En Apple-ID har blitt brukt på flerre tlf.

Diskuter alt omkring Apples iPhone

En Apple-ID har blitt brukt på flerre tlf.

Innleggav nessarnj » lør 03.10.2015 20:18

Hei,

En kollega som spurte meg om følgene:

Han, kona og barna har brukt samme apple id. Nå vil de få seg hver sin id, men de er redde for å miste kjøpene/kontaktene etc. Kan noen gi meg en steg for steg guide for hvordan man gjør dette uten å fucke det opp?
medlem i 217 måneder
 

Re: En Apple-ID har blitt brukt på flerre tlf.

Innleggav vikingbear » søn 04.10.2015 1:39

Det kommer jo an på hva de har brukt denne felles AppleIDen til for noe.

Du skriver at de er redde for å "miste kjøpene". Da går jeg ut fra at det er gjort en del kjøp i AppStore og/eller iTunes Store med denne AppleIDen. Disse kjøpene er ugjenkallelig knyttet til den AppleID de ble gjort med, og kan ikke overføres til noen andre.

Men dersom de velger å aktivere "Family", kan alle som er knyttet til denne Familiekontoen laste ned kjøp som er gjort av de andre. Så i forhold til kjøp, så ville jeg gått for å aktivere family.
Detaljene er greit forklart her: http://www.apple.com/no/icloud/family-sharing/

Når det gjelder annet innhold som feks kontakter, så er det mange måter man kan ordne det på, og det blir vanskelig å forklare i detalj uten å kjenne til hvordan de har organisert det per i dag. Uansett er det en VELDIG god ide før man begynner å gjøre noe som helst, å sørge for å skaffe seg en sikker backup av alle data man er redd for å miste (feks adressekort).
medlem i 176 måneder
 


Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]