Samtidig som det åpnes for at elektroniske nedlastninger skal telle i statistikken for platesalg, er det flere i det digitale markedet som sliter. Microsoft hadde blant annet store planer for MSN Music, som skulle konkurrere med iTunes. Men salget av musikk har ikke gått som planlagt og det har aldri klart å komme seg opp i nærheten av det nivået som iTunes Store har oppnådd.
Dermed vil Microsoft fra 14. november fokusere mer på tjenesten Zune i USA, og MSN Music vil ikke lenger bli en egen nettbutikk for musikk, melder Nettavisen. I tillegg til MSN Music og Zune Marketplace, har også Microsoft et samarbeid med MTV på tjenesten Urge. MSN Music forsvinner imidlertid ikke helt. De skal i fremtiden satse mer på konserter, intervju med bandmedlemmer og lignende.
Zune kommer ikke til Norge før tidligst om et år. Det betyr at MSN Music kommer til å fortsette som normalt her i landet.
- Vi fortsetter suksessen som normalt. Utviklingen i USA påvirker ikke oss, sier Helge Birkelund i Microsoft til Nettavisen.
Kilde: Cnet News
illuminated man, 06/11/2006 - 23:59
konge ;)
"Vi har ansvar ikke bare for det vi gjør, men også det vi unnlater å gjøre."
jervi tir, 07/11/2006 - 01:35
Ehh....
"Vi fortsetter suksessen som normalt"
Faller ikke dette utsagnet litt på sin egen urimelighet?
bleu tir, 07/11/2006 - 06:32
salg er nok bare en unskyldning for å stenge msn music. ms vil satse på zune marketplace fullt og helt og da må de stenge msn music.
Wolfgang ons, 08/11/2006 - 09:28
Litt synd at markedet mister en konkurrent