iPad = Sirup med iOs 9.02

iPad = Sirup med iOs 9.02

Innleggav espen007 » søn 04.10.2015 19:57

Den siste oppdateringen av iOs har gjort at det tar 5-6 sekunder før systemet registerer at jeg tapper på skjermen. Noen har opplevd npe likende. Kan man "angre" en slik oppdatering?
medlem i 184 måneder
 

Re: iPad = Sirup med iOs 9.02

Innleggav ourkid » man 05.10.2015 20:30

Ønsker også å høre om det det mulig å angre. Det vil si nedgradere til tidligere IOS
medlem i 132 måneder
 

Re: iPad = Sirup med iOs 9.02

Innleggav unalfcbmessi » tir 06.10.2015 13:14

Opplever det samme på iPhone 6 Plus. iOS 9 var en mislykka oppdatring. Føler Apple gjør det med vilje, slik at vi skal oppgradere til de nyeste Apple produktene.
medlem i 153 måneder
 

Re: iPad = Sirup med iOs 9.02

Innleggav ronnyo » tir 06.10.2015 13:33

Opplever min 5s som raskere med 9 ( Har 9.0.2 nå) enn den var med 8.4.1. Derimot ble min iPad 3 en del tregere. Tok en gjenopprett og nå virker den bra igjen. Ikke så rask som min 5s men den duger bra. Raskere enn med 8.4.1. Konas 5s og min fars 5 er også raske med 9.0.2.

Det skal visstnok fortsatt være mulig å nedgradere til 9.0.1 men trolig ikke lenge da Apple slutter å signere eldre versjoner raskt.
medlem i 181 måneder
 

Re: iPad = Sirup med iOs 9.02

Innleggav Norgesannonser » man 28.12.2015 18:51

Jeg har for første gang siden 2010 vurdert noe annet enn Apple-hardware. Etter Jobs død har det gått raskt nedoverbakke. Det er i alle fall min erfaring. - De er alt for raskt ute med "oppgraderinger" av OSX og iOS. Ting går tregere. Det henger seg. Apper krasjer oftere (native Apple apper) etc.

I dag var jeg og så på en Sony Android-telefon.

Min iPad 2 er mildt sagt sirup etter oppgradering til 9.2. Selv med nullstilling samt deaktivering av alle "snacksy" bevegelser og en "hard reset". Det hjalp ingenting.

Min iPhone 4S er treg, apper henger og krasjer.

Min iPad 3 er treg.

MIn iMac er også blitt tregere og henger oftere.

Alt etter idiotiske obligatoriske oppdateringer.

Brukerens avatar
medlem i 178 måneder
 

Re: iPad = Sirup med iOs 9.02

Innleggav Dorkfish » man 28.12.2015 19:01

Kjenner meg litt igjen i det du sier. Det er en viss levetid på produktene, men den kunne godt ha vært lenger. Nå skal det sies at ståa er ikke noe bedre i Androidleiren. Der Appleprodukter får oppdateringer (man kan faktisk takke nei til) flere år etter utgivelsen, sliter Androidleiren at oppdateringene sier stopp etter ca et år. Og dersom den forrige oppdateringen var dårlig, ja da er du fastlåst på den dårlige versjonen.

Så gresset er faktisk litt gråere på den andre siden. Men jeg anbefaler aldri å oppdatere eldre produkter til siste versjon med mindre man absolutt må. Selv har jeg både en iPad og en MacBook Air som kjører forrige versjon enn så lenge.

Ettersom du har sett på Sony bør du være klar over at mange sliter med at Z-modellene sliter med at bakdeksel og skjerm sprekker av å ligge stille ubrukt på en pute. Og Sony påstår hardnakket at det er din feil, så ingen garantisak der i gården. Sonymodellene kan friste sånn på papiret, men bare vær klar over at dette kan skje.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 


Returner til iPad



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]