dokumentasjon!

Prat om alt som ikke har med i1 sine hovedemner å gjøre. Generell snikksnakk!

dokumentasjon!

Innleggav MasterFlx » tor 23.12.2004 23:36

hei.

jeg trenger litt hjelp til noe som har med dukumentasjon, jeg må nemelig bevise at det er meg som bestiller og betaler...

det har ikke noe med mac å gjøre men, jeg tenkte det var noen som hadde litt peil her inne uansett.

jeg fikk denne beskjeden:

The documentation of address that we need has to be a gas, water or electricity bill or a bank statement from the last 3 months with your name and address on it.

men jeg er bare 18, så jeg har ingen sånn type regning...

hva gjør jeg da...??


håper på raske svar :)
Sist endret av MasterFlx den fre 24.12.2004 12:59, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Innleggav Munin » tor 23.12.2004 23:39

Hvorfor skal de ha dokumentasjon??
Og hvorfor akkurat en regning. det har jeg aldri opplevd ved bestilling.

Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Innleggav MasterFlx » tor 23.12.2004 23:56

Nei, de skal bare vite at det er meg og at jeg ikke prøver å svindle de eller tro at jeg betaler med falsk navn og det som er.

jeg vet ikke helt egentlig jeg. hehe.

Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Innleggav Eagle » tor 23.12.2004 23:57

Hørtes spes ut. Det eneste jeg noen sinne er blitt bedt om var å sende kopi av førerkort og visa til apple-store...

Brukerens avatar
medlem i 239 måneder
 

Innleggav MasterFlx » tor 23.12.2004 23:59

jeg maila de kopi av bankortet, men da sa de bare at jeg kunne ha visket7 skrevet om informasjon jeg ikke ville de skulle vite.

Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Innleggav Cybbe » fre 24.12.2004 1:10

Bankutskrift, har du ikke det? Iom du har bankkort så..

Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Innleggav Jon » fre 24.12.2004 2:47

Hva og hvor bestiller du?

Det må da være like lett, om ikke enklere å manipulere digitalt en scanna regning som et bankkort.

Høres veldig merkelig ut. Gyldig legg er som regel: Bankkort, førerkort, pass, etc.

Hadde blitt suspekt, vær forsiktig med hva slags informasjon du faktisk gir folka.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 242 måneder
 

Innleggav MasterFlx » fre 24.12.2004 3:24

ja, jeg begynner faktisk å lure.

jeg bestilte en bunke på en del vinyl plater hos "hard to find records". Etter det jeg har hørt, skulle være en grei og seriøs butikk. Mulig de er det, men jeg skjønner ikke helt hvordan jeg skal dokumentere at det faktisk er meg som hanler fra egen lomme her.

jeg får vel ringe de...

takk for svar.

Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Innleggav mg2 » fre 24.12.2004 13:19

En del web og DVD butikker i USA har denne regelen for å avverge svindel med f.eks. stjålne kredittkort

Da spør de om strøm regning eller annen dokumentasjon fra de som faktisk BOR og er REGISTRERT på addressen da de regner det som sikkerhet for at du befinner deg der de sender varen det finnes ikke noe "register" som vårt folke register så de har ingen mulighet for å kontrollere at DU faktisk er DU

En måte å lse det på er jo enten at du ringer som du sier eller dersom en av foreldrene dne har bank eller kredittkort utstedt på den den bligaddressen du sendere varene til
Da kan du bestille i deres navn og sende kopi av en telefon eller strømregning

Når kundeforholdet er >ETABLERT< kan du siden bare gå inn og endre kredittkort nummeret på kontoen din

Håper dette forklarte litt mer :wink:

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Innleggav MasterFlx » fre 24.12.2004 13:23

Ja tak skal du ha det gjorde meg klokere :)

takk.

Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Innleggav mg2 » fre 24.12.2004 13:32

bare hyggelig :D

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 


Returner til Snikksnakk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]