"God hates fags" kirke håper på 20.000 døde Svensk

Prat om alt som ikke har med i1 sine hovedemner å gjøre. Generell snikksnakk!

"God hates fags" kirke håper på 20.000 døde Svensk

Innleggav iZappa » lør 08.01.2005 1:27

Midt i flodbølge tragedien dukker de mest høyre ekstreme fundamentalistene opp. Som så ofte opp gjennom historien er det kristenfundamentalister som gjøre det pinlig og fortelle at du kommer fra en kristen stat. Den kristne kirken The Westboro Babtist Church er berømt for sin kamp mot homofile og andre syndere som ifølge dem er dømt til evig pinsel i helvete. Disse folka er ikke nådige og ber nå for at over 20000 svensker skal være døde av tsunamien! Grunnen: fordi Sverige har den mest liberale homo og abort politikken i verden. Over 10 medlemmer har allerede søkt om visum i Thailand for å demonstrere når svenske myndigheter henter sin omkomne hjem.

Gruppen holder også en telling over hvor mange dager Matthew Shepard har vært i helvete (2280 dager). Matthew ble drept av to gutter pga sin homofile legning.

Hvordan kan man bruke livet sitt på så mye hat? Sidene får snakke for seg selv:
GodHatesFags

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Re: "God hates fags" kirke håper på 20.000 døde Sv

Innleggav Satan » lør 08.01.2005 1:30

iZappa skrev:Midt i flodbølge tragedien dukker de mest høyre ekstreme fundamentalistene opp. Som så ofte opp gjennom historien er det kristenfundamentalister som gjøre det pinlig og fortelle at du kommer fra en kristen stat. Den kristne kirken The Westboro Babtist Church er berømt for sin kamp mot homofile og andre syndere som ifølge dem er dømt til evig pinsel i helvete. Disse folka er ikke nådige og ber nå for at over 20000 svensker skal være døde av tsunamien! Grunnen: fordi Sverige har den mest liberale homo og abort politikken i verden. Over 10 medlemmer har allerede søkt om visum i Thailand for å demonstrere når svenske myndigheter henter sin omkomne hjem.

Gruppen holder også en telling over hvor mange dager Matthew Shepard har vært i helvete (2280 dager). Matthew ble drept av to gutter pga sin homofile legning.

Hvordan kan man bruke livet sitt på så mye hat? Sidene får snakke for seg selv:
GodHatesFags



Det er bare trist!

:cry:

Noen har ikke helt forstått meningen...........

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Re: "God hates fags" kirke håper på 20.000 døde Sv

Innleggav Satan » lør 08.01.2005 1:45

iZappa skrev:Midt i flodbølge tragedien dukker de mest høyre ekstreme fundamentalistene opp. Som så ofte opp gjennom historien er det kristenfundamentalister som gjøre det pinlig og fortelle at du kommer fra en kristen stat. Den kristne kirken The Westboro Babtist Church er berømt for sin kamp mot homofile og andre syndere som ifølge dem er dømt til evig pinsel i helvete. Disse folka er ikke nådige og ber nå for at over 20000 svensker skal være døde av tsunamien! Grunnen: fordi Sverige har den mest liberale homo og abort politikken i verden. Over 10 medlemmer har allerede søkt om visum i Thailand for å demonstrere når svenske myndigheter henter sin omkomne hjem.

Gruppen holder også en telling over hvor mange dager Matthew Shepard har vært i helvete (2280 dager). Matthew ble drept av to gutter pga sin homofile legning.

Hvordan kan man bruke livet sitt på så mye hat? Sidene får snakke for seg selv:
GodHatesFags




you'll be given love
you'll be taken care of
you'll be given love
you'll have to trust it

mayby not from the sources
you've poured yours
into

mayby not
from the directions
you are
staring at

twist your head around
it's all around you
all is full of love
all around you

all is full of love
you just ain't reciving
all is full of love



Bjørk sier det best!! :)

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Innleggav appleman » lør 08.01.2005 2:45

mange får et helt forskrudd bilde av kristne. nesten eneste gangen vg eller dagbladet nevner kristne er hvis det dreier seg om smale grupperinger, homofili, abort e.l.
Da blir bildet av kristne ganske fordreid, men det gjelder jo andre grupper også.

Brukerens avatar
medlem i 250 måneder
 

Innleggav jos » lør 08.01.2005 3:43

mange får et helt forskrudd bilde av kristne. nesten eneste gangen vg eller dagbladet nevner kristne er hvis det dreier seg om smale grupperinger, homofili, abort e.l.


Er så hjertens enig, ikke rart folk flest har et forvrengt bilde av kristne og hva det EGENTLIG handler om!!

Guds fred, og sov godt 8)

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 

Innleggav jonkanon » lør 08.01.2005 3:56

dagbladet sier 20.000. Vg sier 2000, men uansett, er de en gjeng med tapere som kunne ha hatet hva som helst, men følger lederne i deres syke, smale tankegang.

Uansett er det trist at dette er noe de kristne blir knyttet opp til.
medlem i 234 måneder
 

Innleggav Brhm » lør 08.01.2005 4:15

I slike tilfeller er det desverre ytterpunkta som driv historien. Religiøse fanatikere tråkker på og vanhelliger den respektive religionen dei påstår dei tilhøyrer. Dette gjeld for så vidt like mykje om det er sjølvmordsbombere, fanatisk sjølvhøgtidelige homohatere (som i dette tilfellet) eller meir mainstream tilfeller som ansatte i statskyrkja (som presten som også ytra sitt mindre fordelaktige syn på mennesker som "ikkje er som han sjølv" ved å forsøke å stenge ute biskop Køhn frå talarstolen i Hareid Kyrkje ei stund tilbake).

Dei er alle saman verseplukkande trangsynte esel heile gjengen, men dette spesifikke tilfellet kvalifiserer til evig pinsel i det helvete denne gjengen så forskrudd forsøker å redde seg frå...

Eg har aldri opplevd at mitt kristne livssyn ikkje er forenelig med forståelse og aksept for andre kulturar, religionar og seksuelle preferanser. Tru på det du trur på og la andre tru det dei trur. Den einaste synda slik eg ser det er trangsyn. Å stole så blindt på sitt eige gangsyn at ein ikkje legg inn muligheten for at det ikkje stemmer er rett og slett arrogant...

Måtte berre blåse ut litt damp.


Ein liten ting til slutt:

"God hates narrowminded pricks"

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Innleggav jonkanon » lør 08.01.2005 4:57

Her er noen tanker, muligens litt off-topic men i tråd med forrige innlegg

Nå er det slik at Norge er bygd på, nettopp kristne og humanistiske verdier. Og det kan være mange her i Norge som følger det synet, og men, hvis en leser skriften, vil en oppdage at det er mange ting som skurrer med det som oppfattes som de norske kristne og humanistiske verdiene. Det er etterhvert blitt veldig få av de som kan oppfattes som genuint kristne, og Norge er etterhvert blitt humanistisk land der post-modernismen er styrende for vårt religiøse uttrykk.

Idag er det trangsynet på en generell basis som blir angrepet fra alle bauger og kanter, særlig fra akersgata, og media generelt. Interessegrupper overalt skriker etter oppmerksomhet som media ofte sluker rått. Det siste som er igjen av kristne verdier er under ild, slik som det alltid har vært. Nå ser vi en endring i de norske kjerneverdiene fra tradisjonsrike og "sunne" verdier, til et verdidirektiv som er født og formet av politiske strømninger og media, og det vil for det norske samfunnet medføre at den etiske og moralske substans dette inneholder, denne bunnlinja, vil videreføres til neste generasjon. Ethvert samfunn får den generasjon det fortjener. La oss håpe at det vi gir videre har en verdi, som kan oppsummeres som et aktiva.
I denne sammenheng har jeg et håp om at verden skal bli et bedre sted, selv om dette ikke blir alle forundt.

Dette var litt større tanker litt seint på kvelden, så bær over med meg.... :)
medlem i 234 måneder
 

Innleggav aargh » lør 08.01.2005 8:27

Bare for først for å ha det sagt, jeg mener at et menneske som tror på en gud som er allmektig og i siste instans bestemmer hva alle vi mennesker foretar oss bør revurdere sitt syn på sin egen tilværelse.
Hva et hvert menneske gjør i forhold til andre og hvordan man påvirker andre mennesker omkring seg, er ens eget valg, dersom man velger å la sitt liv styre etter regler laget av andre synes jeg dette er et tydelig tegn på mangel på egen dømmekraft og evne til å kontrollere sin egen tilværelse.
Jeg mener at man børe være fri til å foreta seg akkurat det man føler for, så lenge dette ikke påfører ulempe eller ubehag for andre.
Hva jeg mener kommer noen ganger konflikt med hva andre - hva "normale" mennesker mener er riktig å foreta seg i en gitt situasjon, i denne forbindelse kommer jeg til å tenke på turister som har besøkt de katastroferammede landene i sør, og som en reaksjon på hvor altomfattende og ubeskrivelig denne hendelsen er, tar bilder av seg selv foran hauger med lik som en evig påminnelse på hvor sårbare vi egentlig er. Jeg ville gjort dette selv, kall meg morbid og uetisk, for meg er døden en helt naturlig del av livet, jeg ser ingen grunn til å la det siste et menneske gjør her til noe som man ikke viser eller ikke kan snakke om.
Ikke la meg misforstå, jeg ønsker ingen døde eller noen vondt. Ikke kjenner jeg noen som har mistet noen eller savner noen etter katastrofen, og jeg er glad for at de jeg bryr meg om her ikke befant seg der da dette skjedde, men jeg tror allikevel vi alle kunne trenge en påminnelse på hva vi gjør og betyr for hverandre...
Hva jeg imidlertid finner merkelig er at forhold i forbindelse med skolevesen, eldreomsorg, helsevesenet, tiltak for peroner som ikke kan få normal utdanning, personer som sliter med skader etter å ha bidratt til nasjonens framgang, eller personer med rusproblemer gjentatte ganger får sine midler reduserte, mens vi ved en slik hendelse velger å støtte med et beløp som i tillegg til å bøte på våre egne problemer også ville hjulpet de katastroferammede. Synes det virker som at nasjonen Norge velger å støtte med et greit beløp, siden det ikke er en hemmelighet at vi har en grei økonomi...

Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 


Returner til Snikksnakk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron