Hjemknapp på iPad mini virker ikke.

Hjemknapp på iPad mini virker ikke.

Innleggav johnra » lør 06.02.2016 20:18

Har en iPad mini 32 gb LTE som blir 2 år i april der hjemknappen sluttet å fungere i fjor høst. Er jo tungvint å bruke den alternativknappen som man aktiverer i innstillinger.
iPaden er ikke mye brukt så dette anser jeg som en fabrikasjonsfeil. Er det noen som har erfaring med å ta slikt på reklamasjonen da selfølgelig garantien til Apple ikke gjelder lenger.

Brukerens avatar
medlem i 175 måneder
 

Re: Hjemknapp på iPad mini virker ikke.

Innleggav meridian1979 » ons 10.02.2016 9:32

Dette skal være null problem å reklamere på. Fremvis iPad og kvittering på stedet du kjøpte den, så ordner dette seg.
medlem i 176 måneder
 

Re: Hjemknapp på iPad mini virker ikke.

Innleggav johnra » fre 12.02.2016 15:10

Da har jeg vært i kontakt med forretningen jeg kjøpte den på, ( Siba ) fikk tilsent returlapp og kunne ta det på reklamasjon som de sa var 3 år. Da blir den innsent på mandag. Blir spennende å se hva som skjer videre da. Apple er jo ikke kjent for å være så medgjørlige

Brukerens avatar
medlem i 175 måneder
 

Re: Hjemknapp på iPad mini virker ikke.

Innleggav bzzlink » fre 12.02.2016 20:49

Jeg har hatt reklamasjon til Apple 3 ganger på telefoner.

De har vært meget medgjørlige!

Ganger har de til og med levert en ny telefon på pulten min på jobbe, og lagt med en pose som jeg returnerte den gamle i. = 0 minutter uten telefon!
medlem i 193 måneder
 

Re: Hjemknapp på iPad mini virker ikke.

Innleggav johnra » tir 01.03.2016 20:30

Da var iPaden reparert på reklamasjonen og er på tur tilbake i posten. Hjemknappen er byttet. Enkelt når man handler med et seriøst firma :-)

Brukerens avatar
medlem i 175 måneder
 

Re: Hjemknapp på iPad mini virker ikke.

Innleggav SimonChen » ons 02.03.2016 0:59

Min oppfatning er at Apple er mer medgjørlig enn 3. parts selgere. 3. parts selgere har jeg opplevd ofte prøver å legge skyld på forbruker for å unngå å reparere, eller at telefonen (i dette tilfelle) ble beskyldt for å ha vannskade uten noen form for bevis. Telefonen ble heller ikke utlevert før et "undersøkelsesgebyr" ble betalt. Fordi disse telefonene solgt av f.eks. Elkjøp, Lefdal, Siba osv ikke blir sendt til Apple for utbytte, men til autorisert verksted.

Når jeg har kontaktet Apple Kundeservice har de vært veldig hjelpsom. Nytt produkt bare etter noen dager.

Kanskje jeg bare har vært uheldig ang. 3. parts selgere :rolls eyes:

Brukerens avatar
medlem i 179 måneder
 

Re: Hjemknapp på iPad mini virker ikke.

Innleggav johnra » man 07.03.2016 15:52

Da var iPaden kommet tilbake fra verkstedet.
Det ble en ny swapenhet :-)

Brukerens avatar
medlem i 175 måneder
 

Re: Hjemknapp på iPad mini virker ikke.

Innleggav jerry.c.bush » man 07.03.2016 22:04

Med iPad så blir det alltid det. Og så må jeg bare legge til at her har dessverre SIba gitt deg ganske feil opplysninger angående reklamasjonen. Dette er ikke 3 år, men inntil 5 år. På batterier er det inntil 3 år.

Brukerens avatar
medlem i 157 måneder
 

Re: Hjemknapp på iPad mini virker ikke.

Innleggav johnra » man 07.03.2016 23:21

Fikk da ny bytteenhet utover garantien i alle fall uten noe om og men så da er jeg fornøyd :-)

Brukerens avatar
medlem i 175 måneder
 


Returner til iPad



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]