Hvorfor ingenting om barnearbeid-saken?

Kom med ris, ros og forslag til våre nettsider

Hvorfor ingenting om barnearbeid-saken?

Innleggav Fisker » man 01.03.2010 0:24

Apple har fått mye oppmerksomhet i dag fordi de gikk ut og sa at de har avdekket brudd på menneskerettighetene og barnearbeid på fabrikker som lager produktene deres. Mac1 pleier alltid å være tidlig ute med nyheter om Apple, men så vidt jeg ser har dere ikke nevt det her. Jeg skjønner at dere er glad i Apple og ikke vil si noe negativt, men jeg skulle ønske at dere var opptatt av alle nyheter om Apple - og dette er tross alt mye mer interessant enn noen østerikere som lager snowboard av powerbookene.

Det er selvfølgelig mulig at ingen i redaksjonen har sett nyheten, og i så fall trekker jeg tilbake kritikken.

For øvrig bør det også nevnes at dette egentlig ikke er en negativ greie for Apple, selv om tabloide nyhetskilder framstiller det sånn, de har tross alt avdekket og avslørt dette selv. Få bedrifter gjør det samme.
medlem i 208 måneder
 

Re: Hvorfor ingenting om barnearbeid-saken?

Innleggav darkfame » man 01.03.2010 0:27

Det kan vel ha noe med at det er søndag? :P

Edit: Never mind, de har jo lagt ut artikkel om iMac idag.
medlem i 171 måneder
 

Re: Hvorfor ingenting om barnearbeid-saken?

Innleggav TheRealChristoffer » man 01.03.2010 0:29

Vel, er ingen redaksjon på mac1. Er brukerne som lager artiklerne:) Så du får lage en artikkel selv eventuelt:)

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Re: Hvorfor ingenting om barnearbeid-saken?

Innleggav slogmo » man 01.03.2010 0:30

Er enig i at det faktisk er en positiv historie.
For Apple har selv avdekket forhold som strider med retningslinjene de har for underleverandører.

Skulle gjerne sett en artikkel om det.
Kanskje det sitter noen og skriver på den as we speak? :)

Brukerens avatar
medlem i 186 måneder
 

Re: Hvorfor ingenting om barnearbeid-saken?

Innleggav admin » man 01.03.2010 14:34

Det kommer en sak, med en ordentlig vinkling og ikke tabloidvinklingen til NRK og Aftenposten.

Forøvrig kan alle brukere skrive saker her på Mac1 - mangler du en nyhet kan du skrive den selv :)

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: Hvorfor ingenting om barnearbeid-saken?

Innleggav Lukas » man 01.03.2010 14:47

Slike avsløringer er nok bare toppen av isfjellet, men vi blir like sjokkert hver gang.

Bilde

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 


Returner til Mac1



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]