Militærnekter?

Prat om alt som ikke har med i1 sine hovedemner å gjøre. Generell snikksnakk!

Er/Har du vært militærnekter?

Stemmeperioden gikk ut tor 04.03.2004 10:44

Ja
10
53%
Nei, jeg er en hjerteløs atom elsker som ikke har respekt for andre sine liv.
9
47%
 
Antall stemmer : 19

Militærnekter?

Innleggav Slacker » tir 03.02.2004 10:44

Jeg har fått inntrykk av at det er mange militærnekter som bruker mac av en eller annen grunn. Jeg lurer derfor på om mac folk generelt er snillere enn andre mennskere.
medlem i 245 måneder
 

Innleggav sniffer » tir 03.02.2004 12:13

Jeg er snill.

Tjente også førstegangs tjenesten som sivilslavearbeider.

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Innleggav admin » tir 03.02.2004 18:58

Gjorde det beste av alt, var inne i 6 uker og forsvant ut igjen ;) Dimmet!

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav DJ-Immortal » tir 03.02.2004 19:03

Jeg er totalnekter.

Vil ikke offentliggjøre noe her på forumet, men hvis noen lurer, så kan jeg godt fortelle det jeg vet / mine erfaringer.

mvh
Jon
medlem i 246 måneder
 

Innleggav sniffer » tir 03.02.2004 19:41

Kjenner en som totalnekta. 3 måneder i fengsel. Flaks for han at han trivdes kjempegodt der, så det ironisk nok ble det ikke så mye straff at det gjorde noe.

Synes det bare er pes å skulle totalnekte, men jeg finner ikke ord for hvor dritt lei jeg var ett par ganger. Heldigvis fikk jeg noe fornuftig ut av det. Skiftet plass og begynte å jobbe med data istede. Fikk jobb der etterpå.

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Innleggav josteinsen » tir 03.02.2004 22:33

Tiden i sjøforsvaret var lang men givende. Det var noen av mine beste år. :)

Brukerens avatar
medlem i 243 måneder
 

Innleggav Gusto » ons 04.02.2004 9:33

Jeg ser - og forstår - fullt ut hva dere som nektere mener. Jeg var/er i samme gåte, men jeg hadde ingen intensjoner om å lure meg unna.

Selv om ikke tjenesten min var givende ut i fra den jobben jeg fikk tildelt, ble jeg kjent med folk som har blitt gode venner med under tjenesten og i ettertid. Fikk også kjennskap til ressurser jeg har brukt i businessammenheng. Jeg fikk noen gode erfaringer og er absolutt fornøyd med at jeg gjennomførte.
medlem i 244 måneder
 

Innleggav Slacker » ons 04.02.2004 10:10

Skulle gjerne totalnekta selv, men jeg har bare 2 månder igjen. Jippi!

NEKT MILITÆRET! (Det er faktisk ulovlig å oppfordre folk til å nekte militæret. Lenge leve ytringsfriheten)
medlem i 245 måneder
 

Innleggav josteinsen » ons 04.02.2004 13:51

Militæret er ikke for alle, det vet vi jo. Men å oppfordre andre til å nekte er på grensen til barnslig.

Skal man oppfordre folk til å like fotball? Eller oppfordre folk til å like blått og ikke hvitt?

Det må da være opp til hver enkelt det da.

Det du burde si er ikke *blir militærnekter*, men si heller *velg selv*

Brukerens avatar
medlem i 243 måneder
 

Innleggav sniffer » ons 04.02.2004 16:04

josteinsen skrev:Militæret er ikke for alle, det vet vi jo. Men å oppfordre andre til å nekte er på grensen til barnslig.

Skal man oppfordre folk til å like fotball? Eller oppfordre folk til å like blått og ikke hvitt?

Det må da være opp til hver enkelt det da.

Det du burde si er ikke *blir militærnekter*, men si heller *velg selv*


Slacker har faktisk rett. Det har ingenting med å være barnslig eller ikke. Det er ett reelt skeivt forhold med tanke på yttrings frihet at militære har lov til å drive rekruterings kampanjer, mens siviltjeneste alternativet ikke har lov til noen form for formell informasjons arbeid blant unge. Og da tenker jeg ikke på å oppfordre noen, men rett å slett rettigheten til å drive informasjons kampanjer. Det er ett ganske stort brudd på ytringsfrihet det som skjer desverre.
Det er nå engang sånn at i ett hvert demokrati er ytringsfrihet alfa og omega. Uten en viss balansert informasjons strøm har man ikke noen valgfrihet i praksis.

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Innleggav Thor » ons 04.02.2004 17:00

Jeg gjorde unna tjenesten i Bodø da jeg skulle, og trivdes kjempegodt med det. Ble kjent med mange hyggelige folk som jeg fortsatt har kontakt med nå 5 år senere. Alt i alt tror jeg at jeg hadde godt av en tur i militæret. Mer bekymringsløs tilværelse må man tilbake til barnehagen for å finne, og da hadde man ikke engang tilgang til lekertøy i millionklassen.

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Innleggav Gjest » ons 04.02.2004 17:05

Sniffer....

Å oppfordre til militærnekt her, er EKSAKT det samme som å oppfordre til piratkopiering av musikk eller mac programvare på et militært forum eller hvor som helst ellers. Enkelt og greit, og jeg er overbevist om at moderatorene her er enige.

Militærnekt er ulovlig og dessuten tåpelig når hvem som helst kan slippe unna på lovlig vis. :D
 

Innleggav josteinsen » ons 04.02.2004 17:07

oops, var ikke logget inn. Innlegget over er meg :D

Brukerens avatar
medlem i 243 måneder
 

Innleggav sniffer » ons 04.02.2004 17:58

Å nekte militære er ikke det samme som å nekte førstegangs tjenesten, josteinsen. Å velge siviltjeneste er i følge loven, etisk, demokratisk og t.o.m. i følge kongen likestilt med militærtjeneste. Totalnekt er noe annet derimot. :roll:

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Innleggav josteinsen » ons 04.02.2004 18:07

Det er faktisk ulovlig å oppfordre til militærnekt !

Brukerens avatar
medlem i 243 måneder
 

Neste

Returner til Snikksnakk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]