Xbox

Prat om alt som ikke har med i1 sine hovedemner å gjøre. Generell snikksnakk!

Xbox

Innleggav admin » søn 14.12.2003 15:15

Noen som har en Xbox? Er litt fristet til å kjøpe en for å oppgradere med 200GB HD og legge DivX på den samt installere Linux + Media Center slik at man kan spille all slags film samt spill på den. En erstattning til DVD-spilleren.

Noen som har prøvd det? Vet at det er en synd å kjøpe MS produkter, men uansett hvordan man ser på det så er Xbox den beste spillemaskinen på markedet i dag, og MS taper jo faktisk penger på hver eneste maskin de selger. Prisene er jo latterlig lave nå, 1495 på Elkjøp med 2 spill. Slenge inn en stor hd til 1000 kr og så har man en veldig grei underholdningstasjon.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav andemann » søn 14.12.2003 15:46

hdbegrensningen er pr i dag på 120 gb.
XboxMediacenter trenger ikke linux, og spiller av film, musikk og bilder over nettverket, både samba og en egen xbms protokoll (det finnes server software for osx)


Harddisken bruker du til å kopiere spill over på.

http://www.xbox-scene.com for all xbox info.


Andreas

Brukerens avatar
medlem i 245 måneder
 

Innleggav admin » søn 14.12.2003 17:46

HD-begrensningene er løst. Begrensningene ligger nå på 300GB, noe som bør holde for de fleste?

Tenkte på å installere både Linux og MediaCenter, dual boot skal vist virke helt greit også. Spørsmålet er bare om man greier det selv, eller om man må få noen som disse til å gjøre det: http://www.xboxmod.tk

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav brodskive » søn 14.12.2003 19:24

Jeg har en flasha xbox med 120gb harddisk 8)
har ikke flasha den selv, men tror ikke d skal være noe problem, spesielt ikke nå som man har 007-trikset....
sjekk ut:
http://slashxbox.com
det brukte i hvertfall å være en god del aktivitet der før!

Brukerens avatar
medlem i 244 måneder
 

Innleggav macorfium » ons 17.12.2003 10:58

Xbox er jo bare best! Har en slik mirakel box selv, men har ikke "tukla" med den! Jeg bruker den kun til spilling, og jeg liker og eie orginal spill. Men jeg vurderer og kjøpe en til (xbox), som jeg kan leke litt med...

Macorfium aka Icarus (som jeg het på nm i halo) :D
medlem i 248 måneder
 

Innleggav Gjest » ons 17.12.2003 11:03

Kjøper også orginalt de spillene som er gode og eg sitter en del med, men med alle drittspillene som er ute til xbox er det et must og chippe boksen og teste før man kjøper.

Mediaplaeren er det eg bruker boksen mest til. Fint å kunne spille av film og musikk i stuen uten å strekke kabler fra pcen

Andreas
 

Innleggav simen » ons 17.12.2003 13:00

Xbox er evil, men dessverre ganske bra. Jeg har stått imot fristelsen.

Brukerens avatar
medlem i 250 måneder
 

Innleggav macorfium » ons 21.01.2004 12:34

"ganske bra" er vel ikke de helt rette ordene og bruke?
medlem i 248 måneder
 

Re: Xbox

Innleggav NorwegianTechCast » søn 04.09.2011 11:38

Selger min xbox 360mw2 edition med 2 spill
medlem i 154 måneder
 


Returner til Snikksnakk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]