Støtt Mac1

Problemer med Mac1? Si fra her

Støtt Mac1

Innleggav admin » ons 22.06.2005 2:18

Mac1 og iPod1 vokser raskt og dette innebærer økte kostnader til drifting av siden. Sidene utvikles av "ildsjeler" som arbeider helt frivillig og uten noen form for kompenasjon. For at vi i det hele tatt skal kunne dekke noen av våre kostnader forbundet med båndbredde, servere og annet er vi nødt til å presse inn noen reklamebannere og tekstlinker på siden.

Vi ønsker ikke å klemme flest mulig annonser inn på siden slik som ITavisen, VG og andre store nettaviser gjør det. Vi mener dette ødelegger for sidens innhold, navigasjon, brukervennlighet og helhet. Vi ønsker derfor å holde antall annonser på Mac1 til et minimum, for å opprettholde sidens kvalitet og brukervennlighet.

Mange av våre brukere har i den anledning stilt oss spørsmål om hvordan de kan hjelpe oss og som et resultat har vi på forespørsel fra våre brukere laget en side hvor vi vil presentere våre annonsepartnere som betaler oss prosenter per kjøp via våre sider, og dere som brukere kan benytte dere av linkene på denne siden hvis dere skal handle varer innenfor de gitte kategoriene. Gjør dere det støtter dere også den videre driften av Mac1 og iPod1.

Siden finner dere her: http://mac1.no/node/1678 og for framtiden under "Om Mac1" i venstre meny.

Takk for all hjelp!

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav jiggigibbie » ons 22.06.2005 13:15

Hva med å poste dette som en nyhet? Jeg får begynne å bruke mpx da O:-)

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav macfjott » ons 22.06.2005 13:18

Hva med å sette opp en PayPal konto det er mulig å donere til?
medlem i 231 måneder
 

Innleggav iZappa » ons 22.06.2005 14:57

Såvidt jeg ser, og dette har vært oppe før under Mac1.no v1.0, så er det googlereklamer i høyre kolonner. Tar jeg ikke feil får mac en et par kroner hver gang en bruker klikker på disse linkene.

Jeg har gjordt det til en rutine å klikke på en fem seks sånne linker når jeg har tid og oppfordrer alle andre til å gjøre det samme!

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 

Innleggav Moldarin » ons 22.06.2005 15:02

AdSense annonsene fra Google har iallefall jeg erfaringer med at er mer lønnsomme enn de fra TradeDoubler.

Hva med å bytte ut grafikken fra TradeDoubler med kun AdSense på forsiden av Mac1.no?

Støtter opp under PayPal forslaget.

Hva med å sette opp et nyhetsbrev som kommer til oss annen hver uke?
-minner folk på siden og gir nye annonseterritorier.

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Innleggav admin » ons 22.06.2005 15:22

Moldarin skrev:AdSense annonsene fra Google har iallefall jeg erfaringer med at er mer lønnsomme enn de fra TradeDoubler.

Hva med å bytte ut grafikken fra TradeDoubler med kun AdSense på forsiden av Mac1.no?

Støtter opp under PayPal forslaget.

Hva med å sette opp et nyhetsbrev som kommer til oss annen hver uke?
-minner folk på siden og gir nye annonseterritorier.


Tradedoubler er ofte vesentlig mer lønnsomt når du har såpass mange besøkende som Mac1 og iPod1 har. Eksempelvis får Mac1 2% av alt kjøp hos MPX, Apple Store og mange andre av annonsørene på den nevnte siden. Kjøper noen noe hardware til 15 000 får Mac1 300 kr. Det krever selvsagt at folk kjøper hardware gjennom Mac1. Google Adsense fungerer veldig bra og vi er fornøyd med de annonsene vi har på dette.

Vi vurderer å kun ha Adsense annonser framme, da dette både ser bedre ut, gjør at siden laster raskere og ikke virker forstyrrende på desgin/innhold o.l. Idiotiske flashannonser for Jamba med lyd og annet tull vil du aldri finne på Mac1/iPod1. Vi prioriterer sidens kvalitet høyt.

Et nyhetsbrev er en god ide. Kanskje ha en poll på om folk vil ha det?

Paypal donenering er også en mulighet. Liker også donorge.org (http://donorge.org), men de har foreløpig ikke støtte for donering via kredittkort og flere stoler nok på Paypal.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav Moldarin » ons 22.06.2005 15:56

Annenhver uke.

Hver uke kan mange oppleve som påtrengende og ukentlige nyhetsbrev havner ofte i søppelpostfiltre. Enten automatisk eller ved at brukerene blir lei av at e-postkassene fylels opp av nyhetsbrev.

:P Og ja, leste en lengre artikkel om markedsføring via e-post her for ikke at så lenge siden og der kom de fram til at annenhver uke var best. Konkluderte selv med at annenhver uke er best selv.

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Innleggav admin » ons 22.06.2005 17:47

Annenhver uke er nok best ja..

Skal ta en titt på litt "newsletter" systemer og se hva vi kan komme opp med.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav Moldarin » ons 22.06.2005 19:15

Sleng inn tekstannonser fra TradeDoubler og mest leste nyhetsartikler siste tiden, "mest aktive forum tråder" og toplisten hos iTMS Norge (fra TradeDoubler så dere tjener litt).

Om dere legger til "Denne utgaves Mac1-tips" så blir det større interesse for nyhetsbrevet. En slags "newsletter exlusive" bruk av Mac tips.

Til den siste bør det bli opprettet en egen forum katalog der aktive Mac1.no medlemer (med et vist anntall poster -eller noe, slik at kun de som er aktive og plukker opp ting) kan poste.

Slik at jeg kan feks tipse om den "hemmelige Dock-menyen" (CTRL + Klikk på skillestreken mellom programmer og papirkurv i Dock-en) i den kategorien.

En "Denne utgaves nedlastning" er ikke å forakte heller.

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Innleggav annern » ons 22.06.2005 22:26

skal bestille en iPod nå, så det blir vel "igjennom" mac1 :)

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Innleggav ZiPLe » ons 22.06.2005 23:01

kjøpte ram'en gjennom mac1 / mpx jeg, og jeg oppfordrer alle andre til å gjøre det samme O:-)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Bevist

Innleggav Moldarin » ons 22.06.2005 23:03

Dette er jo også en fin måte å gjøre det på! ;)

En lite tankevekker...
Google er nå det største medie imperiet (kan faktisk gå så langt til å kalle det et imperium nå) i verden og er mer verdt en selv Time Warner... Men har du kjøpt noe?

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Innleggav admin » ons 22.06.2005 23:28

Takker og bukker :)

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav Nikoraisan » tor 23.06.2005 0:16

http://www.apple.com/fi/itunes/affiliates/ er jo også et alternativ... Alle monner drar, for å si det slik. Om dere slang opp en slik link på siden, hadde det nok strømmet inn litt mer spenn om folk som kjøpte musikk på iTMS gikk gjennom dere først. Jeg kommer ihvertfall til å gjøre det de FÅ gangene jeg kjøper låter. et album vil vel gi dere litt over 3 kroner*. det er da ikke så galt.

*: 4% av 80 kr blir 3,2 kr.
Sist endret av Nikoraisan den tor 23.06.2005 0:28, endret 1 gang

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav admin » tor 23.06.2005 0:25

NoSanity skrev:http://www.apple.com/fi/itunes/affiliates/ er jo også et alternativ... Alle monner drar, for å si det slik. Om dere slang opp en slik link på siden, hadde det nok strømmet inn litt mer spenn om folk som kjøpte musikk på iTMS gikk gjennom dere først. Jeg kommer ihvertfall til å gjøre det de FÅ gangene jeg kjøper låter. et album vil vel gi dere litt over 3 kroner. det er da ikke så galt.


Du har link til det under Annonse og støtt oss :)

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Neste

Returner til Mac1



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]