Diskuter dette bildet

Prat om alt som ikke har med i1 sine hovedemner å gjøre. Generell snikksnakk!

Diskuter dette bildet

Innleggav sniffer » tir 03.08.2004 12:11

Bilde
[kilde: itavisen]

Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 

Innleggav eirik1 » tir 03.08.2004 12:21

La merke til det en gang jeg surfet litt på iTavisen.no.
Litt merklig å bruke en iBook i bakgrunn på en PC annonse, eller hva?

Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 

Innleggav SimonMee » tir 03.08.2004 15:48

Tror det egentlig ikke har noe å si for Psdata. Siden de aller fleste som kjøper en sånn pc, ikke helt vet hva dem holder på med, er det ingen som legger merke til om det er en datamaskin eller en hund hun dama holder på med. I allefall ikke om det er en pc eller Mac...

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

Innleggav sniffer » tir 03.08.2004 17:18

Det er egentlig ganske rart at IT bransjen er så lite fokusert på konsistens i presentasjonen (dette er ikke unikt). Kanskje det forteller noe om produktet? Selv om jeg hater bil assosiasjoner og data, så ville det sett veldig rart ut om Volvo forhandlere hadde brukt generiske Honda bilder i reklame for nye Volvo tilbud.

Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 

Innleggav SimonMee » tir 03.08.2004 17:39

Godt poeng! ;) Tenkte ikke slik på det jeg, men... Som sagt, du har et godt poeng. Så lenge Apple ikke bruker Dell-maskiner i sin markedsføring, forblir jeg Apple-kunde! :D

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

Innleggav kim » tir 03.08.2004 18:04

Det snør kremboller oppover før den tid :P

Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Innleggav andemann » tir 03.08.2004 19:42

Bollekrig?

Brukerens avatar
medlem i 244 måneder
 

Innleggav Hooloovoo » tir 03.08.2004 20:42

Hehe! Så den der jeg også... Tror det er en av grunnene til at jeg bruker Appleprodukter - de slurver aldri. Ihvertfall ikke på sånne ting...

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 246 måneder
 

Innleggav Åsmund » ons 04.08.2004 16:08

Hehe, jeg tror muligens det er bevisst at det er en ibook i bakgrunnen. Noe samme grunn som at bilprodusenter plasseres fine damer ved siden av bilene sine på utstilling.

Æresmedlem
Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Innleggav andemann » man 13.09.2004 9:49

Her er en ny fra psdata,,, de er glade i iBooks den gjengen der.
Bilde

Andreas[/url]

Brukerens avatar
medlem i 244 måneder
 

hehe

Innleggav Funkaholic » man 13.09.2004 9:55

Det må da være litt flaut?
Her reklamerer de for en PC de mest sannsynlig skryter hemningsløst av,
og så bruker de MAC'er for å få det å se pent ut? *ler*

Lurer på om noen har nevnt det for dem, og om de bruker egenproduserte bilder
eller låner bildene fra Apple. OG om Apple er klar over det?

And the plot thickens :P

Brukerens avatar
medlem i 243 måneder
 

Innleggav sniffer » man 13.09.2004 10:38

Det er ikke uvanlig at de henter "generiske" bilder ifra clip-art arkiv lignende løsninger. Tilfeldigvis går Apple produkter ofte igjen. Veldig billig-billig løsning. Men fungerer kanskje bra i forretnings øyenmed av f.eks. salg av digitale tjenester. Bare att dette ikke er salg av tjenester, men maskinvare. Det er som å si "Hey, kom å kjøp billig frossen pizza her på Mega!!", mens du har to stykker som fråtser i Peppe's Pizza i bakgrunnen med en halvveis utvisket "trademark-logo" og hele pakken. Heldigvis er alle ingridiensene listet på plakaten, så vi vet med sikkerhet at her er det ikke er snakk om tilbud på Peppes'. :mrgreen:

Jepp, noen burde si ifra. Er dette misvisende reklame kan det være en forbruker sak. :P

Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 

Innleggav andemann » man 13.09.2004 10:58

Var iallefall ikke pend den retusjeringen de har tatt av iBooken. Ser ut som de har sølt litt gråmaling på den. Har litt kjøkkenbenkpreg over seg hele annonsen.

Andreas

Brukerens avatar
medlem i 244 måneder
 

Innleggav Jon » man 13.09.2004 11:02

Er det lov? Å bruke apple sine maskiner i en pc reklame?

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 242 måneder
 

Innleggav TeSp » man 13.09.2004 12:21

Det er sikkert lov å gjøre det.. De har jo redigert på Apple merket slik at det er da ikke et bestemt produkt.

Hvis man ser tilbake i tid,

Pulp Fiction: De hadde plasert en lucky strike røypakke på plakaten sine uten at Lycky Strike ga dem penger eller noe. Det lucky strike gjorde var å saksøkte gjengen som lagde plakaten. Så i senere tid så var det veldig dumt tenk på den gratis reklamen.

Så jeg syntes ikke det gjør noe at Apple har sine produkter litt stående rundt i filmer og i serier osv.. Syntes ikke at det gjør noe jeg..
Tvert imot så syntes jeg det er litt kult.

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 


Returner til Snikksnakk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron