Søker råd om valg av espressomaskin. (Tidl. Kaffe)

Prat om alt som ikke har med i1 sine hovedemner å gjøre. Generell snikksnakk!

Søker råd om valg av espressomaskin. (Tidl. Kaffe)

Innleggav svar » tir 14.02.2006 18:11

I mangel på andre fora som dette sikkert passer bedre legger jeg det inn her.
Er på jakt etter en espresso maskin, men jeg ser det er 3 typer systemer ute å går.
1: kværnet kaffe
2: pads
3: nespresso systemet.

Noen som har god greie på kaffe her som kan gi noen tips om hvilket system som er det "beste"? :-)

Har ikke tenk å legge i så mange lapper i en maskin, men skal ha noe som fungerer ok til hjemme bruk uten at det er det dåligeste man får tak i.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 

Innleggav Per-Kristian » tir 14.02.2006 18:15

Jeg vil anbefale deg Rancilio Silvia. Se på kaffe.no for tester. Gaggia er også bra, men skummet blir bedre på Rancilio.

Edit: Link
Sist endret av Per-Kristian den tir 14.02.2006 18:17, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav Haaland » tir 14.02.2006 18:16

best uansett: 1
best i forhold til pris: 2/3
nr 3 har fått mye skryt

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav Per-Kristian » tir 14.02.2006 18:18

Jeg vil ikke anbefale Nespresso. Cremaen ser pen ut på bildet, men den blir rett og slett smakløs. Å kjøpe "Nespresso kaffe" er også dyrt.

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav Fantomas » tir 14.02.2006 18:20

vi har maskin med pads på jobben.. veldig greit egentlig.. lett å rengjøre og smaken er bra

Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Innleggav Daniel » tir 14.02.2006 18:23

Hva med Adam Curry's ynglingsmaskin - Senseo?

Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 

Innleggav segrov » tir 14.02.2006 18:28

Jeg synes nespressoen er enkel og god, men dyr. 3 kroner koppen er dyrt - det blir fort 5000,- i årlige kaffeutgifter på familien (da regner jeg 5 kopper dagen) med en slik kaffepris, og kaffen smaker bittelitt dårliere en en prima espresso.

Tenk på det slik: en skikkelige espressomaskin gir deg kaffe til 20 øre koppen i produksjonskostnader, og kaffen blir suverent best. Så kan du regne deg frem til hva som blir billigst-dyrest og best:)
medlem i 248 måneder
 

Innleggav Per-Kristian » tir 14.02.2006 18:32

segrov skrev:Jeg synes nespressoen er enkel og god, men dyr. 3 kroner koppen er dyrt - det blir fort 5000,- i årlige kaffeutgifter på familien (da regner jeg 5 kopper dagen) med en slik kaffepris, og kaffen smaker bittelitt dårliere en en prima espresso.

Tenk på det slik: en skikkelige espressomaskin gir deg kaffe til 20 øre koppen i produksjonskostnader, og kaffen blir suverent best. Så kan du regne deg frem til hva som blir billigst-dyrest og best:)


20 ører? Da må man i såfall kjøpe kaffe på Rimi. Anbefaler deg husets kaffe på Stockfleth :-) Da blir alt mye bedre. Det beste blir om du har egen kvern, men tar mye plass da :-/

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav Daniel » tir 14.02.2006 18:34

En jeg kjenner hater butikk bønner. Han kjøper sine egne utvalgte bønner, kverner og brenner hjemme. Litt krensen på kaffen, men den blir konge!

Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 

Innleggav svar » tir 14.02.2006 18:38

Som vanlig blir jeg begeistret over responsen her på forumet :)



Per-Kristian skrev:Jeg vil anbefale deg Rancilio Silvia. Se på kaffe.no for tester. Gaggia er også bra, men skummet blir bedre på Rancilio.

Edit: Link


Har du noen tips om hvor man får tak i denne/pris?
Får man noen maskiner som koster under 5000 som er bra?

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 

Innleggav segrov » tir 14.02.2006 18:44

Per-Kristian skrev:
segrov skrev:Jeg synes nespressoen er enkel og god, men dyr. 3 kroner koppen er dyrt - det blir fort 5000,- i årlige kaffeutgifter på familien (da regner jeg 5 kopper dagen) med en slik kaffepris, og kaffen smaker bittelitt dårliere en en prima espresso.

Tenk på det slik: en skikkelige espressomaskin gir deg kaffe til 20 øre koppen i produksjonskostnader, og kaffen blir suverent best. Så kan du regne deg frem til hva som blir billigst-dyrest og best:)


20 ører? Da må man i såfall kjøpe kaffe på Rimi. Anbefaler deg husets kaffe på Stockfleth :-) Da blir alt mye bedre. Det beste blir om du har egen kvern, men tar mye plass da :-/


Hehe, du har rett. 20 øre er prisen på kaffe til 15 kroner for 150g.

1 kilo epsressokaffe koster mellom 50 og 100 spenn på Smartclub. Det gir ca 15-16 liter kaffe og det resulterer i en pris pr. kopp på snaue 1 krone.
medlem i 248 måneder
 

Innleggav Per-Kristian » tir 14.02.2006 18:51

svar skrev:Som vanlig blir jeg begeistret over responsen her på forumet :)



Per-Kristian skrev:Jeg vil anbefale deg Rancilio Silvia. Se på kaffe.no for tester. Gaggia er også bra, men skummet blir bedre på Rancilio.

Edit: Link


Har du noen tips om hvor man får tak i denne/pris?
Får man noen maskiner som koster under 5000 som er bra?


Hvor bor du da? Stockfleths selger Ranchilio maskiner.

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav svar » tir 14.02.2006 18:59

Jeg bor i moss :)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 

Innleggav Per-Kristian » tir 14.02.2006 19:06

Da kan jeg ikke hjelpe deg :-) Du kan google litt å se om noen selger på internett.

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav hansi » tir 14.02.2006 19:17

svar skrev:Jeg bor i moss :)


du finner det sikkert paa amfisenteret eller mosseporten et sted.

Brukerens avatar
medlem i 239 måneder
 

Neste

Returner til Snikksnakk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron