det betyr, ifølge engelsk-norsk ordbok, lykke til.
I min verden er det noe positivt! Grunnen til at jeg sa det var fordi jeg retta på tråden fordi, ja, det var noen skrivfeil og formuleringsfeil som jeg synes var misledende.
Jeg skrev da lykke til fordi jeg ikke hadde noe mer å komem med og hadde kommentert tråden tidligere...noe du tilsynelatende ikke tok ille opp. Du sa at du likte å bli retta på.

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Snikksnakk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron