Skumleste film?

Prat om alt som ikke har med i1 sine hovedemner å gjøre. Generell snikksnakk!

Innleggav kevin » lør 05.11.2005 12:46

Jeg må også innrømme at jeg ikke syntes the shining er en så veldig skummel film. Den har et par scener som er direkte skummel, men de er ikke mange og er langt unna hverandre. (Og jeg er ikke ung, er snart 25 og har studert diverse filmfag på universitetet i 3 år.. bare så det er sagt). Jeg synes heller skuespillerprestasjonen til Jack er meget skummel.

Ellers vil jeg kanskje si at The Others er den skumleste filmen jeg har sett.. har en slags ekkel følelse hele filmen igjennom

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Innleggav HAL9000 » lør 05.11.2005 13:09

Eraserhead er en ganske skummel film. Det mest vellykkede forsøket jeg har sett på å fremstille et mareritt på film.

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav Dorian » lør 05.11.2005 13:20

The Blair Witch Project.
Grøsse. Har bare sett den en gang, men var alene og ble nødt til å stoppe filmen og slå på alt lyset i etasjen før jeg kunne se videre med bena godt oppe i sofaen :)
Ellers er det jo klart man skvetter av sånne "BØ" filmer, som boogeyman etc, men The blair witch project er så utrolig psykisk at det er helt fælt. Uten tvil den skumleste filmen jeg har sett. Kanskje den eneste virkelige skumle jeg har sett.
Dog... hvis jeg så den igjen, så tror jeg ikke at den ville vært skummel i det hele tatt egentlig, så derfor gjør jeg ikke det :-/
medlem i 238 måneder
 

Innleggav Polymorph » lør 05.11.2005 13:23

Mac4me skrev:
Polymorph skrev:The Shining er da ikke videre skummel?

Med mindre de har laget en nyere versjon av den?


Hehe... Hvor gammel er du? Under 20 tenker jeg, ikke dumt det, men du lever i en annen verden :-P


Jeg er nok ikke under 20, nei, men jeg er i besittelse av evnen til å akseptere at det skjer utvikling. Selv om filmen kanskje var skummel da den kom, så synes jeg det har kommet særdeles skumle filmer siden.

Mange som synes The Grudge er den skumleste filmen de har sett før, men det er ikke dermed sagt at neste kommende grøssere ikke er skumle av den grunn.

Skremselsfaktoren til Hellraiser er ikke spesielt stor, men uhyggen ved filmene er grusomme (i en god forstand). Zombie-filmer som faktisk blir gjort godt synes jeg er utrolig skummelt, mye fordi det kan virke som noe som fakisk kan skje, i motsetning til at Dracula skal komme flaksende ned og bite deg i halsen mens du går tur en sen høstkveld.

Ikke det at zombier er noe sannsynlig.

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav Bayas » lør 05.11.2005 13:47

Jeg synes iallefall The Ring 1 og 2 var helt jævlige. I likhet med den norske filmen Naboer. Glem heller ikke Battle of Royal som er noe freaky..

Texas Chainsaw Massacre
Saw (tror jeg den heter..), skummelt siste scene.

Og, JA, jeg er under 20 år og sinnsykt lettskremt. To eksempler er The Ring 1 og 2 på Soria Moria, en av få forestillinger hvor salen får latterkrampe fordi noen skriker jævlig høyt når alle andre er stille..

:-!

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Innleggav PrOpHeAd » lør 05.11.2005 14:11

Når var jeg mindre så hele familien på "The Night of the Living Dead" og etterpå turte ingen av oss å legge oss! Det var jævlig artig: fire personer som sover på to sofaer pga. en crappy zombie film. Har sett den igjen og nå som jeg er voksen finner jeg den ganske morsom og nyskapende, det er jo ikke uten grunn den har blitt en kult-film!

"The Blair Witch Project" var kanskje det siste jeg så som virkelig var skremmende intenst. Oppfølgeren var derimot noe piss. "Saw" var også en ganske opprivende film,meget grotesk og ekkel. "The Shining" er en veldig god film uten at den har samme skremmende effekt på meg idag.
Også en annen film som jeg husker var dritscary var en svensk film som het "Ukjent leieboer" eller noe sånt. Handler om en familie som flytter inn i et stort hus på landet og de oppdager fort at de er ikke de eneste der...


Må si at jeg ikke er en stor fan av amerikanske mainstream grøssere a la "Rosemary´s Baby", "Texas Chain Saw Massacre","Halloween" etc.
Da foretrekker jeg heller klaustrofobi film nr.1 "Fuglene" og kanskje "Psycho" . Ellers er jo "Nattsvermeren" en av de beste thrillerne!

Alt i alt mener jeg at grøsser-sjangeren har få gode filmer iforhold til andre sjangre...det meste er blod og gørr filmer

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Innleggav Macca » lør 05.11.2005 15:36

Battle Royale er bare syk, ikke skummel. Blair Witch Project, makan til patetisk "skrekkfilm" (vil egentlig ikke kalle det det) skal man lete lenge etter. Ikke skummel, bare utrolig slitsom å se pga. den irriterende filmingen. Men det er min mening, da...

Kan tenke meg at The Grudge kan ha vært skummel på kino, men jeg fikk dessverre ikke sett den før den kom på DVD.

Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Innleggav HyggeligKar » lør 05.11.2005 16:03

I følge noen britiske forskere er The Shining og Psycho de ultimate skrekkfilmene basert på følgende kriterier:

-Realisme
-Blod/Gørr
-Ekkel musikk
-Klaustrofobi

Jamfør denne artikkelen: http://news.bbc.co.uk/1/hi/entertainmen ... 537938.stm

Men som alltid, teori og praksis kan være forskjellig... :rolls eyes:

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Innleggav NuSkool » lør 05.11.2005 16:08

Ikke mange filmer som jeg syntes er skumle nå lenger.
The Shining, oh please! Det er en bra film, men skummel?
Grudge og The Ring og alle de andre tilsvarende filmer er heller ikke skumle. (Har dessverre ikke fått sett de orginale, kun de amerikaniserte utgavene!)
Blair Witch kan jeg skjønne mange syntes var skummel, men av en eller annen grunn ble jeg ikke skremt. Men bra er den!

Det er kun en film jeg kommer på som jeg syntes er skummel:
IT (den med den gærne klovnen!) som jeg så da jeg var liten, husker jeg skremte vannet ut av meg. Har ikke fått sett den siden da, så det kan hende at alderen min hadde noe med saken å gjøre.

House of Wax kunne vært litt skummel dersom de hadde hatt noen andre skuespillere.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 

Innleggav ulven22 » lør 05.11.2005 16:41

Tør ikke se skumle filmer,men må innrømme at den filmen/serien som har skremt meg mest er "Pelle Parafin" o_O

Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 

Innleggav strawberry » lør 05.11.2005 17:06

Hei!

Skummel film?

Opplevelsen er nok avhengig av både alder og omgivelser, i tillegg til hvor mye du "kan" om film!

Det er ikke alltid slik at de "skumleste" filmer holder seg når du ser dem igjen! (Ja, jeg har levd en stund!)

The Shining var, og er, en mesterlig film, men kanskje ikke skummel?

Husker spesielt at jeg som "ung mann" så Alien. Var liksom blasert, men at filmen klarte å sette en støkk i meg skal være sikkert og visst! Trodde ikke at en handling som foregår på et romskip langt uke mellom stjernene skulle være skummel!

Det var den!

Dengang!

Vet ikke om jeg vil se den igjen, og finne ut at den ikke har tålt tidens tann?

Jeg har sett The Shining flere ganger siden den kom, og den holder mål, men som alltid: Film er best på kino!

Mvh. Strawberry

Brukerens avatar
medlem i 242 måneder
 

Innleggav TorbX » lør 05.11.2005 17:35

6th sense.

Ubestridt. Går guttungen hilser til mora fra den døde bestemora. Helvete så frysninger jeg får...

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav Mr. Data » lør 05.11.2005 18:05

Hehe, synes ikke the shining er spesielt skummel.

Den ultimate skrekkfilmen må være Sam Raimis "Evil Dead". Lavbudsjetts splatterfilm.

denne har ALLE tingene du forbinder med en syk, syk film.

Monstre, motorsager, vakre kvinner, hytte i skogen, +++ 8-)
medlem i 224 måneder
 

Innleggav Arne-Daniel » lør 05.11.2005 18:16

TorbX skrev:6th sense.

Ja, den er ikke dårlig! Ikke den aller skumleste filmen jeg har sett, men den har sine scener denne også.
Når ungen blir låst inn i skapet med den døde mannen... urh! Da satt jeg og skalv med en klump i halsen :D
medlem i 226 måneder
 

Innleggav BareTom » lør 05.11.2005 18:51

HyggeligKar skrev:I følge noen britiske forskere er Psycho de ultimate skrekkfilmene basert på følgende kriterier:

-Realisme


heh.. Skyt tre skudd på en politibil og den sprenger.... hvor realistisk er ikke det? eller har jeg sitt feil "psycho"?
medlem i 226 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Snikksnakk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]